• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک در استان کرمانشاه توزیع می‌شود

  • کد خبر : 12075
  • 30 تیر 1399 - 5:39
روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک در استان کرمانشاه توزیع می‌شود

  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توزیع روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه بین داروخانه‌های استان با اولویت داروخانه‌های شبانه‌روزی خبر داد و گفت: ۸۰ هزار عدد از این تعداد ماسک در استان و ۲۰ هزار عدد نیز از سایر استان‌ها تامین می‌شود به گزارش میلکان آنلاین؛دکتر «قباد محمدی» روز پنجشنبه […]

  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توزیع روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه بین داروخانه‌های استان با اولویت داروخانه‌های شبانه‌روزی خبر داد و گفت: ۸۰ هزار عدد از این تعداد ماسک در استان و ۲۰ هزار عدد نیز از سایر استان‌ها تامین می‌شود

به گزارش میلکان آنلاین؛دکتر «قباد محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته در شهر کرمانشاه علاوه بر ۱۰۰ هزار عدد توزیع شده در بین داروخانه‌های شبانه‌روزی، ۲۰۰ هزار عدد ماسک کمکی نیز بین همه داروخانه های شهر کرمانشاه توزیع شد.

او قیمت هر عدد ماسک سه لایه در داروخانه‌ها را هزار و ۵۵۰ تومان ذکر کرد و گفت: این قیمت مصوبه ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه است و باید داروخانه ها به این قیمت به دست مصرف کننده برسانند.

وی همچنین گفت: روزانه ۲۰ هزار عدد ماسک N۹۵ بدون سوپاپ نیز به قیمت هر عدد ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان کرمانشاه تاکنون ۱۱ میلیون عدد ماسک در داروخانه‌های استان توزیع شده است.

دکتر محمدی افزود: این ماسک‌ها ابتدا کاملا استریل و سپس به صورت بهداشتی تحویل داروخانه‌ها می‌شود.

وی همچنین اظهارداشت: غیر از ماسک‌های توزیعی بین داروخانه‌ها، روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک نیز بین مراکز بهداشتی درمانی سطح استان به صورت جداگانه توزیع می‌شود.

وی تولید روزانه ماسک در استان کرمانشاه را ۸۰ هزار عدد ذکر کرد و گفت: ظرفیت واقعی تولید ماسک در استان ۲۰۰ هزار عدد است اما به دلیل کمبود پارچه مخصوص در بازار، میزان تولید کمتر از ظرفیت واقعی است.

وی تصریح کرد ۲۰ هزار عدد ماسک نیاز روزانه استان با پیگیری های فراوان از سایر استان ها تامین و در داروخانه ها توزیع می شود که برای تامین این میزان با مشکل روبرو هستیم.

وی در مورد نگهداری از ماسک‌‍ های سه لایه برای استفاده‌های بیشتر نیز گفت: ماسک‌های سه لایه یکبار مصرف نیست و اگر حین استفاده به آنها دست نزنیم و بعد از مراجعه به منزل آن را به مدت ۲ روز در جای گرم آویزان کنیم می‌شود ۲ بار استفاده کرد اما باید در استفاده از آن احتیاط کرد که بهداشتی باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا امروز ۲۵ تیر ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۷۷۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر رسید.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.