• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

انهدام باند سارقان اینترنتی در کرمانشاه/ دستبرد به ۷۰۰ حساب بانکی

  • کد خبر : 13140
  • 03 مهر 1399 - 7:31
انهدام باند سارقان اینترنتی در کرمانشاه/ دستبرد به ۷۰۰ حساب بانکی

اعضای باند سارقان اینترنتی که ازحساب بانکی ۷۰۰ نفر در سراسر کشور تحت عنوان دانلود فیلم های اکران شده بر روی پرده سینما، فروش شارژ ارزان قیمت و… سرقت کرده بودند، با تلاش پلیس استان دستگیر شدند. به گزارش میلکان آنلاین، سردار “علی اکبر جاویدان” اظهار داشت: به دنبال رصد فضای مجازی در شبکه های […]

اعضای باند سارقان اینترنتی که ازحساب بانکی ۷۰۰ نفر در سراسر کشور تحت عنوان دانلود فیلم های اکران شده بر روی پرده سینما، فروش شارژ ارزان قیمت و… سرقت کرده بودند، با تلاش پلیس استان دستگیر شدند.

به گزارش میلکان آنلاین، سردار “علی اکبر جاویدان” اظهار داشت: به دنبال رصد فضای مجازی در شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتا کرمانشاه، ماموران متوجه یک درگاه جعلی بانکی (فیشینگ) شدند که توسط نوجوان ۱۸ ساله ای در یکی از پیام رسان های خارجی ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا در تحقیقات تکمیلی خود دریافتند که این شخص با دانلود فیلم های اکران شده روی پرده سینما به مبلغی ناچیز، فروش شارژ ارزان قیمت و … به اطلاعات بانکی کاربران که بیشتر در رده های سنی نوجوانان و جوانان بودند دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت مبلغی از حساب آنان می کرده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: صاحب درگاه جعلی و همدستانش برای شناسایی نشدن در ازای پرداخت مقداری وجه نقد به افراد کارتن خواب کارت بانکی آنها را دریافت و مبالغ سرقت شده را به این حساب ها واریز و سپس با مراجعه به پمپ بنزین های سطح شهر آن را تبدیل به پول نقد می کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس فتا و تحت کنترل قرار دادن محل های تردد متهمان ۴ نفر در این راستا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی منسجم دستگیر شدند.

وی گفت: در فرآیند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک، مشخص شد بیش از ۷۰۰ نفر در سراسر کشور مورد سرقت قرار گرفته اند.

سردار جاویدان با بیان اینکه در بازرسی های اولیه از منزل متهم اصلی (صاحب درگاه جعلی بانکی) بیش از ۶۲۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه تعداد زیادی کارت بانکی و تجهیزات مربوطه کشف شد، افزود: تحقیقات برای میزان دقیق کلاهبرداری و سرقت های انجام شده توسط اعضای باند ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان از تلاش برای شناسایی دیگر همدستان احتمالی اعضای باند خبر داد و از مردم خواست تنها از درگاه های معتبر خرید های اینترنتی خود را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.