• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

به “پویش مردمی احوال پرسی از سالمندان” بپیوندید

  • کد خبر : 13500
  • 12 مهر 1399 - 7:42
به “پویش مردمی احوال پرسی از سالمندان” بپیوندید

مجمع عمومی سازمان ملل روز اول اکتبر هر سال(برابر با دهم مهرماه سال جاری) را باهدف گرامیداشت منزلت سالمندان بعنوان روز جهانی سالمند نامگذاری کرده است. دکتر سعید ایزدی متخصص طب سالمندان با بیان اینکه در ایران نیز امسال از هفتم تا سیزدهم مهرماه هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان می باشد گفت: شعار امسال این […]

مجمع عمومی سازمان ملل روز اول اکتبر هر سال(برابر با دهم مهرماه سال جاری) را باهدف گرامیداشت منزلت سالمندان بعنوان روز جهانی سالمند نامگذاری کرده است.
دکتر سعید ایزدی متخصص طب سالمندان با بیان اینکه در ایران نیز امسال از هفتم تا سیزدهم مهرماه هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان می باشد گفت: شعار امسال این هفته تحت عنوان ” کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان” است.

به گزارش میلکان آنلاین؛ وی از برگزاری برنامه” پویش مردمی احوال پرسی از سالمندان” جهت حمایت معنوی از این قشر عزیز از طریق تماس تلفنی و مجازی در این هفته خبرداد و گفت: این پویش که با شعار «یادم کن شادم کن» به دعوت دبیرخانه شورای ملی سالمندان ایران آغاز به کار نموده؛ در تلاش است تا به تقویت جایگاه و منزلت افراد سالمند در جامعه ما بپردازد.

دکتر ایزدی گفت: در طول این هفته کاربران فضای مجازی می توانند با بکارگیری شعار پویش فوق در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، صدای خود را به گوش سالمندان برسانند.

وی عنوان کرد:با توجه به طولانی شدن محدودیت های اعمال شده به دلیل بیماری کرونا، لازم است این هفته را فرصتی مغتنم برای به یادآوری و حمایت پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود قرار دهیم .

این متخصص طب سالمندان با بیان اینکه در حال حاضر مطابق تعریف سازمان جهانی بهداشت (WHO) افراد بالای ۶۰ سال سالمند محسوب می گردند گفت: بواسطه اثر تجمعی بیماری ها و تغییرات فیزیولوزیک و کاهش توانایی های زیستی ،سالمندان جزو گروه های در معرض آسیب به حساب می آیند و نیازمند حمایتهای بهداشتی و درمانی هستند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه و کشور ما ایران بواسطه تغییرات ساختار جمعیتی نیازمند نگاه ویژه به سالمندان می باشد اظهار داشت: در حال حاضر حدود ده درصد از جمعیت استانی وکشور سالمند هستند و ما کشور جوانی محسوب می گردیم، ولی انتظار می رود بر اساس پیش بینی های اپیدمیولوژیک در بازه زمانی ۳۰ تا ۴۰ سال آینده، ایران به پیرترین کشور دنیا از لحاظ درصد جمعیت کهنسال تبدیل شود بنابراین از هم اکنون  باید برنامه های لازم را در ساختار بهداشت و درمان مدنظر قرار داد.
دکتر ایزدی تاکید کرد: آموزش کادرهای بهداشتی درمانی بصورت تخصصی در زمینه طب سالمندی (Geriatric Medicine)، ارتقا  بیمارستانهای شاخص کشور به استاندارد بیمارستان دوستدار سالمند، تخصیص بخش های سالمندی و احداث بیمارستان تخصصی سالمندی از جمله مواردی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و حمایت سیاست گزاران حیطه بهداشت و درمان دارد.
لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.