• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
آیت‌الله علماء در همایش طلایه داران صلح:

اهمیت اصلاح ذات البین تا به اندازه ای است که حضرت علی (ع) در وصیت نامه خود به آن پرداخته است

  • کد خبر : 12524
  • 29 مرداد 1399 - 5:41
اهمیت اصلاح ذات البین تا به اندازه ای است که حضرت علی (ع) در وصیت نامه خود به آن پرداخته است

دومین همایش طلایه داران صلح ویژه شهرستان های شرقی استان کرمانشاه با حضور مسئولین ارشد اجرایی و قضایی  با سخنرانی امام جمعه کرمانشاه و به میزبانی دادگستری شهرستان صحنه برگزار شد. به گزارش میلکان آنلاین؛آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت موضوع مصالحه و اصلاح ذات البین خاطر نشان […]

دومین همایش طلایه داران صلح ویژه شهرستان های شرقی استان کرمانشاه با حضور مسئولین ارشد اجرایی و قضایی  با سخنرانی امام جمعه کرمانشاه و به میزبانی دادگستری شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارش میلکان آنلاین؛آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت موضوع مصالحه و اصلاح ذات البین خاطر نشان ساخت وقتی حضرت علی (ع) در آن لحظه آخر با فرق شکافته به موضوع اصلاح ذات البین توصیه می کند نشان می دهد تا چه اندازه این موضوع مهم و ارزشمند است و یقینا هر کسی در این زمینه گامی بردارد مفتخر به این افتخار می شود.
اوی یادآوری کرد در نظام اسلامی هر تلاشی هر چند کوچک و کوتاه دارای ثواب است بنابراین ایجاد صلح و سازش که تا این اندازه مورد تاکید و توجه اسلام و بزرگان دین است بدون شک جایگاه ویژه‌ای دارد تا جایی که می شود گفت کمتر عملی هم سنگ آن می باشد.
امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت در گذشته دادگستری و عدلیه وجود نداشت و از ظرفیت خود مردم و بزرگان و ریش سفیدان برای حل مشکلات استفاده می شد. بنابراین این حرکت و استفاده از ظرفیت بزرگان مسبوق به سابقه است.
آیت‌الله علماء به همه مسئولین و مردم توصیه و تاکید کرد تا در رفع مشکلات  مردم تلاش کنند و اختلاف بین آنها را به دوستی و مودت که مورد تاکید دین مبین اسلام نیز می باشد ختم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی ماه محرم الحرام یاد آوری کرد روضه برکت زندگی است و به فرموده حضرت امام خمینی (ره) هرچه داریم از تاسوعا و عاشوراست. امسال نیز با توجه به شرایط خاص این بیماری موظفیم بر اساس پروتکل های بهداشتی عمل کنیم کما اینکه توصیه رهبری معظم انقلاب نیز همین است.
وی تصریح کرد آمدن رسل، کتب آسمانی، تاسوعا، عاشورا و… همه برای تربیت ما انسان هاست تا به شیوه خدایی و انسانی عمل کنیم. قرآن باید در ما انسان ها پیاده شود و در این صورت است که جامعه ای انسانی و اسلامی شکل می گیرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.