• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به همت خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه برگزار شد

  • کد خبر : 21711
  • 18 دی 1400 - 9:07
دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به همت خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه برگزار شد

به همت خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد. روز سه شنبه ۱۴ دیماه مراسم دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جلیلیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، مدیران دستگاه های اجرایی، […]

به همت خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد.
روز سه شنبه ۱۴ دیماه مراسم دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جلیلیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، مدیران دستگاه های اجرایی، صنعتگران و معدنکاران و کارگران در شهرک صنعتی بیستون ساختمان فناوری کسب و کار سالن آمفی تئاتر برگزار شد.
دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: سردار دل‌ها، سردار بزرگ، شخصی که نامش در وجود تک تک ایرانیان حک شده و همه در هر قشر و طیف و صنفی که حضور دارند ، علاقمند و دعاگوی سردار سلیمانی و یارانشان هستند تسلیت می‌گویم.
مهندس فرهاد مرزی بیان داشت: اگر سردار سلیمانی نبود امروز داعش به تمام شهرهای ما نفوذ کرده بود. ایشان باعث شدند که داعشیان حتی جرئت نزدیک شدن به خاک کشور ما را نداشته باشند.
وی افزود: ایشان حق بزرگی بر گردن مردم جامعه‌ی ما دارند. امروز ما صنعتگران، کارگران قشر جامعه‌ی کار و تولید و تلاش وظیفه داریم در جبهه‌ی اقتصادی زحمات این عزیزان را پاس بداریم و در جبهه‌ی اقتصادی فعالیت سازنده داشته باشیم.
مهندس مرزی ضمن خطاب قرار دادن حاج آقا جلیلیان ادامه داد: ما از مدیران ارشد کشور و مسئولین خواستهای داریم. باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری هوشیارانه شعار امسال را « تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» عنوان فرمودند مسئولین کشور ما و مدیران اجرایی در سطح استان و کشور به این شعار لبیک گفته اند اما در برخی سیستم های کاری و اجرایی و در برخی بانک ها متاسفانه افرادی هستند که مانع تراشی میکنند.
وی تاکید کرد: مسئولین کشور و استان از ما و کارگران به عنوان سربازان جبهه‌ی اقتصادی امیدواریم که مسئولین از ما حمایت کنند. این کارفرمایان میتوانند املاک خود را بفروشند و از این استان و این کشور خارج شوند اما ایستاده اند و بخاطر عشق و علاقه ای که به این خاک دارند و به خاطر همتی که دارند مورد حمایت قرار بگیرند و مانعی سر راهشان قرار داده نشود.
دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان تصریح کرد: من قول می‌دهم تولیدکنندگان بزرگ ما هر سال یک مجتمع اقتصادی جدید ایجاد کنند.
من فکر میکنم در استان ما و البته در تمامی استان ها افرادی هستند که اگر بخواهند در کشور دیگری سرمایه‌گذاری کنند افراد درجه اولی خواهند شد اما در این تنگناها و شرایط امروز اینجا ایستاده اند و مبارزه می‌کنند.
حجت الاسلام جلیلیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم سردار شهید قاسم سلیمانی را سرباز مکتب فاطمی خواند و گفت: سردار دلها حاج قاسم عزیز، مایه‌ی مباهات عالم بشریت و عالم اسلام و کشور عزیزمان بود.
وی سخن گفتن از حضرت زهرا را برای انسان‌های معمولی کار سختی دانست و اظهارداشت: دهانی خواهم به پهنای فلک تا بگویم وصف آن رشک ملک!
