• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
دادستان کرمانشاه تاکید کرد:

مبارزه با قاچاق دارو در کرمانشاه از داروخانه ها تا آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی

  • کد خبر : 21343
  • 11 مهر 1400 - 4:17
مبارزه با قاچاق دارو در کرمانشاه از داروخانه ها تا آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی

دادستان کرمانشاه در نشست ستاد مقابله با قاچاق دارو که با حضور دستگاه های ذیربط در دادسرای استان برگزار شد، بااشاره به ابلاغیه جدید دادستان کل کشور مبنی بر برخورد جدی تر با قاچاق دارو، اظهار کرد: در این راستا، پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان و مأمورین گمرک در قالب کمیته مشترک در مبادی رسمی […]

دادستان کرمانشاه در نشست ستاد مقابله با قاچاق دارو که با حضور دستگاه های ذیربط در دادسرای استان برگزار شد، بااشاره به ابلاغیه جدید دادستان کل کشور مبنی بر برخورد جدی تر با قاچاق دارو، اظهار کرد: در این راستا، پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان و مأمورین گمرک در قالب کمیته مشترک در مبادی رسمی ضمن رصد دقیق واردات و صادرات با قاچاق دارو مقابله داشته باشند.

بع گزارش میلکان،  شهرام کرمی افزود: این کمیته در صورت کشف داروی قاچاق ضمن تشکیل پرونده قضائی نسبت به معرفی عامل یا عاملین قاچاق به مرجع ذی صلاح قانونی اقدام کند.

دادستان کرمانشاه با تاکید بر لزوم بازرسی دقیق تر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان از تمام داروخانه های سطح شهر، گفت: درصورت کشف داروی تقلبی، تاریخ مصرف گذشته و یا عرضه و توزیع دارو خارج از شبکه رسمی توزیع ضمن ضبط اقلام مکشوفه و تشکیل پرونده قضائی، عاملین را هم به مراجع ذی صلاح قانونی معرفی کنند.

وی باارائه طرح تشکیل کمیته ای مشترک با حضور بازرسان معاونت غذا و دارو و مأمورین پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان عنوان کرد: مواجهه شدن با موارد خارج از ضوابط قانون از جمله عرضه و توزیع دارو خارج از شبکه رسمی توزیع، داروی فاسد و تاریخ مصرف گذشته، سوء استفاده از ارز دولتی و عرضه دارو توسط این کمیته باید گزارش تا نسبت به تشکیل پرونده قضائی و معرفی عاملین اقدام شود.

کرمی با تاکید بر لزوم پررنگ تر شدن نقش اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی، بازرسان اتاق اصناف و کلانتری های مربوطه و ورزش و جوانان در بحث مقابله با قاچاق دارو، اعلام کرد: این نهادها باید از طریق ایجاد گشت مشترک ضمن بازدید از واحدهای صنفی عطاری، فروش لوازم آرایشی و بهداشتی و باشگاه های پرورش اندام در صورت مواجه شدن با عرضه، توزیع و نگهداری و فروش دارو خارج از شبکه توزیع داروی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته و پودرهای نیروزای غیرمجاز ضمن توقیف و ضبط داروها با تشکیل پرونده قضائی عامل یا عاملین به مرجع صلاحیت دار قانونی معرفی کنند.

وی ادامه داد: از طرفی محل فعالیت متصدیان عطاری ها فاقد مجوز یا متصدیان عطاری های متخلف با رعایت مقررات قانونی پلمب شود.

دادستان کرمانشاه بااشاره به فعالیت فروشنده های سیار داروهای غیرمجاز، عنوان کرد: دستگاه های ذیربط ضمن تشکیل کمیته ای نسبت به شناسائی افراد سیار فروشنده دارو غیرمجاز خصوصاً در اطراف میدان آزادی کرمانشاه اقدام و ضمن ضبط و توقیف داروهای غیرمجاز عامل یا عاملین فروش دارو به مرجع صلاحیت دار قضائی معرفی کنند.

وی به تبلیغ، عرضه و فروش دارو به صورت غیرمجاز از طریق فضای مجازی هم اشاره کرد و افزود: پلیس فتا ضمن رصد لازم نسبت به شناسائی عاملین اقدام و جهت اقدام عملیاتی به پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان کرمانشاه معرفی کند.

کرمی با تاکید براینکه هر دستگاه و کمیته ای باید ماهانه نتیجه اقدامات خود را به دادسرا گزارش کند، گفت: سازمان های کاشف باید آسیب های موجود در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق دارو را احصاء و جهت اتخاذ تدابیر مقتضی به منظور عملکرد مطلوب اعلان کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.