• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
دکتر توسلی زاده :

تشریح هزینه جرم و اختلاف برای مردم الزامی است

  • کد خبر : 12665
  • 05 شهریور 1399 - 4:37
تشریح هزینه جرم و اختلاف برای مردم الزامی است

نشست هماهنگی و اجرایی کردن نحوه استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه در اجرای برنامه های داوری، مبانجی گری و تنظیم قراردادهای بنگاههای معاملات ملکی با حضور رئیس کل دادگستری استان و معاونین ایشان و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد. به گزارش میلکان آنلاین؛ توسلی زاده با بیان اینکه یکی از کانون های پرونده ساز […]

نشست هماهنگی و اجرایی کردن نحوه استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه در اجرای برنامه های داوری، مبانجی گری و تنظیم قراردادهای بنگاههای معاملات ملکی با حضور رئیس کل دادگستری استان و معاونین ایشان و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد.

به گزارش میلکان آنلاین؛ توسلی زاده با بیان اینکه یکی از کانون های پرونده ساز در جامعه به دلیل ماهیت کاری آنها بنگاههای معملات ملکی هستند و بخش زیادی از پرونده های گسیل شده به دادگستری از این ناحیه سرچشمه می گیرد یادآور شد نبود آگاهی های حقوقی در بین مردم سبب شده است انعقاد قراردادهای خارج از چارچوب کارشناسی و حقوقی صورت گیرد و همین موضوع تشکیل پرونده های حقوق در دادگستری را رقم می زند.

رئیس کل دادگستری خاطر نشان ساخت بر آنیم با همکاری نهادهای ذی ربط از جمله صدا و سیما، آموزش های حقوق لازم را که مانع از شکل گیری اختلاف شود به مردم دهیم و آنها را به زیستن مسالمت آمیز در کنار هم ترغیب نماییم.

ایشان تاکید کرد بر ماست که هزینه جرم و اختلاف بین آنها و به تبع آن تشکبل پرونده در دادگستری را برای مردم تشریح کنیم و اجازه ایجاد اختلاف را ندهیم و تا جایی که ممکن است و مردم اختلافات را خارج از دستگاه قضائی حل کنند و از ورود به دادگستری خودداری نمایند.

توسلی زاده یادآور شد می شود با قدری گذشت و داشتن دانش حقوقی بسیاری از اختلافات موجود را از بین برد و به سمت جامعه ای خارج از نزاع حرکت کرد. این ممکن است اگر با هم مشورت کنیم و اراده حل مشکلات را با کمک همدیگر داشته باشیم .

رئیس کل دادگستری در پایان سخنان خود خواهان تداوم این جلسات و هم فکری دستگاه قضائی و دانشگاهها شد و تصریح کرد باید خروجی این جلسات و دستاورد ناشی از آن نیز بیان شود. چرا که معتقدیم این جلسات باید منجر به نتیجه لازم شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12665

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.