• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
شهردار کرمانشاه :

امیر خلبان فرج الله برات‌پور الگوی جوانان ایران اسلامی است

  • کد خبر : 18735
  • 22 فروردین 1400 - 8:25
امیر خلبان فرج الله برات‌پور الگوی جوانان ایران اسلامی است

  شهردار کرمانشاه گفت: دلاور مردانی چون امیر خلبان فرج الله براتپور شهیدان زنده و الگوی جوانان ایران اسلامی هستند. به گزارش میلکان آنلاین؛ سعید طلوعی در مراسم بزرگداشت فرمانده عملیات اچ۳ و ۱۷ خلبان شهید کرمانشاه در نیروی هوایی، اظهار کرد: هدف از برگزاری اینچنین یادواره ها و کنگره ها در راستای پاسداشت و […]

 

شهردار کرمانشاه گفت: دلاور مردانی چون امیر خلبان فرج الله براتپور شهیدان زنده و الگوی جوانان ایران اسلامی هستند.

به گزارش میلکان آنلاین؛ سعید طلوعی در مراسم بزرگداشت فرمانده عملیات اچ۳ و ۱۷ خلبان شهید کرمانشاه در نیروی هوایی، اظهار کرد: هدف از برگزاری اینچنین یادواره ها و کنگره ها در راستای پاسداشت و بزرگداشت ایثارگری های شهدا و رزمندگان اسلام، زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنها و نیز تداعی و بازگو کردن دلاورمردی ها، رشادت ها و از خود گذشتگی های آنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی تاکید کرد: شهدا نیازی به برگزاری اینچنین مراسماتی ندارند، بلکه این ما هستیم که نیازمند شناخت آنها و هدف و راه والایشان هستیم.

شهردار کرمانشاه بر معرفی و شناسایی شهدا و ایثارگران به نسل کنونی و آینده تاکید کرد و افزود: وقتی از جبهه و جنگ صحبت به میان می آید، ما وظیفه داریم که بیان کنیم این جبهه حق علیه باطل چه بود و با جوانان ما چه کرد که بعد از اعزام به انسان های بزرگی تبدیل می‌شدند که برای حراست و حفاظت از این مرز و بوم مشتاقانه به سوی شهادت می شتافتند.

طلوعی با اشاره به موج فرهنگ ایثار و شهادت در جبهه های جنگ، افزود: طی دوران دفاع مقدس هرکس به اندازه توانایی اش در جبهه‌ها حضور پیدا کرد و به جهاد در راه خدا پرداخت.

وی با بیان اینکه خانه ما در جبهه ها سنگر و دیوار، سقف و کف آن از جنس خاک بود و حتی پیراهن و کفش های ما نیز خاکی بود، گفت: در فضای این سنگر ها هیچ خبری از تجملات دیده نمی شد، اما آغشته به حال وهوای نورانیت، معرفت، از خودگذشتگی و جوانمردی بود.

طلوعی با یادآوری ازخودگذشتگی های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: شهید محمود شهبازی در عملیات مسلم بن عقیل، یکی از بعثیون حین پیشروی رزمندگان اسلام و پاکسازی سنگرهای عراقی نارنجکی را به سوی به سمت این شهید و دیگر همراهانش پرتاپ می‌کند، این شهید بزرگوار خودش را روی آن پرت می‌کند تا نارنجک در بدن مطهرش منفجر شود و آسیبی به همراهانش وارد نشود.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: زمانی که از فرهنگ ایثار و شهادت سخن به میان می آوریم همین فداکاری های جوانان ایران اسلامی در در طول هشت سال دفاع مقدس است، جوانانی که در جبهه ها برای جهاد در راه خدا ساخته و آماده شهادت شدند.

وی تاکید کرد: زمانی که رژیم بعث به کشور ما حمله کرد تکنولوژی، سلاح و تجهیزات خاصی برای دفاع از خود نداشتیم اما وجود فرهنگ زیبا و ساده ی ایثار و شهادت باعث ایستادگی ما و شکست دشمن شد.

وی بیان کرد: حمله به کشورمان اسماً توسط عراق صورت گرفت، در حالی که استکبار جهانی به سر کردگی آمریکا و اروپا، پشت رژیم بعثی بود و صدام حسین را تا دندان به سلاح های پیشرفته و بروز مسلح کرده بودند.

طلوعی تاکید کرد: اگر هم اکنون استکبار جهانی جرات نگاه چپ به جمهوری اسلامی را ندارند به دلیل چشیدن طعم تلخ شکست در زمان جنگ تحمیلی بوده است.

* لزوم معرفی شهیدان زنده به نسل جوان کشور

وی گفت: علاوه بر برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، باید به پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت همچون شهید زنده امیر خلبان فرج الله برات پور توجه ویژه کنیم چرا که آنها الگوهای جوانان ما هستند.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه بزرگان و دلاورمردان زیادی در این استان آن زندگی می کنند که برای ما و نسل جوان ناشناخته و گمنام هستند.

طلوعی خاطرنشان کرد: تا کنون ۸ برنامه در راستای معرفی و گرامیداشت نخبگان و بزرگان استان با همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه برگزار شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی به فضای همدلی، وحدت و وفاق به وحود آمده در بین ارگان‌های مختلف این استان اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگی مدیریتی جهاد را در رده های مدیریتی مختلف کشور به کار می‌بردیم، هم اکنون این حال و روز کشورمان نبود و متاسفانه مدیران ما به دلیل بهره نبردن از این فرهنگ امروز برای ساده ترین مشکلات روزمره کشور درمانده شده ایم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=18735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.