• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران:

از مسئولین کمک نمی‌خواهیم،چوب لای چرخ تولید نگذارند

  • کد خبر : 1532
  • 02 شهریور 1396 - 21:54
از مسئولین کمک نمی‌خواهیم،چوب لای چرخ تولید نگذارند

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران از مدیران خواست هزینه های متحمل برعوامل محیطی تولید را کاهش دهند و تاکید کرد: اگر تولیدکنندگان را آزاد بگذاریم و ضوابط را مشخص کنیم که تولید کننده حداقل برنامه ای برای دوسال آینده خود داشته باشد،از مسئولین نمی‌خواهیم به ما کمک کنند فقط چوب لای چرخ […]

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران از مدیران خواست هزینه های متحمل برعوامل محیطی تولید را کاهش دهند و تاکید کرد: اگر تولیدکنندگان را آزاد بگذاریم و ضوابط را مشخص کنیم که تولید کننده حداقل برنامه ای برای دوسال آینده خود داشته باشد،از مسئولین نمی‌خواهیم به ما کمک کنند فقط چوب لای چرخ ما نیز نگذارند.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین،سید عبدالوهاب سهل آبادی سهل آبادی در نشست روسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد بیان داشت: ما از وزیر صنعت،معدن و تجارت انتظار داریم که توجه بیشتری به تشکل‌ها،اتاق بازرگانی ،خانه صنعت و معدن و تشکل های کارگری داشته باشد و از پیشنهادها و راهکارهای آنان استفاده کنند.

وی یکی از مشکلات و مسائل حوزه صنعت را مباحث بانک عنوان کرد و گفت:خوشبختانه وزیر اقتصاد در اولین روزهای کار خود در دولت دوازدهم با درک این مشکل اقدام به کاهش سود سپرده‌ها کردند و امیدوار هستیم این اتفاق برای سود تسهیلات نیز بیفتد و تولیدکنندگان ما بتوانند از تسهیلات درست و به قیمت صحیح بهره‌مند شوند.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران درباره بخشودگی مالیات برارزش افزوده بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده را هیچ جای دنیا تولید کننده پرداخت نمی کند . درست است که طی مراحل بعدی این هزینه پرداخت شده پس گرفته خواهد شد اما این پرداخت و باز پس گیری یکی از مشکلات اساسی و یکی از سنگین ترین هزینه ها در بخش تولید است. تمامی همکاران ما در سراسر کشور تولیدات خود را به جهت رکودی موجود با مدت زمان‌های طولانی  حتی در بعضی از تولیدات با مدت زمان یکساله به فروش می‌رسانند، این در حالی است که تولید کنندگان هر سه ماه یکباربا اداره مالیاتی استان خود تسویه حساب می کنند .

وی تصریح کرد: تولید کنندگان چون هیچ مبلغی درقبال تولیدات خود بدست نیاورده‌اند و در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ناکام می مانند و جرائم روز شمار به آن ها تعلق می گیرد.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان ساخت: در این مقطع زمانی کارگران ما از همه آسیب پذیر تر هستند،کارگرانی که با این رکود نه اضافه کار دریافت می کنند و نه پاداشی.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات واحدهای صنعتی مشکلات طلب ما از دولت است، دولت نمی تواند بعد از سال ها بدهی های خود را پرداخت نکند ولی با کوچک ترین بدهی تولید کننده به دولت بدترین اتفاقات برایش رخ می دهد.

سهل آبادی بیان کرد: در سفری که به سوریه داشتیم متوجه نیاز آن ها به تولیدات داخلی کشورمان شدیم و طی نشست‌هایی که با وزیر اقتصاد سوریه داشتیم عنوان شذد که ما میتوانیم از یک هزار و ۸۰۰ فروشگاه زنجیره ای به نام الاستحلاکیه در ۴۰۰ فروشگاه تولیدات کشورمان راعرضه کنیم، امروزه تولیدات ما از لحاظ کمی با چین و از لحاظ کیفی با اروپایی ها رقابت می‌کند.  

خبرنگار : آیدا طلایی

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1532

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.