• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
حاج حمیدرضا احمدیان پیشکسوت نمونه صنعت استان کرمانشاه:

عشق به اشتغال موجب نادیده گرفتن سختی‌ها می‌شود

  • کد خبر : 11906
  • 24 تیر 1399 - 4:29
عشق به اشتغال موجب نادیده گرفتن سختی‌ها می‌شود

آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن استان کرمانشاه با حضور استاندار، معاونین استاندار، اعضای خانه صنعت و معدن و مدیران استان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد. در این مراسم علاوه بر معرفی واحدهای نمونه از سه تن از پیشکسوتان عرصه صنعت استان نیز تجلیل شد. حاج حمیدرضا احمدیان رئیس هیئت مدیره […]

آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن استان کرمانشاه با حضور استاندار، معاونین استاندار، اعضای خانه صنعت و معدن و مدیران استان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد. در این مراسم علاوه بر معرفی واحدهای نمونه از سه تن از پیشکسوتان عرصه صنعت استان نیز تجلیل شد.
حاج حمیدرضا احمدیان رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت بهسازغذای زاگرس(اوکادورویال) یکی از پیشکسوتانی بود که با توجه به فعالیت و تلاشهایی که برای صنعت استان داشته است مورد تجلیل قرار گرفت.
حاج حمیدرضا احمدیان در چند دهه از فعالیت خود توانسته چندین لوح تقدیر در عرصه این صنعت به خود اختصاص دهد.
رئیس کشت و صنعت بهساز غذای زاگرس (اوکادو رویال) استان کسی با داشتن پشتکار فراوان از سن ۱۵ سالگی وارد عرصه صنعت شد و دارای بیش از ۴۵ سال سابقه در صنعت و حسابرسی می باشد.
حمیدرضا احمدیان متولد دی ماه سال ۱۳۳۷ است وازهمان سنین نوجوانی همراه با پدر وارد بازار کار شد و راه و رسم تجارت وصنعت را فرا گرفت. خیلی زود فعالیت اقتصادی خود را در شرکت های مختلف و در بخش حسابداری شروع کرد و علیرغم سن نه چندان زیاد خود توانست مدیریت چندین واحد صنعتی را در دست بگیرد.
دوران جوانی خود را با کار و تلاش فراوان برای دستیابی به اهداف خود سپری کرده و هیچگاه دست از تلاش نکشید، طوری که بنا بر گفته ی خود ایشان، ۱۸ ساعت از شبانه روز رابه کار مشغول بوده است.
پس از حدود ۳۰ سال فعالیت های اقتصادی مختلف، سرانجام تصمیم به کارآفرینی و تاسیس واحد های صنعتی مستقل میگیرد. در همین راستا و با توجه به تحصیلات خود و اخذ مدرک لیسانس در رشته ی حسابداری، اقدام به تاسیس شرکت حسابرسی می کند و موجب فراهم شدن شغل برای ۱۵ نفر می شود.
تاسیس واحد تولیدی کنسروی با اشتغال زایی۴۵ نفر آغاز حضور این پیشکسوت عرصه صنعت و حسابداری به عرصه تولید و احداث کارخانه بود. با توجه به برنامه های در دست اجرا و توسعه ی واحدها در فازهای بعد، امکان اشتغالزایی برای حدود ۱۵۰ نفر فراهم شد.
این کار آفرین کرمانشاهی همواره نام بزرگان و قدیمی های کارآفرینی در استان را ورد زبان دارد و از آنها به نیکی یاد می کند. مرحوم حاج عزیز شکری آذربایجانی، مرحوم حاج عبداله سخن سنج، مرحوم حاج صادق معصومی، مرحوم حاج غلامعلی مدلل، مرحوم حاج عبدالعلی مدلل، افرادی هستند که آنان را بزرگان عرصه ی صنعت استان میداند و معتقد است به پاس خدمات شایسته ای که برای مردم انجام داده اند باید همواره به نیک از انان یاد کرد.
او معتقد است هر کاری سختی و دشواری های خاص خود را دارد، بویژه با وجود تحریم های ظالمانه، دشواری های کار چند برابر شده است.
این صنعتگر کرمانشاهی از بروکراسی های شدید اداری گله‌مند است و می گوید: مشکل در تامین مواد اولیه و قضیه تعهد سپاری ارزی واحد های تولیدی از جمله ی مهمترین مشکلات حال حاضر صنعتگران و کارافرینان است. اما عشق به کار و اهمیت به فراهم نمودن شغل برای چندین نفر در شرایط بیکاری حال حاضر، موجب نادیده گرفتن تمام سختی ها میشود.
او تاثیرات منفی بیماری کرونا بر فعالیت های خود را انکار نمیکند اما فراز و نشیب را جزئی از کار میداند و معتقد است همانطور که روزهای شیرینی که موفق به کسب عناوین مختلف صادر کننده نمونه، واحد نمونه، واحد کشاورزی نمونه و حامی حقوق مصرف کننده و… گشته است، اکنون نیز این شرایط ماندگار نخواهد بود و با توکل به خداوند بزرگ، شرایط دوباره به منوال قبل باز خواهد گشت.
این صنعتگر پیشکسوت استان، جوانان را به کارافرینی توصیه میکند و معتقد است باتوجه به وضعیت بیکاری در استان، جوانان نباید منتظر دولت بمانند، بلکه باید دست به دست هم بدهند وبا بهره گیری از خلاقیت ها و توانایی‌های خود و همچنین با توجه به سهولت در دسترس بودن انبوه اطلاعات در زمینه های مختلف نسبت به نسل های گذشته که موجب تسهیل شدن شرایط کاری برای صنعتگران در زمان حاضر شده است، فعالیت خود را سریع راه‌اندازی کنند، تا انشاالله هم شرایط اقتصادی استان دچار تحولات اساسی شود و هم اینکه فرهنگ کارفرینی در دل جامعه نهادینه شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11906

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.