• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

۱۴۰ گروه برای مهار آتش در طبیعت کرمانشاه فعالیت می‌کنند

  • کد خبر : 12072
  • 30 تیر 1399 - 5:33
۱۴۰ گروه برای مهار آتش در طبیعت کرمانشاه فعالیت می‌کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه با بیان اینکه پراکندگی زیاد کار مراقبت از عرصه‌های جنگلی این استان را سخت می کند، گفت: اکنون ۱۴۰ گروه اطفاء حریق طبیعت در سطح استان فعال هستند. به گزارش میلکان آنلاین ؛ کولانی وسعت منابع طبیعی استان را بیش از ۱.۷ میلیون هکتار عنوان کرد که شامل ۱.۲ […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه با بیان اینکه پراکندگی زیاد کار مراقبت از عرصه‌های جنگلی این استان را سخت می کند، گفت: اکنون ۱۴۰ گروه اطفاء حریق طبیعت در سطح استان فعال هستند.

به گزارش میلکان آنلاین ؛ کولانی وسعت منابع طبیعی استان را بیش از ۱.۷ میلیون هکتار عنوان کرد که شامل ۱.۲ میلیون هکتار مرتع و ۵۲۷ هزار هکتار جنگل است.

وی با اشاره به پراکندگی بالای جنگل‌های استان، ادامه داد: ۵۲۷ هزار هکتار جنگل استان کرمانشاه در سطحی معادل یک میلیون هکتار پراکنده است و این موضوع کار مراقبت از عرصه‌های جنگلی استان را سخت می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه با بیان اینکه پربارش بودن کرمانشاه این استان را مستعد پوشش گیاهی غنی کرده، گفت: این موضوع نیز کار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ها را در برابر حریق سخت می کند.

کولانی گفت: مردم محلی و تشکل‌ها را برای مهار حریق‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی به میدان آورده‌ایم که امیدواریم با تکیه بر توان آنها بتوانیم به خوبی از منابع طبیعی به عنوان سرمایه های کشور حراست کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه تمامی فرمانداران استان در بحث مقابله با حریق پای کار هستند، تمامی دهیاری های استان را برای آموزش مردم محلی برای مقابله با حریق فعال کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه از اهدای ۲۹ دستگاه دمنده اطفاء حریق برای مهار آتش سوزی توسط خیران خبر داد و گفت: هرکدام از این دستگاه های دمنده بالغ بر ۱۵ میلیون تومان توسط خیرین خریداری شده است.

کولانی عنوان کرد: منابع طبیعی ضمن انجام تکلیف خود دست عزیزان همیار و همراه طبیعت را می فشارد و از هیچ کوششی در جهت پیشگیری و مقابله و اطفاء به موقع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع چشم پوشی نمی کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ۹۵ درصد عامل اصلی این آتش سوزی ها ناشی از خطاهای انسانی است، گفت: ۶۵ درصد حریق ها حاصل فعالیت گردشگران، ۱۴ درصد مشکلات قومی و قبیله ای، چهار درصد فعالیت های نظامی، ۱۵ درصد سرایت از زمین های کشاورزی و ۲ درصد نیز دیگر عوامل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری کرمانشاه از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان با شماره تماس رایگان امداد جنگل به شماره ۱۵۰۴ مراتب را اطلاع دهند.
براساس برآوردهای انجام شده در آتش‌سوزی هفته گذشته منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع مشجر این منطقه دچار خسارت شد.
آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌ شده بوزین و مرخیل شهرستان پاوه که از روز ششم تیر ماه شعله‌ور شده بود، پس از هشت روز خاموش شد.
سه نفر از نیروهای مردمی منطقه به نام های «مختار خندانی» از مؤسسین انجمن ژیوای شهرستان پاوه، «یاسین کریمی» عضو کمیته عملیاتی این انجمن و نیز «بلال امینی» در حین مهار آتش جان خود را از دست دادند.
استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
این استان دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.
یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.