• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

کسب رتبه ۴۰۰-۳۵۰ دانشگاه رازی در نظام رتبه‌بندی موضوعی جهانی ISC

  • کد خبر : 38743
  • 19 خرداد 1403 - 11:03
کسب رتبه ۴۰۰-۳۵۰ دانشگاه رازی در نظام رتبه‌بندی موضوعی جهانی ISC

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی گفت: در حوزه مهندسی شیمی دانشگاه رازی موفق شد در ارزیابی نظام رتبه­‌بندی موضوعی جهانی ISC رتبه ۳۵۰ تا ۴۰۰ را کسب کند. به گزارش میلکان، دکتر کیانوش چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت: حوزه مهندسی شیمی دانشگاه رازی موفق شده در تازه­‌ترین ارزیابی نظام رتبه‌­بندی موضوعی […]

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی گفت: در حوزه مهندسی شیمی دانشگاه رازی موفق شد در ارزیابی نظام رتبه­‌بندی موضوعی جهانی ISC رتبه ۳۵۰ تا ۴۰۰ را کسب کند.

به گزارش میلکان، دکتر کیانوش چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت: حوزه مهندسی شیمی دانشگاه رازی موفق شده در تازه­‌ترین ارزیابی نظام رتبه‌­بندی موضوعی جهانی ISC رتبه ۳۵۰ تا ۴۰۰ را در جهان کسب کند.

دکتر  چقامیرزا افزود: یکی از رتبه‌بندی‌های نظام رتبه‌بندی ISC  نظام رتبه‌بندی موضوعی است که از سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌های جهان را بر اساس ۶ حوزه‌ موضوعی و ۴۲ رشته ارزیابی می‌کند. این ۶ حوزه عبارتند از: علوم طبیعی ، مهندسی و فناوری، پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی و دامپزشکی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر.

وی بیان کرد: شاخص‌های این نظام رتبه‌بندی عبارتند از: پژوهش با وزن ۷۰ درصد؛ فعالیت بین‌المللی با وزن ۱۵ درصد و نوآوری با وزن ۱۵ درصد.

دکتر چقامیرزا یادآور شد: در این ارزیابی دانشگاه‌هایی که در یک بازه زمانی ۳ ساله (۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱)، حداقل ۱۵۰ مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر کرده باشند مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی گفت: در رتبه‌بندی اخیر ۵۸ دانشگاه از کشور ایران حضور دارند که دانشگاه رازی موفق شده در رشته «­مهندسی شیمی» که زیرمجموعه حوزه «مهندسی و فناوری­» است، رتبه ۳۵۰ تا ۴۰۰ جهان را کسب کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در پایان این موفقیت بزرگ را به کلیه دانشگاهیان دانشگاه رازی به ویژه اعضای هیات علمی گروه مهندسی شیمی تبریک گفت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=38743

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.