• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
چهل و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد

چهل و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد

  • کد خبر : 12408
  • 21 مرداد 1399 - 6:40
چهل و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد

معدن و تجارت استان کرمانشاه؛ چهل و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۹ با دستور کار؛ تعیین تکلیف بدهی ارزی شرکت محورسازان زاگرس به بانک انصار، تعیین تکلیف وجوه اداره شده باشگاه ورزشی خانم شفیعی، عدم امکان ثبت درخواست خسارات وارده ناشی از سیل فروردین ۹۸ در سامانه سجاد گلخانه آقای […]

معدن و تجارت استان کرمانشاه؛ چهل و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۹ با دستور کار؛ تعیین تکلیف بدهی ارزی شرکت محورسازان زاگرس به بانک انصار، تعیین تکلیف وجوه اداره شده باشگاه ورزشی خانم شفیعی، عدم امکان ثبت درخواست خسارات وارده ناشی از سیل فروردین ۹۸ در سامانه سجاد گلخانه آقای تیموری و طرح نامه اداره کل بازرسی استان در خصوص خرید و حمایت از کالای ایرانی؛ به ریاست آقای دکتر هدایت حاتمی و با حضور مهندس محسن دارابی؛ رییس سازمان صمت استان کرمانشاه و سایر اعضا، راس ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه نوزدهم مرداد ماه سال ۹۹ در سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه؛ برگزار شد.

به گزارش میلکان آنلاین؛ دارابی در ابتدای این نشست؛ ابتدا دستور کار جلسه را ارائه و در خصوص نامه اداره کل بازرسی استان، با موضوع: خرید و حمایت از کالای ایرانی، توضیحاتی ارائه و عین نامه مربوط را نیز قرائت کرد. در این نامه درباره عدم اهتمام جدی برخی از مسئولان در مورد خرید و حمایت از کالای ایرانی و مشمول مجازات شدن چنین مدیرانی طبق قانون، تاکید نموده است. آقای دارابی این نامه و محتوای آن را فرصت مناسبی در جهت تقویت محصولات استان دانست. همچنین مطابق با نامه مذکور به استناد ماده ۲۱ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی – مصوب خرداد ماه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی، عدم انجام تکالیف مندرج در آن (عمدی یا غیرعمدی) از سوی مسئولان دستگاه‌های مشمول، از مصادیق مجرمانه تلقی و مشمول مجازات خواهد بود.

در ادامه نشست، موضوع از سوی آقای مرزی؛ دبیر خانه صنعت و معدن استان و سایر اعضا مورد بحث و بررسی واقع شد. آقای مرزی یک نمونه از برنده شدن در مناقصه یک شرکت اصفهانی در فروش کالاهای مرتبط به استان کرمانشاه را ارائه و این عمل را خلاف قانون اعلام کرد.
سپس؛ موضوع آقای تیموری مدیرعامل شرکت تولید گل شاخه بریده مطرح و درخواست نامبرده مبنی بر دریافت ۱/۵ میلیون تومان تسهیلات برای خرید گل و تعمیرات گلخانه و نیز عدم امکان ثبت درخواست خسارات وارده ناشی از سیل فروردین سال ۹۸ در سامانه سجاد بررسی شد.
موضوع بعدی جلسه را مهندس دارابی؛ مشکل شرکت محورسازان زاگرس اعلام و اشاره به نامه آقای بازوند؛ استاندار کرمانشاه به معاون اول رییس جهور، جناب آقای دکتر جهانگیری مبنی بر مستثنی شدن شرکت مذکور از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ مبادله ای با نرخ نیمایی برای ۶ فقره اعتبارات اسنادی مورد نظر، خواستار و مساعدت لازم برای حل مشکل این شرکت شد، سپس اعضای جلسه؛ برای بررسی مشکلات شرکت محورسازان زاگرس وارد شور شد.

آخرین موضوع نشست؛ بررسی مشکلات باشگاه ورزشی خانم شفیعی مبنی بر تعیین تکلیف وجوه اداره شده این باشگاه بود که اعضاء در خصوص آن، مطالبی را مطرح و در پایان؛ راجع به هر یک از موضوعات مورد نظر، تصمیماتی اتخاذ و به تصویب اعضا رسید.
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛ با توجه به شرایط کشور و مشکلات موجود به منظور کمک به حل معضلات واحدهای تولیدی و تقویت آن ها برای حضور در چرخه تولید و حمایت از تولیدات داخلی در سال جهش تولید برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.