• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

حمایت سازمان مدیریت از برگزاری جشنواره اسب کُرد

  • کد خبر : 35563
  • 02 خرداد 1402 - 12:21
حمایت سازمان مدیریت از برگزاری جشنواره اسب کُرد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای تامین اعتبارات برگزاری جشنواره اسب کُرد با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه دیدارکرد. داریوش فرمانی در این نشست، برگزاری این جشنواره را فرصت و ضرورتی برای تکمیل پرونده ثبت جهانی اسب کُرد دانست و افزود: این جشنواره با حضور مهمانانی از سراسر کشور و عراق برگزار […]

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای تامین اعتبارات برگزاری جشنواره اسب کُرد با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه دیدارکرد.

داریوش فرمانی در این نشست، برگزاری این جشنواره را فرصت و ضرورتی برای تکمیل پرونده ثبت جهانی اسب کُرد دانست و افزود: این جشنواره با حضور مهمانانی از سراسر کشور و عراق برگزار می‌شود.

فرمانی تصریح کرد: این رویداد با محوریت بخش خصوصی و نهادهای مردمی برگزار می‌شود که درخواست ثبت جهانی آن به عنوان یک خواسته مردمی به یونسکو ارسال شود.

او ادامه داد: طبق آمارهای غیر رسمی در حال حاضر ۸ تا ۱۰ هزار نفر اسب کُرد در استان کرمانشاه وجود دارد که در صورت ثبت جهانی شدن، اقتصاد اسب را در استان متحول می‌کند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: صنعت اسب کُرد به لحاظ اشتغال‌زایی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ۳۲ حرفه به این صنعت مرتبط هستند.

همچنین حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه نیز ضمن حمایت از برگزاری رویدادهایی که برای استان ارزش افزوده دارد، گفت: با توجه به اهمیت اسب کُرد برای استان در بحث اقتصادی و اشتغال زایی از برگزاری این رویداد و ثبت جهانی آن حمایت می‌کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه منابع استان محدود هستند، گفت: باید با نهایت دقت و درایت برای کمک به توسعه استان این منابع در مسیر مناسب هزینه شوند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=35563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.