• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

شعار “هر خانه یک حسینیه” باید اشاعه پیدا کند/ بیماران خاص در تجمعات حضور پیدا نکنند

  • کد خبر : 12427
  • 22 مرداد 1399 - 6:47
شعار “هر خانه یک حسینیه” باید اشاعه پیدا کند/ بیماران خاص در تجمعات حضور پیدا نکنند

مرادی در گردهمایی متولیان عاشورایی استان در استانداری کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به اینکه بیماری از حالت خوشه ای به صورت گروهی و اجتماعی درآمده، هر فرد فرضا بیمار تلقی می شود و عامل انتقال بیماری است، خصوصا اگر در تجمعات حضور پیدا کند، مگر اینکه موازین و پروتکل های بهداشتی رعایت شود. به […]

مرادی در گردهمایی متولیان عاشورایی استان در استانداری کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به اینکه بیماری از حالت خوشه ای به صورت گروهی و اجتماعی درآمده، هر فرد فرضا بیمار تلقی می شود و عامل انتقال بیماری است، خصوصا اگر در تجمعات حضور پیدا کند، مگر اینکه موازین و پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

به گزارش میلکان آنلاین  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفا: ایام دهه محرم و تعطیلات پیش رو و به تبع آن افزایش مسافرت ها، بالقوه احتمال شیوع بیماری را از استانی به استان دیگر بیشتر می کند.

وی افزود: با توجه به برگزاری مرحله دوم انتخابات و آزمون های جامع پیش رو باید بسیار مراقب باشیم در نیمه دوم شهریور ماه مجددا با پیک بیماری مواجه نشویم. همه‌ ما معتقدیم که هم مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باید برگزار شود و هم سلامت مردم باید حفظ شود، از اینرو وزارت بهداشت پروتکلی را تدوین و به کل کشور ارسال شده که رعایت آن توسط مردم و هیات های عزاداری موجب پیشگیری از بروز و شیوع بیماری می شود.

مرادی ادامه داد: در این ایام لازم است فرهنگ جدید نذورات ترویج پیدا کند مثل نذر اهدای خون، با توجه به اپیدمی کرونا ذخایر خونی استان بسیار کاهش یافته و به همین دلیل برخی از اعمال جراحی در بیمارستانهای استان کنسل می شود.

وی تصریح کرد: نذر توزیع ماسک نیز در این ایام در بین افرادی که امکان و توانایی تهیه ماسک ندارند، باید مورد توجه قرار گیرد. در ایام محرم بیماران خاص نباید در تجمعات حاضر شوند و بایستی در خانه بمانند، از اینرو فرهنگ “هر خانه یک حسینیه” باید اشاعه پیدا کند و در منزل عزاداری کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12427

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.