• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان گامی مهم و مؤثر در راستای کاهش آسیب‌ها و جلوگیری از ایجاد بحران‌های اجتماعی است.

  • کد خبر : 15879
  • 04 دی 1399 - 12:06
ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان گامی مهم و مؤثر در راستای کاهش آسیب‌ها و جلوگیری از ایجاد بحران‌های اجتماعی است.

ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان گامی مهم و مؤثر در راستای کاهش آسیب‌ها و جلوگیری از ایجاد بحران‌های اجتماعی است. به گزارش میلکان آنلاین، مجید یزدان‌پناه صبح امروز پنج شنبه ۴ دی در نشست کارگروه استانی فوریت‌های روانی، اجتماعی دانش‌آموزان که در مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، گفت:  باید در درون خانواده […]

ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان گامی مهم و مؤثر در راستای کاهش آسیب‌ها و جلوگیری از ایجاد بحران‌های اجتماعی است.

به گزارش میلکان آنلاین، مجید یزدان‌پناه صبح امروز پنج شنبه ۴ دی در نشست کارگروه استانی فوریت‌های روانی، اجتماعی دانش‌آموزان که در مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، گفت:  باید در درون خانواده و مدرسه زمینه‌های ارتقای سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان را فراهم کنیم و در این میان نقش مشاوران مجرب و مراکز مشاوره بسیار حیاتی است چراکه آسیب‌شناسی در حوزه سلامت روان عامل پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است.
وی افزود: هر جامعه‌ای همواره آبستن انواع بحران و معضلات است و نقش دیگر مشاوران ساعی، کنترل بحران و نیز آماده‌سازی روحی و روانی در جهت کنارآمدن با این بحران ها است، همانطور که در جریان زلزله سال ۹۶ همکاران مشاور ما عملکرد بسیار خوبی داشتند و خدمات زیادی را به زلزله زدگان و به طور ویژه قشر کودک و نوجوان ارائه نمودند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در راستای اجرای طرح نمتد و نیز ارائه خدمات مناسب به هم‌استانی‌های گرامی در دستور کار قرار دارد.
در ادامه نشست سید مجتبی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به شیوه نامه نشست گفت: هدف اصلی ما در مراکز مشاوره، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
وی افزود: طرح نماد مرکز تلاقی‌ فعالیت‌های روان‌شناختی و ظرفیتی مناسب جهت شناسایی و کنترل ناهنجاری های اجتماعی در میان قشر دانش‌آموز است که باید بیش از پیش مد نظر و اهتمام متولیان امر قرار گیرد.
موسوی همچنین خواستار هم افزایی و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط در راستای اهداف از پیش تعیین شده طرح نماد شد.
در ادامه نشست نیکتاش رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش شهر کرمانشاه ضمن خیر مقدم به مدعویین گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در راستای خدمات بهتر به مددجویان  ارائه نمود . گفت: خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته تعدادی از لوازم مورد نیاز مددجویان خریداری شده است و در آینده نزدیک در چهت خدمت به همشهریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین مرکز تولید محتوای الکترونیکی برای تولید محتوای آموزشی با بهترین کیفیت در این مرکز وجود دارد که مورد استفاده همکاران قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: مرکز مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش ظرفیت خوبی جهت پاسخگویی به مشکلات هم‌استانی های گرامی و به طور ویژه جامعه دانش‌آموزی دارد و امید است با کیفیت بخشی به مرکز شاهد ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه باشیم.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=15879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.