• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

دفترچه‌های کاغذی تا پایان آذر ماه امسال حذف می شود

  • کد خبر : 11257
  • 02 تیر 1399 - 7:48
دفترچه‌های کاغذی تا پایان آذر ماه امسال حذف می شود

مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:برنامه کاهش کاربرد دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت آغاز شده و این دفترچه‌ها تا پایان آذر امسال حذف می شوند. به گزارش میلکان آنلاین؛ مدیر کل بیمه سلامت استان گفت:در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه و بحث استقرار نظام الکترونیک در ثبت خدمات درمانی، دارویی و تشخیصی، از اول تیر […]

مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:برنامه کاهش کاربرد دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت آغاز شده و این دفترچه‌ها تا پایان آذر امسال حذف می شوند.

به گزارش میلکان آنلاین؛ مدیر کل بیمه سلامت استان گفت:در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه و بحث استقرار نظام الکترونیک در ثبت خدمات درمانی، دارویی و تشخیصی، از اول تیر ماه برنامه کاهش کاربرد دفترچه های کاغذی بیمه سلامت در استان کلید خورد.

وی افزود: سامانه الکترونیکی تعریف شده که تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت به آن متصل هستند.و این سامانه در مرحله اول طرح به عنوان سامانه استحقاق سنجی نامگذاری شده است، به اینصورت که فرد تنها با شماره ملی خود به مطب، درمانگاه و … مراجعه کرده و با وارد کردن شماره ملی هویت سنجی شده و خدمات دریافت می‌کند.

مظفری ادامه داد:حذف دفترچه در این مرحله صورت نمی گیرد و ارائه خدمات بصورتی است که کاربرد دفترچه کاهش می یابد تا به تدریج بتوان آن را حذف کرد.و نهایتا تا پایان آذرماه دفترچه درمانی بیمه سلامت را بطور کامل حذف شده و خدمات درمانی در مراکز طرف قرارداد بصورت الکترونیکی ارائه خواهدشد واین طرح مقدمه ای برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی است .

مدیر کل بیمه سلامت گفت:طرح نسخه نویسی الکترونیکی در حال حاضر در تمام شهرستانهای استان بجز کرمانشاه به اجرا درآمده و با اجرای این طرح عملا مقدمه اجرای طرح نسخه نویسی در شهرستان کرمانشاه هم فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد:در حال حاضر تمام بیمارستان های دانشگاهی به سامانه “تبادل الکترونیکی اسناد” وصل شده اند و با اتصال به این سامانه نیازی به ارائه دفترچه در بیمارستانها نخواهد بود.

مظفری تصریح کرد:بیمارستانهای غیردانگشاهی هم تا پایان شهریور به این سامانه متصل شده و عملا دیگر نیازی به استفاده از دفترچه در هیچ یک از بیمارستانهای استان نخواهد بود.

وی تاکید کرد:با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش مراجعه کنندگان به مراکز بیمه سلامت ، در همین راستا بیمه شدگانی که مددجوی بهزیستی بوده و اعتبار دفترچه آنها تا ۳۱ خرداد ماه امسال تمام شده و هنوز برگه سفید در دفترچه خود دارند، دفترچه آنها قابل اعتبار است و می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت اذعان داشت:بیمه شدگان ایثارگران هم به همین نحو اگر اعتبار دفترچه آنها تا پایان خردادماه امسال تمام شده و هنوز برگه سفید دردفترچه دارند، می‌توانند بدون مراجعه برای تمدید دفترچه، از آن استفاده کنند.و برای بیمه شدگان روستایی و بیمه شدگان بیمه همگانی هم مهلت تمدید شش ماهه در اسفندماه سال گذشته در نظر گرفته شده، به این صورت که دفترچه این افراد بعد از اتمام مهلت اعتبار، تا شش ماه دیگر قابل استفاده است .

وی در پایان گفت: این افراد می توانند برای یک بار از این مهلت شش ماهه تمدید اعتبار استفاده کنند و پس از آن باید برای گرفته دفترچه جدید اقدام کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.