• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

افتتاح پارک مشاهیر استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد

  • کد خبر : 11783
  • 18 تیر 1399 - 5:18
افتتاح پارک مشاهیر استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد

با پیشنهاد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، خیابان‌هایی از کرمانشاه به نام مفاخر شهر خوانده می‌شود. به گزارش میلکان آنلاین؛ در فاز نخست این اقدام دست کم نام ۲۰ شخصیت، بزرگان کرمانشاهی زینت‌بخش معابری از کرمانشاه می‌شود. مهدی عبدالمالکی معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه با اعلام این مطلب عنوان کرد: این اقدام همزمان با هفته […]

با پیشنهاد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، خیابان‌هایی از کرمانشاه به نام مفاخر شهر خوانده می‌شود.

به گزارش میلکان آنلاین؛ در فاز نخست این اقدام دست کم نام ۲۰ شخصیت، بزرگان کرمانشاهی زینت‌بخش معابری از کرمانشاه می‌شود.
مهدی عبدالمالکی معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه با اعلام این مطلب عنوان کرد: این اقدام همزمان با هفته فرهنگی کرمانشاه و به مناسبت پاسداشت روز قلم صورت پذیرفت و سعی شده، بسیاری از مفاخر و استادان شناسایی و کوچه و معبر محل سکونتشان به نام خودشان نامگذاری شود.

وی با اشاره به تاکید و موافقت شهرداری کرمانشاه با این پیشنهاد عنوان داشت: مقدمات این طرح مدت‌ها پیش در کمیته نامگذاری شورای شهر مطرح شد و بعد از ارائه در صحن علنی شورا مجوز لازم را برای اقدام دریافت می‌کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه مباحث مرتبط با هویت، همچون هویت ملی و بحران هویت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه در کانون توجه صاحب‌نظران قرارگرفته است، گفت: تکرار اسامی مفاخر در میان شهروندان می‌تواند در هویت بخشی به نسل جوان شهر مؤثر واقع شود.
وی با اشاره به تاثیر این امر در هویت بخشی به محلات شهر  کرمانشاه خاطرنشان ساخت: نام‌گذاری میادین، بزرگراه‌ها و خیابان‌های مهم شهر به نام این مشاهیر و مفاخر، نشان از تاریخ فرهنگ و هویت یک شهر دارد.
وی افزود: این امر با دستور شهردار کرمانشاه، همکاری معاونت خدمات شهری و اداره زیباسازی شهرداری و تأیید شورای اسلامی شهر و در اسرع وقت انجام خواهد پذیرفت.
وی افزود: جهت شروع این حرکت و در مرحله نخست نام ۲۰ نفر از مفاخر پیشنهاد داده شده که در مراحل آتی این اقدام استمرار خواهد داشت.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: بیش از نیمی از سردیس مفاخر کرمانشاه با همکاری حوزه هنری آماده شده که با تکمیل این اقدام، افتتاح پارک مشاهیر نیز در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.