• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
وزیر نیرو:

هیچ مشکلی برای تامین آب و برق صنایع در استان کرمانشاه نداریم

  • کد خبر : 80
  • 16 مهر 1395 - 13:59

سرویس اقتصادی- وزیر نیرو گفت: در تامین آب بخش صنعت و کشاورزی استان هیچ محدودیتی نداریم و بهره برداری از این منابع بستگی به توان مدیران بخش کشاورزی و صنعت در جذب سرمایه گذار و بهره برداری از این نعمت دارد. به گزارش خبرنگار میلکان چیت‌چیان پس سفره دو روزه خود به استانهای کرمانشاه و […]

سرویس اقتصادی- وزیر نیرو گفت: در تامین آب بخش صنعت و کشاورزی استان هیچ محدودیتی نداریم و بهره برداری از این منابع بستگی به توان مدیران بخش کشاورزی و صنعت در جذب سرمایه گذار و بهره برداری از این نعمت دارdsc_2325د.

به گزارش خبرنگار میلکان چیت‌چیان پس سفره دو روزه خود به استانهای کرمانشاه و ایلام پس از بازدید از پروژه سامانه گرمسیری در نشستی که استاندار کرمانشاه و مدیران سازمان ها و ادارات مختلف استان داشت بیان کرد: سامانه گرمسیری بزرگ‌ترین طرح عمرانی کشور است که در استان کرمانشاه در حال اجرا است  و با وجود شرایط دشوار مالی، دولت ۶ هزار میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار اختصاص داده است.

وزیر نیرو افزود: سامانه گرمسیری به دلیل نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به پروژه آب های مرزی و همچنین توجه جدی رئیس جمهور از تخصیص اعتبار خوبی برخوردار بوده است و عمده این اعتبارات در استان کرمانشاه هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ایجاد شده تونل ها و خطوط انتقال این طرح اجرا شده است و امکان کم و زیاد کردن آن وجود ندارد گفت: هیچ استانی غیر از ایلام و کرمانشاه نمی تواند از این ظرفیت خوبی که برای انتقال آب از سیروان ایجاد شده است استفاده کند و این میزان قابل تغییر نیست.

چیت‌چیان  افزود: سهم استان کرمانشاه از آب سامانه گرمسیری ۵۵ درصد و ۴۵ درصد نیز سهم استان ایلام است ، بنابراین کرمانشاه در آینده از یک منابع آبی مطمئن برخوردار خواهد بود.

وی میزان بهره برداری از این منابع را بسته به توان مدیران بخشهای کشاورزی و صنعت عنوان کرد و گفت: در صورت مصرف بهینه آب شما می توانید از محل صرفه جویی گسترش سطح زیر کشت منطقه را افزایش دهید.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای تامین آب مورد نیاز بخش صنعت در استان کرمانشاه وجود ندارد تصریح کرد: سرمایه گذارانی که خارج از محدوده منابع اقدام به احداث کارخانه می کنند؛ می توانند با پرداخت هزینه خطوط انتقال آب مورد نیاز صنعت خود را تامین کنند.

وی در خصوص سامانه سردسیری و بهره برداری از آب سد پالنگان گفت: با توجه به هزینه های بالای پمپاژ در مسیر این سامانه تخصیص برای آب کشاورزی به اقتصادی نبودن آن نمی دهیم اما برای صنعت با پرداخت هزینه انتقال امکان پذیر است .

چیت چیان گیر فاضلاب شهر کرمانشاه را اعتبارات مالی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت با محدودیت های منابع مالی روبرو است و می توان برای تکمیل پروژه تصفیه خانه کرمانشاه از مشارکت بخش خصوصی بهره گرفت و بخش خصوصی با مشارکت در این طرح از پساب آن برای صنایع خود استفاده کنند.

وزیر نیرو در ادامه افزود: ۱۰۰هزار متر مکعب فاضلابی که در رودخانه ریخته می شود اگر با ظرفیت ۷۰ درصد آن قابل تبدیل شدن به پساب باشد با ۲۵ میلیون مترمکعب آب را می توان برای  صنعت تامین کرد.

وی در خصوص احداث نیروگاه های جدید در استان بیان کرد: نیروگاه دالاهو را احداث می کنیم و نیروگاه سد داریان نیز به زودی افتتاح می‌شود. نیروگاه‌های گیلانغرب و قصرشیرین نیز با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار قابل انجام  است.

چیت‌چیان در مورد تامین برق بخش صنعت استان گفت: در خصوص پست برق از نظر خطوط انتقال شهرک صنعتی مشکلی نداریم زمینه تأمین برق مورد نیاز صنایع و شهرک های صنعتی هیچ محدودیتی نداریم .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=80

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.