اگر تمام دنیا هم جمع شوند نمی‌توانند مقام با عظمت حضرات معصوم را آنچنان که باید بشناسند و بشناسانند مگر خود حضرات معصومین.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان داشت: در مرحله ی شناخت نسبی و عرض ارادت و معرفت و شناخت حضرت زهرا و امیرالمومنین فلسفه اش این است که بشناسیم تا در زندگی به دستوراتشان عمل کنیم. یکی از راه‌های معرف حضرت زهرا قرآن کریم است.
یکی دیگر از راه های شناخت حضرت زهرا کلام نورانی رسول خداست که در جایی فرمودند: «فاطمه معیار غضب و رضایت خداوند است» این خود بیانگر مقام عصمت حضرت زهراست.
وی با اشارات متعدد به فضائل حضرت فاطمه زهرا از زبان معصومین علیهم السلام افزود: در شان ایشان چه بگوییم که حضرات معصومین امام صادق و امام باقر که گل‌های سرسبد عالم خلقت هستند و مایه‌ی مباهات بشر و امام زمان (عج) که وجودشان عاری از هر نقص و صاحب تمام کمالات هستند می‌گویند که «ما حجت خدا بر خلق هستیم و حجت و دلیل و راهنمای ما در زندگی فاطمه‌ی زهراست».
حضرت زهرا با آن جهان بینی عمیقی که دارند نسبت به مسائل در جایی می فرمایند: «من از بین آنچه در بین تمام چیزهایی که در جهان است سه چیز را انتخاب کرده ام. اولین عشق و علاقه من نگاه کردن به سیمای نورانی حضرت رسول خداست». منظور ایشان ولایتمداری در زندگیست. این ولایتمداری همان چیزیست که حاج قاسم را در زندگی مکتب ساز کرد. دومین انتخاب حضرت زهرا تلاوت قرآن بود و سومین آنها انفاق در راه خدا!
حجت الاسلام جلیلیان ناهنجاری ها و ناسازگاری هایی که در زندگی فردی و اجتماعی و آمار بالای طلاق در جامعه را نشانه ی این دانست که ما این سه اصل را که حضرت زهرا (س) فرموده اند رعایت نمیکنیم و اظهارداشت: ما سبک زندگی ایشان را به صورت شعاری سر لوحه‌ی زندگی قرار داده ایم اما در عمل کمتر به این آموزه ها عمل میکنیم که اگر عمل میکردیم خیلی از این ناهنجاری ها نبود.
حضرت زهرا گاهی مقداری خرما برمیداشتند و در عین ساده زیستی همراه همسرشان به گردش میرفتند. در یکی از این روزهایی که همراه همسرشان نشسته بودند با احترام همسرشان را صدا زدند و گفتند: که سه اصل را در زندگی مشترک رعایت کرده اند ؛ یکی حقیقت و راستی، دوم خیانت نکردن و امانت داری و سوم سازگاری با زندگی که این سه اصل در زندگی حاج قاسم هم بود. او با مشکلات می ساخت و گوش به فرمان ولایت فقیه بود.
لذا وجود حاج قاسم اینگونه می‌شود که در تشییع جنازه اش این همه عزت بود چون هر چه داشت و هرچه کرد برای رضای خدا بود. حاج قاسم مکتب ساز بود چون اخلاص داشت. کار خودش و خلق را برای خدا انجام میداد. دنبال آوازه و اسم و رسم و تعریف و تمجید نبود. هدفش خدا بود. صداقت داشت. امانت دار بود. شجاع و باتدبیر بود. ساده زیست بود. همان چند محافظی که داشت خیلی در رنج بود که اینها باید همراه من باشند. از نظر مدیریتی و فرماندهی ولایتمدار بود. دنبال بازی سیاسی نبود. خود را به ولایت تحمیل نمیکرد. از مکتب حضرت زهرا یادگرفته بود مالش را جانش، فرزندش و آسایشش را در راه ولایت ببخشد. در شرایط سخت به سوریه رفت. زمانی که داعش جنایتکار نود درصد سوریه را گرفته بود. حاج قاسم به میدان نبرد رفت و ورق را برگرداند. حاج قاسم به خوبی درک کرده بود که اگر خارج از مرزها مقابل دشمن نایستیم و در سوریه با دشمن نجنگیم باید در کرمانشاه با داعش بجنگیم.

 

رضوان شاه آبادی

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21711

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.