• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه:

در ۳ رشته شانس حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ را داریم

  • کد خبر : 14044
  • 28 مهر 1399 - 6:32
در ۳ رشته شانس حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ را داریم

رئیس هیات جانباران و معلولین استان کرمانشاه گفت: در سه رشته وزنه برداری، دوومیدانی و قایقرانی شانس حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ را داریم. عزت الله پرنیان به مناسبت روز ملی پارالمپیک(۲۴ مهر) در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به جایگاه قدرتمند ورزش جانبازان و معلولین کرمانشاه در کشور، اظهار کرد: از پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول […]

رئیس هیات جانباران و معلولین استان کرمانشاه گفت: در سه رشته وزنه برداری، دوومیدانی و قایقرانی شانس حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ را داریم.

عزت الله پرنیان به مناسبت روز ملی پارالمپیک(۲۴ مهر) در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به جایگاه قدرتمند ورزش جانبازان و معلولین کرمانشاه در کشور، اظهار کرد: از پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول تا ۲۰۱۶ ریو و از زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ بازیهای آسیایی در کشور مالزی شروع شد تا ۲۰۱۸ جاکارتا، جمعا از کرمانشاه ۴۳ ورزشکار به این رقابت‌ها اعزام شده‌اند.

وی بابیان اینکه در تمام این رقابت‌ها همواره از کرمانشاه نمایندگانی حضور داشته‌اند، اعلام کرد: برای پارالمپیک پیش روی ۲۰۲۰ توکیو هم برنامه ریزی های لازم را داشتیم تا چند نماینده از استان حضور داشته باشند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان بااشاره به تاخیر یکساله رقابت‌های پارالمپیک توکیو، افزود: برای این رقابت‌ها هم در سه رشته وزنه برداری، دوومیدانی و قایقرانی شانس حضور نمایندگانی از کرمانشاه را داریم.

وی در ادامه مهمترین مشکل ورزشکاران پارالمپیکی استان را مسئله اشتغال دانست و گفت: چند سال پیش در مجلس قانونی تصویب شد که در آن ورزشکاران دارنده مدال المپیک می‌توانستند جذب دستگاه های دولتی شوند، اما متاسفانه این قانون برای ورزشکاران پارالمپیکی شامل فرزندان آنها می‌شد، درحالی که ما ورزشکاران پارالمپیکی را داریم که هنوز ازدواج نکرده‌اند و اکنون به شغل نیاز دارند.

پرنیان گفت: تاکنون در این رابطه با تعدادی از نمایندگان استان رایزنی هایی داشته‌ایم تا این قانون را اصلاح کنند، اما هنوز عملی نشده است.

وی در ادامه بااشاره به فعال بودن بیش از ۱۰ رشته ورزشی جانبازان و معلولین در کرمانشاه عنوان کرد: برای رشته فوتبال هفت نفره که از قطب‌های آن در کشور هستیم، زمین چمن مصنوعی داریم. همچنین ورزشکاران رشته‌های پرتابی دوومیدانی هم در خود مجموعه ورزشی جانبازان تمرین می‌کنند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین اضافه کرد: البته برای ورزشکاران دوومیدانی کار زیرساخت چندانی نداریم و نیازمند همکاری هیات دوومیدانی استان هستیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه برای رشته‌های وزنه برداری، تیراندازی، بوچیا، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، باستانی و… نیز زیرساخت ها را فراهم کرده ایم.

پرنیان بااشاره به وجود پروژه نیمه کاره سالن بدنسازی مجموعه ورزشی جانبازان، اعلام کرد: درحال حاضر ورزشکاران ما برای انجام تمرینات بدنسازی خود به باشگاه‌های سطح شهر می‌روند، درحالی که اگر این سالن مسقف ساخته شود، این مشکل نیز حل خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این سالن را حدود یک و نیم میلیارد تومان برآورد کرد.

این مسئول در ادامه به تشریح وضعیت جایگاه ورزش جانبازان و معلولین کرمانشاه در کشور هم پرداخت و گفت: سال ۱۳۹۴ در جایگاه ۲۳ کشور بودیم، اما در سالهای گذشته رشد بسیار خوبی داشته ایم، بگونه ای که اکنون در گروه “ب” ورزش جانباران و معلولین کشور که ۱۲ استان هستند، در رتبه سوم قرار داریم.

وی در پایان بااشاره به تقارن هفته المپیک با ایام سوگواری اواخر ماه صفر، گفت: براین اساس فدراسیون جانبازان و معلولین تصمیم گرفته برنامه های این هفته را با یک هفته تاخیر از پنجم آبان آغاز کند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=14044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.