• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

انتخابات شوراها و لزوم برخورد با پدیده شوم خرید رای

  • کد خبر : 20578
  • 05 تیر 1400 - 14:03
انتخابات شوراها و لزوم برخورد با پدیده شوم خرید رای

اگر خواهان حضور پر شور شهروندان _ به ویژه طبقه متوسط فرهنگی _ در انتخابات شوراها و بالارفتن کیفیت انتخاب نامزدهای راه‌یافته هستیم، باید نهادهای مسئول با جدیت با پدیده خرید آراء، توزیع اقلام برای تطمیع افراد و .‌.. برخورد کنند.  به گزارش میلکان آنلاین؛بهزاد خالوندی: انتخابات شورای شهر در استان کرمانشاه به پایان رسید […]

اگر خواهان حضور پر شور شهروندان _ به ویژه طبقه متوسط فرهنگی _ در انتخابات شوراها و بالارفتن کیفیت انتخاب نامزدهای راه‌یافته هستیم، باید نهادهای مسئول با جدیت با پدیده خرید آراء، توزیع اقلام برای تطمیع افراد و .‌.. برخورد کنند

به گزارش میلکان آنلاین؛بهزاد خالوندی: انتخابات شورای شهر در استان کرمانشاه به پایان رسید ولی حاشیه‌های آن همچنان ادامه دارد. برخی از نامزدها به مواردی همچون خرید و فروش آراء در روز انتخابات اعتراض دارند و بر اساس همین موارد، در برخی شهرهای کرمانشاه، تعدادی از صندوق‌ها در حال بازشماری است.

این ادعاها تنها محدود به برخی نامزدها و یا فعالان و صاحب نظران نیست و بحث پیرامون حاشیه‌های تلخ انتخابات شوراها در لایه‌های مختلف جامعه نیز در جریان است.

در دنیای امروز شهروندان از طریق شبکه‌های مجازی با هم در ارتباط هستند و از جزئیات بی‌اخلاقی‌ها و رفتارهای غیرقانونی برخی نامزدهای شورا مانند دادن شام و نهار و توزیع اقلام برای تطمیع رای دهندگان، تلاش برای خرید رای و …  کاملا مطلع هستند.

در این میان مهم‌ترین موضوع، اعتماد مردم به صندوق‌های رای است‌ و نباید اجازه داد برخی فرصت طلب‌ها با روش‌های غیراخلاقی و غیر قانونی، باعث دلسردی شهروندان شوند.

نهادهای اجرایی و نظارتی می‌توانند با انجام نظرسنجی‌های علمی، دغدغه‌های مردم در این حوزه را شناسایی کنند و بر اساس آن اصلاح رویه‌های شوم در رقابت‌های انتخاباتی شوراها را در دستور کار جدی قرار دهند و اجازه ندهند این حاشیه‌ها، جای متن را بگیرد.

متاسفانه این رویه‌ها چند دوره است که در انتخابات شوراها وجود دارد و در دلسرد کردن نامزدهای مستقل و طبقه متوسط نقش بسیار اساسی داشته است.

اگر خواهان حضور پر شور شهروندان _ به ویژه طبقه متوسط فرهنگی _ در انتخابات شوراها و بالارفتن کیفیت انتخاب نامزدهای راه‌یافته هستیم، باید نهادهای مسئول با جدیت با پدیده خرید آراء و توزیع اقلام برای تطمیع افراد و .‌.. برخورد کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=20578

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.