• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

کرمانشاه به احترام “مدافعانِ سلامت” تمام قد ایستاد

  • کد خبر : 12692
  • 06 شهریور 1399 - 6:54
کرمانشاه به احترام “مدافعانِ سلامت” تمام قد ایستاد

حالا درست شش ماه است چشم روی هم نگذاشته‌اند و خواب راحت به چشمانشان نیامده، حالا شش ماهی شده که نتوانسته‌اند یک دل سیر خانواده و عزیزانشان را از نزدیک بیینند. شش ماه است این لباس‌های سنگین و ضخیم را از تنشان بیرون نیاورده‌اند و شش ماه است زیر این ماسک‌های ضخیم و در کنارِ […]

حالا درست شش ماه است چشم روی هم نگذاشته‌اند و خواب راحت به چشمانشان نیامده، حالا شش ماهی شده که نتوانسته‌اند یک دل سیر خانواده و عزیزانشان را از نزدیک بیینند. شش ماه است این لباس‌های سنگین و ضخیم را از تنشان بیرون نیاورده‌اند و شش ماه است زیر این ماسک‌های ضخیم و در کنارِ کرونا به سختی نفس می شکند…

حالا ایثار و فداکاری شان از آنها “مدافعان سلامت” ساخته، مدافعانی که شش ماه است در میدان نبرد با یک قاتل مرموز و بی رحم جانانه می جنگندند و بی وقفه از حریم سلامت مردمانشان دفاع می کنند و در این راه تاکنون شهیدان زیادی تقدیم کشور کرده‌اند.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایسنا، گرامیداشت روزهای پزشک و داروساز، امروز (پنجم شهریور) بهانه ای شد تا از جمعی از این مدافعان سلامت در کرمانشاه تجلیل شود و استاندار و جمعی از مسئولین استان بتوانند به نمایندگی از جمعیت دو میلیون نفری کرمانشاه از زحمات شبانه روزی این مدافعان تجلیل و قدردانی کنند.

سرتعظیم در برابرتان فرود می‌آوریم

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این مراسم با قدردانی از زحمات شبانه روزی جامعه پزشکان و کادر بهداشت و درمان در مبارزه و مقابله کرونا، گفت: زبان قاصر از بیان این حجم فداکاری و از خودگذشتگی است و تنها می توانیم در برابر ایثارتان سر تعظیم فرود بیاوریم.

وی افزود: قطعا مردم ایران این از خودگذشتگی و فداکاری شما مدافعان سلامت را هیچ وقت از یاد نمی برند و تاریخ هم ایثارتان را برای همیشه ثبت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کرونا که آمد به حق، قسم نامه شما را تفسیر کرد و به همه دنیا ثابت کرد که پزشکان متعلق به خودشان نیستند و به مردم تعلق دارند.

مهندس بازوند به فداکاری های جامعه پزشکان در طول تاریخ اشاره کرد وافزود: همواره پزشکان، مردم را مانند فرزند خود در آغوش گرفته اند و در سختی ها به آنها آرامش داده اند که نمونه های آن در طول تاریخی فراوان است.

وی به فداکاری های پزشکان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد وافزود: امام راحل در راستای همین فداکاری ها پیامی را ویژه برای پزشکان فرستادند و از زحماتشان قدردانی کردند، از اینکه خانه ها و زندگی پر از رفاه خود را رها کرده و برای حفظ جان رزمندگان و مردم راهی جبهه ها شده‌اند.

مهندس بازوند تصریح کرد: در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری در اقدامی مشابه پیام قدردانی را برای مدافعان سلامت فرستادند و تجلیل جانانه ای از آنها به عمل آوردند.

مهندس بازوند در تشریح چندنمونه از فداکاری های جامعه پزشکی استان، به سه بحران اخیر در کرمانشاه، اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته سه بحران زلزله، سیل و کرونا را داشتیم که به حق پزشکان سهم عمده ای در مقابله با این بحران ها داشتند و همواره نجات بخش شدند.

