رفتن به بالا

«میلکان بخوان ، بیشتر بدان»

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰
  • الخميس ۲۱ ربيع أول ۱۴۴۳
  • 2021 Thursday 28 October

Abdollahشعار مقام معظم رهبري در سال جديد نيز همچون دهه گذشته، رويکرد اقتصادي و پيرو يکي از شاخه هاي اصلي اقتصاد مقاومتي »حمايت از کالاي ايراني« نامگذاري شد . در سطح ملي به ميزان کفايت به اين شعار پرداخته شده و خواهد شد و مادر همين راستا برشي از اين شعار» حمايت از کالاي کرمانشاهي« […]

Abdollahشعار مقام معظم رهبري در سال جديد نيز همچون دهه گذشته، رويکرد اقتصادي و پيرو يکي از شاخه هاي اصلي اقتصاد مقاومتي »حمايت از کالاي ايراني« نامگذاري شد .
در سطح ملي به ميزان کفايت به اين شعار پرداخته شده و خواهد شد و مادر همين راستا برشي از اين شعار» حمايت از کالاي کرمانشاهي« را در دستور کار خود قرار مي‌دهيم.
حمايت از يک کالا به چند صورت امکان پذير است؛ اولين کسي که بايد از کالا حمايت کند توليد کننده کالا است که با توليد کالايي با کيفيت مطلوب، معرفي کالاي توليدي، تداوم و عرضه مناسب آن در بازار و توان فروش مي‌تواند مهمترين کار را در حمايت از کالاي خود انجام دهد.
از اين رو که همه توليدات شرکت‌ها و کارخانه ها مصرف همگاني ندارد و بخشي از توليدات استان به عنوان مواد اوليه و کالاي مصرفي براي ديگر واحدهاي توليدي مورد استفاده قرار مي گيرد بهتر است که واحدهاي توليدي استان براي حمايت از همديگر و رونق توليد در استان خريدهاي خود را از واحدهاي توليدي استان انجام دهند .
يکي ديگر از مصرف کنندگان عمده کالا ارگان‌هاي نظامي و انتظامي، فروشگاه‌هاي بزرگ و نهادهاي حمايتي هستند که مي توانند با خريد کالاهاي کرمانشاهي به اين حوزه کمک و آنها را مورد حمايت قرار دهند .
خريد کالاي کرمانشاهي در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها و مراکز عرضه اين محصولات کاري است که بر عهده ما مردم است . هنگامي که براي خريد به فروشگاهي مي رويم و کالايي برمي‌داريم براي ما چه تفاوتي مي کند کالايي که بر مي‌داريم برند يک استان ديگر باشد يا استان کرمانشاه ؟ هرچند که ما هم به شعار همه جاي ايران سراي من است اعتقاد داريم اما در اين خصوص مي خواهيم بخشي‌نگر بوده و ابتدا هواي هم استاني هايمان را داشته باشيم .
شرکت هاي توليدي استان در اکثر موارد مشکلي براي توليد ندارند و يکي از بزرگترين مشکلات آنها فروش است . پس اگر ما در خريد به آنها کمک کنيم مي توانيم يکي از موانع بزرگ در سر راه توليد را برداريم و کارخانه ها بدون هيچ گونه فاز توسعه‌اي و ايجاد خط جديدي اشتغالزايي را افزايش دهند و بخشي از مشکلات بيکاري استان را مرتفع سازند.
نرخ بالاي بيکاري يکي از علت‌‌هاي اصلي آسيب‌هاي اجتماعي است که جامعه کرمانشاه با آن مواجه است و با کاهش نرخ بيکاري مي‌توانيم شاهدآن باشيم که اين آسيب ها نيز کاهش پيدا کند.
اما بخش زيادي از مسئوليت حمايت از کالاي کرمانشاهي و کالاي ايراني بر عهده مسئولين دستگاه هاي مختلف ، بانک‌ها ، بيمه و ماليات است که در شماره هاي آينده در گفتگوها و گزارشهايي به اين موضوع نيز خواهيم پرداخت.
هفته نامه ميلکان در اين راستا و در تداوم کاري که از سال قبل در جهت معرفي واحدهاي توليدي استان کرمانشاه شروع کرد در سال جاري نيز حمايت رسانه‌اي خود را از واحدهاي توليدي استان ادامه خواهد داد و با معرفي واحدهاي توليدي استان، هم استاني‌هاي گرامي را با برندها و محصولات کرمانشاه آشنا مي کند.
واحدهاي توليدي، کارشناسان و مديراني که تمايل دارند در اين راه ياري رسان ما و واحدهاي توليدي استان باشند مي توانند با برقراري ارتباط با سرويس اقتصادي نشريه ما را همراهي کنند.

اخبار مرتبط

نظرات