• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

عدم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، عبور از پیک هفتم کرونا را دشوار می سازد

  • کد خبر : 28770
  • 13 مرداد 1401 - 0:14
عدم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، عبور از پیک هفتم کرونا را دشوار می سازد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در نشست امروز ستاد دانشگاهی کرونا:در حال حاضر کشور وارد پیک هفتم کرونا شده است و در استان کرمانشاه نیز به شدت روند بستری و ابتلای بیماری افزایش پیدا کرده است. به گزارش میلکان، دکترمحمدی درنشست ستاد دانشگاهی کرونا افزود: تفاوت عمده این پیک با پیک های قبلی بیماری ، […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در نشست امروز ستاد دانشگاهی کرونا:در حال حاضر کشور وارد پیک هفتم کرونا شده است و در استان کرمانشاه نیز به شدت روند بستری و ابتلای بیماری افزایش پیدا کرده است.

به گزارش میلکان، دکترمحمدی درنشست ستاد دانشگاهی کرونا افزود: تفاوت عمده این پیک با پیک های قبلی بیماری ، در این است که اهمیت و توجه مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و تزریق واکسن بسیار کم شده است و ساده انگاری مردم عبور از این پیک را دشوار خواهد ساخت.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که مردم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در اجتماعات حضور می یابند و در صورت داشتن علائم جهت انجام تست مراجعه نمی نمایند و حتی خود درمانی می کنند و تنها در صورتی به بیمارستان مراجعه می کنند که بیماری به مرحله حاد برسد و حال بیمار وخیم باشد.

محمدی بیان داشت: در این شرایط باید در حوزه بهداشت و به ویژه واکسیناسیون برنامه های جدیدی را در راستای مهار کرونا اجرا کنیم ، از جمله پیگیری افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است و واکسیناسیون به صورت فعال با حضور در درب منازل و پیگیری تلفنی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: نکته مهم دیگر اینکه تعداد بستری ها به ویژه تعداد موارد بستری در ICU به شدت افزایش یافته است به طوریکه امروز تعداد موارد بستری در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانهای استان به ۱۵۰ نفر رسید .

رییس دانشگاه گفت: در حال حاضر بیمارستان فارابی بیشترین تعداد موارد بستری کرونایی را دارد و در بیمارستانهای امام رضا (ع) و امام خمینی (ره) نیز باید تخت های بستری کرونایی را افزایش دهیم و در هر یک از این بیمارستانها یک بخش دیگر برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شود.

وی تاکیدکرد: معاونت غذا و دارو تعداد ۱۰ تخت به بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی اختصاص دهد تا در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد و توجه گردد هیچ کودک بیماری پشت درهای بیمارستان نماند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری ، هر یک از بیمارستانهای غیر دانشگاهی از جمله بیمارستانهای امام حسین (ع)، ۵۲۰ ارتش، حضرت ابالفضل (ع) و شهدا هر کدام یک بخش خود را به درمان بیماران کرونایی اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه تعمیر دستگاه های اکسیژن ساز در اسرع وقت انجام شده  و اکسیژن مورد نیاز بیمارستان امام رضا (ع) ظرف چند روز آینده توسط معاونت غذا و دارو تامین گردد افزود: تعداد ۳۱ تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) ویژه درمان بیماران کرونایی راه اندازی شده  و نیروهای مورد نیاز در اختیار این بخش قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.