• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

تجهیز بیمارستان شهرستان صحنه به دستگاههای پیشرفته

  • کد خبر : 33418
  • 17 بهمن 1401 - 9:43
تجهیز بیمارستان شهرستان صحنه به دستگاههای پیشرفته

مدیریت شبکه بهداشت و درمان صحنه گفت: بیمارستان دکتر معاون شهرستان صحنه که حدود ۶۰ سال قدمت دارد با ۶۵ تخت فعال در زمینه تخصص های پایه و کلینیکی به مردم شریف منطقه ارائه خدمت می نماید. این بیمارستان دارای بخش‌‌های زنان و زایمان، اطفال، دیالیز، داخلی/جراحی، ICU و CCU و بخش اورژانس می‌‌باشد. به […]

مدیریت شبکه بهداشت و درمان صحنه گفت: بیمارستان دکتر معاون شهرستان صحنه که حدود ۶۰ سال قدمت دارد با ۶۵ تخت فعال در زمینه تخصص های پایه و کلینیکی به مردم شریف منطقه ارائه خدمت می نماید. این بیمارستان دارای بخش‌‌های زنان و زایمان، اطفال، دیالیز، داخلی/جراحی، ICU و CCU و بخش اورژانس می‌‌باشد.

به گزارش میلکان؛ دکتر فریدون نوری اظهار داشت: بخش رادیولوژی بیمارستان مجهز به دستگاه سی تی اسکن (CT SCAN) می باشد که در این مرکز تحت نظر متخصص مربوطه سی تی اسکن با تزریق ماده حاجب نیز انجام می شود.
به گفته وی در شش ماهه نخست ۱۴۰۱ تعداد کل مراجعین به اورژانس بیمارستان دکتر معاون ۴۴۶۲۰ نفر می باشد.
وی عنوان کرد: تجهیز این بیمارستان به دستگاههای پیشرفته از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است ، آزمایشگاه بیمارستان دکتر معاون ، مجهز به دستگاه‌‌های پیشرفته اتوماتیک که قادر به انجام همۀ آزمایشات هورمونی، آنزیمی، خونی و بیوشیمی است و به‌ صورت ۲۴ ساعته فعالیت داشته و به طور میانگین تعداد مراجعین به آزمایشگاه ۲۴۰۰ مورد به صورت ماهانه می باشد.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان گفت: ساختمان جدید کلینیک تخصصی بیمارستان دکتر معاون با مساحتی در حدود ۷۵۰ متر مربع و در دو طبقه از ابتدای سال ۹۷ افتتاح و با تخصص های زنان و زایمان،داخلی، اطفال، قلب و عروق، عفونی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، اعصاب و روان، جراحی عمومی، سونوگرافی، روانشناسی بالینی و تغذیه، در دو نوبت صبح و عصرفعال و درچرخه خدمت رسانی به بیماران قرار گرفته است.
وی همچنین افزود: کلینیک تخصصی بیمارستان دکتر معاون مجهز به دستگاه های نوار مغز (الکتروآنسفالوگراف)، نوار عضله(الکترومیوگراف)، اکوکاردیوگراف، نوار قلب (ECG) و سونوگرافی می باشد.
به گفته دکتر نوری در حوزه بهداشت و در راستای ارتقاء خدمات بهداشتی سطح شهرستان صحنه، خدمات بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط، مبارزه و کنترل بیماری ها، بهداشت و سلامت روان، بهداشت خانواده و سلامت مادران و کودکان در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ارائه خدمت می گردد.
وی  در زمینه واکسیناسیون کرونا با بیان اینکه بیش از ۱۷۰۰۰۰ دز واکسن در سطح شهرستان تزریق شده است گفت: نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا از شروع همه گیری تا کنون ۱۴۵۰۰ مورد می باشد.

وی همچنین افزود: آمار دریافت خدمات مامایی و سلامت مادران بیش از ۲۱۰۰۰ در سال می باشد.
به گفته وی همچنین درحوزه بهداشت، میانگین خدمات انجام شده ، ماهانه به طور متوسط ۶۲۷۷۱ مورد و متوسط مراجعین به پزشک و ویزیت سرپایی سالیانه در حدود ۶۸۰۰۰ مورد می باشد.
دکتر نوری با بیان اینکه دو پایگاه فوریت های پزشکی شهری صحنه و جاده ای میانراهان، خدمات اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان صحنه را انجام می دهند گفت: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ مرکز فوریت های پزشکی شهری صحنه ۴۴۲ بیمار را به اورژانس بیمارستان دکتر معاون انتقال داده است.
به گفته وی دو پایگاه شهری و جاده ای فوریت های پزشکی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۹۵۰ ماموریت به انجام رسانده است. در ایام نوروز استقرار در مسیر تردد مهمانان نوروزی و خدمات دهی به این عزیزان رو داشته است و در ایام اربعین با استقرار حدود ۱۵۰۰ نفر خدمات دهی به زائرین از اقدامات انجام شده توسط این واحد بوده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=33418

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.