• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

بازدید نماینده مردم کرمانشاه و مدیرعامل آبفا از وضعیت آبرسانی بخش سرفیروزآباد

  • کد خبر : 11592
  • 12 تیر 1399 - 13:44
بازدید نماینده مردم کرمانشاه و مدیرعامل آبفا از وضعیت آبرسانی بخش سرفیروزآباد

دکتر رشیدی نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و دکتر علیرضا کاکاوند مدیرعامل آبفای استان از مجتمع آبرسانی امام علی(ع) بازدید و وضعیت آبرسانی به روستاهای تحت پوشش آن را مورد بررسی قراردادند. در حاشیه این بازدید که فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز حضور داشت، دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس […]

دکتر رشیدی نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و دکتر علیرضا کاکاوند مدیرعامل آبفای استان از مجتمع آبرسانی امام علی(ع) بازدید و وضعیت آبرسانی به روستاهای تحت پوشش آن را مورد بررسی قراردادند.

در حاشیه این بازدید که فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز حضور داشت، دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس طی گفتگویی با تأکید بر اینکه آب شرب سالم نیاز اولیه همگان است، گفت: باید همه مسئولان با همکاری هم برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: مشکل آب شرب روستاهای پایین دست مجتمع آبرسانی امام علی(ع)، با همراهی اهالی روستاهای بالادست و تدابیر مسئولان از جمله شرکت آبفای استان به زودی برطرف گردد تا مردم منطقه جهت تأمین آب شرب خود دغدغه ای نداشته باشند.
بر اساس این گزارش، دکتر علیرضا کاکاوند مدیرعامل آبفای استان نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه ۵۴ روستا تحت پوشش مجتمع آبرسانی امام علی(ع) بخش سرفیروزآباد هستند، گفت: این مجتمع ازنظر تأمین آب روستاهای تحت پوشش، مشکلی ندارد و مشکل موجود در توزیع آب است که یکی از دلایل آن عدم استفاده از کنتور در روستاهای بالادست می باشد.
وی ادامه داد: برداشت های غیرمجاز و فاقدکنتور، استفاده بی رویه از آب شرب برای مصارف غیرشرب مثل آبیاری باغها و استفاده برای دام و شستشو و… در روستاهای بالادست باعث شده است آب به میزان کافی به روستاهای پایین دست نرسد.
دکتر کاکاوند یکی دیگر از دلایل بروز مشکل و اختلال در آبرسانی این منطقه را نوسانات برق به دنبال افزایش مصرف عنوان کرد و افزود: از آنجاییکه در این مجتمع آب طی چهار مرحله پمپاژ، از چاه تا آخرین روستاها هدایت می شود، با بروز قطعی برق، مدتی طول خواهد کشید تا آبرسانی مجددا از سر گرفته شود که در این زمینه باید چاره اندیشی و تمهیدات ویژه ای درنظر گرفته شود.
مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه از روستاییان خواست با کنتورگذاری و همکاری با آبفا، این شرکت را در آبرسانی متعادل به همه روستاهای بالادست و پایین دست مجتمع امام علی(ع) یاری دهند.
گفتنی است مجتمع آبرسانی امام علی(ع) در بخش فیروزآباد ۵۷ روستا با ۱۰۰۰ خانوار و میانگین جمعیت ۲۲۰۰ نفر را از نعمت آب شرب بهره مند می سازد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.