• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

آماده سازی ۱۸۰۰ تخت جهت مقابله با موج چهارم کرونا  

  • کد خبر : 18750
  • 22 فروردین 1400 - 12:07
آماده سازی ۱۸۰۰ تخت جهت مقابله با موج چهارم کرونا   

دکتر روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه در موج چهارم که غالبِ آن را مبتلایان کرونای انگلیسی تشکیل میدهند شاهد رشد سریع و پرشتاب تعداد مبتلایان هستیم. به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایسنا دکتر روشنی گفت:با توجه به سیر بیماری، پیش بینی ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی در این موج جدید صورت […]

دکتر روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه در موج چهارم که غالبِ آن را مبتلایان کرونای انگلیسی تشکیل میدهند شاهد رشد سریع و پرشتاب تعداد مبتلایان هستیم.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایسنا دکتر روشنی گفت:با توجه به سیر بیماری، پیش بینی ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی در این موج جدید صورت گرفته که با توجه به روند بیماری، بصورت فاز؛به فاز اضافه می شود.

وی افزود:  در حال حاضر بیشتر بیمارستانهای استان درگیر کرونا هستند.در شهر کرمانشاه در بیمارستان های فارابی، نسیم، گلستان، امام خمینی (ره) و بیمارستان امام رضا (ع) پذیرش بیماران کرونایی صورت می گیرد.علاوه بر اینها در شهر کرمانشاه چهار بیمارستان غیردانشگاهی امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، شهدا و ۵۲۰ ارتش نیز در حال پذیرش بیماران کرونایی هستند.

وی افزود: تمامی بیمارستان های مستقر در شهرستان های استان نیز همگی درگیر بیماران کرونا بوده و پذیرش بیماران کرونایی در آنها انجام می شود. ۳۰ درصد بستری‌های کرونا در بخش های ویژه بستری می شوندو در حال حاضر۱۴۰ تخت ICU به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و در موج جدید ۳۴۰ تخت ویژه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اگر به عدد ۱۸۰۰ بستری برسیم با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد این بیماران به بخش های ویژه نیاز پیدا می کنند قطعا دچار مشکل می شویم و از مردم می خواهیم با رعایت پروتکل ها از بروز این بحران جلوگیری کنند.

روشنی گفت: در موج قبلی خوشبختانه توانستیم مشکل دستگاه‌های اکسیژن در شهرستان ها را مرتفع کنیم و هم اکنون مشکلی در بحث اکسیژن در شهرستان ها نداریم.در بیمارستان های شهر کرمانشاه هم کمبودهایی در بحث دستگاه های اکسیژن ساز گزارش شده که در حال خریداری تجهیزات مورد نیاز هستیم که درصورت خرید به سرعت نصب می شوند.

وی اذعان داشت: تمام تلاش ها برای خدمات رسانی بهتر به بیماران در حال انجام است، اما امکانات بخش درمان ظرفیت مشخصی دارد و اگر تعداد بیماران از حد مشخصی فراتر رود قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

روشنی تاکید کرد: اگر مردم پروتکل ها را رعایت نکنند و ظرفیت مشخص شده در بیمارستان ها پرشود به ناچار باید سمت راه اندازی بیمارستان های صحرایی برویم و مطمئنا کیفیت خدمات رسانی در این مراکز با محیط بیمارستان قابل مقایسه نیست.

وی در پایان گفت: بنابراین توجه به این مسائل خود مردم باید هوشیار باشند و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از بروز چنین بحرانی پیشگیری کنند.در شرایط فعلی که قدرت سرایت کرونای انگلیسی بالاست توصیه این است که افراد بطور جد از ترددهای غیرضرور در سطح جامعه خودداری کرده و در صورت تردد حتما از ماسک استفاده کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=18750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.