• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
رئیس کمسیون گردشگری اتاق کرمانشاه:

امهال پرداخت تسهیلات، حق بیمه و مالیات که برای همه کسب و کارها اعلام شد برای بخش گردشگری راهگشا نبود.

  • کد خبر : 14482
  • 17 آبان 1399 - 7:39
امهال پرداخت تسهیلات، حق بیمه و مالیات که برای همه کسب و کارها اعلام شد برای بخش گردشگری راهگشا نبود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمانشاه ابراز امیدواری کرد تسهیلات جدیدی که برای حمایت از کسب و کارهای بسیار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده بتواند به بخش گردشگری کمک کند. به گزارش میلکان آنلاین ، بابک ترابی با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته در ایران، گفت: […]

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمانشاه ابراز امیدواری کرد تسهیلات جدیدی که برای حمایت از کسب و کارهای بسیار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده بتواند به بخش گردشگری کمک کند.
به گزارش میلکان آنلاین ، بابک ترابی با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته در ایران، گفت: کسب و کارها و خدمات مرتبط با گردشگری اولین بخشی بودند که از این بیماری به شدت آسیب دیدند و در برخی موارد تا صد درصد فعالیت برخی از کسب و کارهای این بخش متوقف شد.
وی ادامه داد: در شرایطی که از آن زمان تا کنون برخی از کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوباره به چرخه فعالیت برگشتند اما حوزه گردشگری همچنان با تداوم تعطیلی مواجه است.
عضو هیات نمایندگان اتاق کرمانشاه تورها، پروازها، چارترها، دفاتر هواپیمایی و گردشگری، خانه مسافرها، هتل و اقامتگاه‌های بومگردی، شرکت‌های حمل و نقل و … را از مهمترین فعالیت‌های مرتبط با گردشگری دانست که از بیماری کرونا بسیار آسیب دیدند.
ترابی از بیکار شدن بسیاری از راهنمایان گردشگری، تورگردان‌ها و … نیز در این مدت یاد کرد و افزود: بر اساس برخی از آمارها گفته می‌شود در سراسر کشور نزدیک به ۸۰ هزا نفر در حوزه گردشگری بیکاری شدند.
وی ورشکستگی، سررسید اقساط معوق و … را از دیگر پیامدهایی دانست که به دلیل شیوع بیماری کرونا گریبانگیر کسب و کارهای مرتبط با بخش گردشگری شد.رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمانشاه معتقد است به دلیل نوپا بودن صنعت گردشگری و همچنین جدی بودن آسیب‌های وارد شده به این بخش، باید مورد توجه و حمایت‌های خاص قرار می‌گرفت اما با حوزه گردشگری نیز مانند سایر کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا برخورد شد.
وی اظهار کرد: امهال پرداخت تسهیلات، حق بیمه و مالیات که برای همه کسب و کارها اعلام شد برای بخش گردشگری راهگشا نبود. به علاوه تسهیلات کرونا که به همه مشاغل تعلق گرفت نیز به دلیل شرایط پیچیده، لزوم بیمه بودن و مشغول به کار بودن افراد و خصوصا رقم نه چندان قابل توجه، خیلی مورد اقبال قرار نگرفت.
ترابی از دستورالعمل اخیری که برای پرداخت تهسیلات به کسب و کارهای بسیار آسیب دیده از شیوع کرونا ابلاغ شده یاد کرد و گفت: امیدواریم این تسهیلات بتواند به حوزه گردشگری کمک کند.
وی با بیان اینکه این تسهیلات قرار است در قالب همکاری بین وزارت گردشگری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شود، یادآور شد: روند دریافت تسهیلات به این صورت است که متقاضی باید ابتدا درخواست خود را در سامانه کارا ثبت کند و مرجع بررسی و تایید درخواست نیز وزارت گردشگری است.
عضو هیات نمایندگان اتاق کرمانشاه ادامه داد: میزان تسهیلات پرداختی برای هر کسب و کار بر اساس چارت مشخصی تعیین می‌شود که موارد متعددی مانند نوع فعالیت، سابقه کار، تعداد نفرات مشغول به کار، متراژ واحد فعال، درجه و کیفیت فعالیت و … بر آن اثرگذار است.
به گفته ترابی، رقم تسهیلاتی که بر اساس این موارد تعیین شد برای پرداخت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود و متقاضی می‌تواند پس از طی مراحل قانونی از طریق شعب بانکی تسهیلات خود را دریافت کند.
وی اضافه کرد: به عنوان نمونه برای دفاتر گردشگری و مسافری که کمتر از ۱۰ نفر پرسنل دارند تا ۱۵۰۰ میلیون ریال به ازا هر واحد ، برای دفاتری که بیش از ۳۰ پرسنل دارند تا رقم ۳۰۰۰ میلیون ریال به ازا هر واحد، برای شرکت‌های حمل و نقل تا ۸۰۰ میلیون ریال به ازا هر واحد، برای راهنمایان گردشگری تا رقم ۲۰۰ میلیون ریال به ازا هر نفر و … در نظر گرفته شده است..
ریس کمیسیون گردشگری اتاق کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر رقمی که متقاضی درخواست کرده پایین‌تر از آنچه باشد که بر اساس فرمول تعیین می‌شود، همان رقم درخواستی متقاضی معیار خواهد بود و همچنین اگر واحد گردشگری درجه نداشته باشد پایین‌ترین درجه برای آن محسابه می‌شود.
ترابی مزیت این تسهیلات را تنفس چند ماهه آن تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ دانست که پرداخت اقساط آن از خرداد ماه سال آینده آغاز می‌شود.
وی به فعالین صنعت گردشگری توصیه کرد از این فرصت استفاده کنند تا بتوانند کسب و کار خود را بیشتر سرپا نگه دارند.
لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=14482

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.