• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
با دستور استاندار کرمانشاه

راه اندازی شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی در دستور کار فرمانداران قرار گرفت

  • کد خبر : 26975
  • 02 تیر 1401 - 12:31
راه اندازی شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی در دستور کار فرمانداران قرار گرفت

اسنتاندار کرمانشاه در سومین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی را ظرفیت خوبی برای توسعه و عمران و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان ها دانست و گفت: فرمانداران شهرستان های تابعه و کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان ها، راه اندازی تعاونی های توسعه و […]

اسنتاندار کرمانشاه در سومین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی را ظرفیت خوبی برای توسعه و عمران و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان ها دانست و گفت: فرمانداران شهرستان های تابعه و کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان ها، راه اندازی تعاونی های توسعه و عمران را در اولویت کار خود قرار دهند.
به گزارش میلکان، استاندار کرمانشاه در سومین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان پس از گزارش مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص هدف از تشکیل شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی و فعالیت و اقدامات استان در این خصوص و گزارش فعالیت شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان صحنه اظهار نمود: این شرکت ها ظرفیت مردمی خوبی در توسعه و عمران و توسعه اشتغال پایدار در شهرستان ها می باشد و فرمانداران موظفند با استفاده از ظرفیت کارگروه اشتغال نسبت به راه اندازی و فعال نمودن این تعاونی ها اقدام نمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این نشست ضمن تشریح دستورالعمل تشکیل شرکت های تعاونی توسعه عمران شهرستانی اظهار نمود: در راستای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی و مصوبه سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی تاکنون در ۴ شرکت تعاونی در این زمینه در شهرستان های تابعه استان تشکیل شده است.

مختار احمدی در ادامه افزود: عضویت حداقل نیم درصد از جمعیت شهرستان بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن با حداقل ۳۰ میلیارد ریال سرمایه ثبتی شرط لازم برای تشکیل این تعاونی ها می باشد.

وی هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی را از اهداف تشکیل این تعاونی ها عنوان کرد و افزود: این تعاونی ها بستری مناسب برای ورود بخش های تعاونی به فعالیت های اقتصادی هستند و برای انجام طرح هایی که به دلیل رانت زا بودن آن، امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، تشکیل می شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی مرتبط با تحقق اهداف تعاونی را از اولویت های اهداف فعالیت این تعاونی ها دانست و افزود: با راه اندازی این تعاونی ها، فعالیت های عمران و آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان حوزه فعالیت و سرمایه گذاری مالکیت و مدیریت در فعالیت ها و بنگاههای اقتصادی مربوط انجام می شود.

وی مردمی کردن اقتصاد را از ویژگی های منحصر به فرد تعاونی ها دانست و افزود: مردم بالاترین سرمایه هر کشوری هستند و لازم است سرمایه گذاری و خلق ثروت و ایجاد اشتغال توسط مردم راهبری و مدیریت شود.

محمدرضا علیخانی رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان صحنه در این نشست گزارشی از شکل گیری و عملکرد تعاونی توسعه و عمران شهرستان صحنه را ارائه و اظهار نمود: تاکنون ۳۵ فرصت شغلی در این زمینه در شهرستان صحنه بدون استفاده از منابع بانکی و صرفا با سرمایه خود اعضا ایجاد شده است.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=26975
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه
  • 165 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.