وی افزود: در بحران اخیر که همان کرونا باشد، پزشکان ایثار و فداکاری خود را به منصه ظهور گذاشتند و جانانه در راه حفظ حریم سلامت کشور تلاش کردند.

وی تصریح کرد: انتظار ما از مردم این است که پای این همه ایثار و از خودگذشتگی، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا با کاهش جمعیت مبتلایان، کادر بهداشت و درمان بیش از این خسته نشود.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر ماسک زدن کم کم دارد به یک فرهنگ در جامعه تبدیل می شود و انتظار این است که افراد بیشتری رعایت پروتکل ها را داشته و بر رعایت این پروتکل ها از سوی دیگران هم نظارت داشته باشند.

بهترین هدیه برای “مدافعان سلامت”؛ رعایت پروتکل های بهداشتی است

دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این مراسم با قدردانی از فداکاری شش ماهه جامعه بهداشت و درمان کشور گفت: پزشکان در بحران کرونا بار دیگر نشان دادند که همیشه در سختی ها، کنار مردم کشورشان بوده اند.

وی به تقارن تجلیل از مدافعان سلامت با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اشاره کرد وافزود: قیام عاشورا به همه ما درس ایثار و از خودگذشتگی داد و پزشکان در ایام بحران کرونا و مبارزه با این ویروس به معنای واقعی این فدکاری و ایثار را در کارشان متجلی کردند.

وی به تقدیم تعداد زیادی از شهیدان مدافع سلامت در کشور اشاره کرد وافزود: در استان هم شش نفر از جامعه پزشکان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند که برای آنها طلب مغفرت و برای خانواده هایشان طلب صبر و استقامت می کنیم.

وی افزود: انتظار ما از مردم این است که با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدافعان سلامت خود کمک کنند و بدانند بهترین هدیه برای مدافعان سلامت، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

باید همواره قدردانی مدافعان امنیت و سلامت کشور بود

دکتر محمدباقر حیدری رییس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه هم در این مراسم از پزشکان به عنوان سرمایه های اجتماعی یاد کرد وافزود: کشور سرمایه های انسانی بالایی دارد از جمله نیروهای نظامی و امنیتی، معلمان، روحانیت و … و پزشکان هم بخشی از سرمایه های این کشور هستند و باید برای حفظ این سرمایه ها تلاش شود.

رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه افزود: سلامت و امنیت دو نعمتی هستند که اگر از دست بروند قدرشان دانسته می شود و این مدافعان امنیت و سلامت هستند که این دو نعمت را برای ما حفظ کرده اند و باید قدردان زحماتشان بود.

دکتر حیدری به شهادت مدافع سلامت در کشور اشاره کرد وافزود: این پزشکان در راه سوگندی که برای جانفشانی در راه سلامت مردم یاد کردند، جان خود را فدا کردند  و در کنار این شهدا، ۱۶۰۰ نفر از جامعه بهداشت و درمان کشور مبتلا به کرونا شدند که بسیار بالاتر از متوسط کشوری است و همه اینها فداکاری مدافعان سلامت را نشان می دهد.

وی با اشاره به خستگی شش ماهه کادر بهداشت و درمان گفت: مدافعان سلامت بعد از شش ماه مبارزه بی وقفه خسته شده اند و تقاضای ما از مردم این است که برای کم کردن از این بار خستگی، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر حیدری افزود: ما به شدت نگران پاییز و زمستان هستیم و قطعا کادر بهداشت و درمان تا آن زمان خسته‌تر هم می شوند و از مردم تقاضا مندیم به جد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

در پایان این جلسه از خانواده زنده یادان دکتر مهرداد نوروزی، دکتر آرش پرنا، دکتر میلاد حسینی، دکتر محمدرضا سمیعی، دکتر بهمن اسمی و دکتر علی اصغر صالحی که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، تجلیل و قدردانی شد.

همچنین در این مراسم از جمعی از پزشکان مدافع سلامت در استان به پاس شش ماه زحمات بی وقفه در مبارزه با کرونا تجلیل شد.

در بخشی از این مراسم هم به احترام و یادِ تمام شهدای مدافع سلامت کشور، مارش نظامی نواخته شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.