• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

هنوز در وضعیت “قرمز” هستیم

  • کد خبر : 12039
  • 29 تیر 1399 - 6:27
هنوز در وضعیت “قرمز” هستیم

ییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نزولی شدن سیر کرونا در استان در هفته گذشته، گفت: خروج از وضعیت «قرمز» کرونا زمان‌بر است و هنوز در وضعیت قرمز به سر می بریم. به گزارش میلکان آنلاین؛ دکتر محمودرضا مرادی در جلسه (۲۸تیر) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به […]

ییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به نزولی شدن سیر کرونا در استان در هفته گذشته، گفت: خروج از وضعیت «قرمز» کرونا زمان‌بر است و هنوز در وضعیت قرمز به سر می بریم.

به گزارش میلکان آنلاین؛ دکتر محمودرضا مرادی در جلسه (۲۸تیر) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به بهبود وضعیت کرونا در استان نسبت به چند هفته گذشته، گفت: در حال حاضر شاهد سیر نزولی، اما آرام کرونا در استان هستیم.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری و ۵۵ نفر از این مراکز ترخیص شدند.

دکتر مرادی تصریح کرد: هم اکنون ۳۲۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۱ مورد در ICU بستری بوده و ۲۲ نفر آنها به دستگاه اکسیژن وصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مجموع بستری های کرونا در استان را تا به امروز ۸۶۴۷ مورد اعلام و تصریح کرد: در مجموع طی مدت شیوع کرونا متاسفانه ۳۹۱ فوتی ناشی از بیماری داشته ایم.

«اسلام آبادغرب» و «سنقر» در صدر شهرستان‌های کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه در خصوص تشریح وضعیت کرونا در استان گفت: در خصوص رنگ های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا وضعیت به اینصورت است که اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، کمتر از یک نفر بستری شود وضعیت سفید، بین یک تا سه نفر وضعیت زرد و بیشتر از سه نفر وضعیت قرمز است.

وی افزود: در حال حاضر در استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۳٫۵ نفر بستری داریم و این یعنی هنوز وضعیت قرمز ادامه دارد و خروج از این وضعیت هم زمان بر خواهد بود، چرا که باید این وضعیت به مدت دو هفته ادامه داشته باشد و در طول این دو هفته تعداد بستری‌ها از سه نفر بیشتر نشود.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: در بین شهرستانها در حال حاضر اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی بیشترین و کنگاور کمترین آمار مبتلایان را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به رویدادهای پیش رو در ماه های مرداد و شهریور اشاره و تصریح کرد: در این دو ماه برگزاری چندین آزمون سراسری و عزاداری‌های ماه محرم و صفر را در پیش داریم و مدارس و دانشگاه ها هم قرار است از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی شوند و باید برای همه این موارد آماده باشیم.

دکتر مرادی تصریح کرد: از هم اکنون پروتکل های بهداشتی عزاداری های ماه‌های محرم و صفر و نیز پروتکل های بهداشتی مربوط به برگزاری آزمون های سراسری در استان تدوین شده است.

وی افزود: نیاز داریم این پروتکل‌ها تصویب و بصورت پیشنهاد به ستاد ملی کرونا ارسال شود.

این مسئول در پایان با تقدیر و قدردانی از دستگاه های مختلف از جمله سپاه، نیروی انتظامی، تامین اجتماعی و ارتش گفت: در حال حاضر بیمارستان های این اُرگان ها، بجز ارتش پذیرای بیماران کرونایی هستند و هنوز احتیاجی به بیمارستان ارتش نداشته ایم و امیدواریم با کاهش سیر مبتلایان در آینده هم نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.