• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

توانمندسازی در حوزه اقتصاد خانواده در عرصه ی فرهنگ اثرگذار است

  • کد خبر : 13681
  • 16 مهر 1399 - 6:00
توانمندسازی در حوزه اقتصاد خانواده در عرصه ی فرهنگ اثرگذار است

در جلسه ی هماهنگی برنامه های مرکز توانمندسازی بانوان محله دولت‌آباد بر دخیل کردن مردم در امور این مجموعه و اعتمادسازی محلی تاکید شد.   به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه؛ در نشستی که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری، معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی، مدیر مرکز جامعه شناسی جهاد […]

در جلسه ی هماهنگی برنامه های مرکز توانمندسازی بانوان محله دولت‌آباد بر دخیل کردن مردم در امور این مجموعه و اعتمادسازی محلی تاکید شد.

 

به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه؛ در نشستی که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری، معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی، مدیر مرکز جامعه شناسی جهاد دانشگاهی، مدیر دفتر تسهیل گری دولت آباد و معاون فرهنگی شهرداری در سرای محله دولت آباد برگزار شد، توانمندسازی بانوان محلات حاشیه شهر کرمانشاه، مهمترین هدف راه اندازی این مرکز عنوان گردید.

مهدی عبدالمالکی در این جلسه با اشاره به تاکید شهردار کرمانشاه بر توانمندسازی مناطق حاشیه شهر گفت: برنامه داریم بانوان محلات حاشیه نشین را در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توانمند کنیم.

معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه، افزود: در این مرکز، کلاس ها و کارگاه های آموزشی با همکاری جهاد دانشگاهی، دفتر تسهیل گری و دفتر امور بانوان استانداری در گام اول و با ارائه آموزش مهارتی در رشته هایی نظیر پشم ریسی، میناکاری، خیاطی، ویترای، طراحی روی پارچه، جواهرسازی، عروسک سازی، گل دوزی، بافتنی و … برای بانوان دولت آباد برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: متاسفانه در حال حاضر اغلب آموزش های مهارتی موجود در جامعه مدرک محور شده و از قالب کاربردی آن خارج شده و علی رغم آنکه ساعت ها آموزش مهارتی ارائه می شود، اما در جامعه اثری نداشته و در وضعیت اشتغال کرمانشاه حرکتی ایجاد نکرده است.

عبدالمالکی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته با صندوق کارآفرینی امید قرار شده تسهیلاتی در اختیار این افراد قرار گیرد تا بتوانند با توجه به آموزش هایی که دیده اند، تولید محصول داشته باشند.

وی افزود: همچنین برنامه داریم بازارچه های فصلی محلی برای فروش محصولات تولیدی این بانوان راه اندازی کنیم تا از طریق به تکمیل چرخه درآمدزایی و ارزش آنها کمک کنیم.

وی افزود: در کنار کلاس های آموزشی، کلاس های مشاوره خانواده و نیز تربیت کودک هم برای بانوان در این مراکز برگزار می شود.

عبدالمالکی با اشاره به تداوم راه اندازی این مراکز در سایر محلات حاشیه شهر کرمانشاه، گفت: در گام بعدی این مراکز در محله کرناچی راه اندازی می گردد.

در ادامه جلسه، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری با تقدیر از عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری در راه اندازی مرکز توانمندسازی بانوان گفت: دغدغه ی شهرداری کرمانشاه در توجه به حواشی شهر و ایجاد بسترهای لازم در توانمندسازی بانوان تحسین برانگیز است.

زهره رستمی خاطرنشان ساخت: سراهای محله، فرصتی مناسب برای دخیل کردن مردم در سرنوشت خود است و قطعا هر جایی که مردم پای کار آمده اند موفق تر عمل کرده ایم و اثربخشی بیشتری داشته است.

وی افزود: پیشنهاد می کنم جلساتی با محوریت سرای محله و توانمندسازی بانوان با حضور معتمدین و بزرگان این شهرک در راستای اعتمادسازی محلی انجام پذیرد.

سپس معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: پتانسیل های خوبی در مجموعه جهاد دانشگاهی وجود دارد که با هم افزایی دستگاه های مرتبط و تقویت دفاتر تسهیل گری و سراهای محلات می توانیم در قالب های آموزشی هدف مند با ایجاد الگوسازی در شهرک های حاشیه نشین اقدام نماییم.

دکتر جلیلی نیاز سنجی و استفاده از مدرسین محلی را نکاتی حائز اهمیت در پیشبرد اهداف مذکور عنوان نمود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.