• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
4

بیستون در انتظار یک ثبت جهانی دیگر

  • کد خبر : 19341
  • 13 اردیبهشت 1400 - 5:14

  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ارسال پرونده کاروانسرای بیستون برای ثبت جهانی در قالب پرونده “کاروانسراهای ایرانی” خبر داد. به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایسنا؛ کیومرث اعظمی بااشاره به برنامه ریزی وزارت میراث فرهنگی برای ثبت جهانی کاروانسراهای ایرانی، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ […]

 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ارسال پرونده کاروانسرای بیستون برای ثبت جهانی در قالب پرونده “کاروانسراهای ایرانی” خبر داد.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایسنا؛ کیومرث اعظمی بااشاره به برنامه ریزی وزارت میراث فرهنگی برای ثبت جهانی کاروانسراهای ایرانی، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ مقدمات اولیه برای تهیه پرونده ثبت جهانی این کاروانسراها در وزارت میراث فرهنگی آغاز شد و استان ها برای تهیه پرونده کاروانسراهای واجد ارزش خود اقدام کردند.

معاون میراث فرهنگی استان افزود: در استان کرمانشاه هم پرونده سه کاروانسرای ماهیدشت، قصرشیرین و بیستون را تهیه و سال گذشته آن را به وزارت میراث فرهنگی ارسال کردیم.

اعظمی تصریح کرد: در نهایت از بین این سه کاروانسرا، کاروانسرای بیستون به دلیل دارا بودن شاخصه های لازم انتخاب شد.

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه پرونده کاروانسراهای ایرانی اسفند ماه به یونسکو ارسال شده، اعلام کرد: در این پرونده جمعا ۵۶ کاروانسرا از ۲۴ استان کشور برای ثبت جهانی شدن معرفی شده است.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=19341

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.