• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
دادستان کرمانشاه:

یک فرش برای ۵۰۰ مالباخته گلیم و گبه باقی مانده است/بعد روانی و رسانه‌ای نزاع‌های خیابانی در  کرمانشاه فراتر از واقعیت است

  • کد خبر : 11247
  • 01 تیر 1399 - 19:20
یک فرش برای ۵۰۰ مالباخته گلیم و گبه باقی مانده است/بعد روانی و رسانه‌ای نزاع‌های خیابانی در  کرمانشاه فراتر از واقعیت است

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: برای پرداخت مطالبات ۵۰۰ مالباخته گلیم و گبه کرمانشاهان با طلب ۲۳ میلیارد تومان باید اموال باقی مانده متهم به فروش برسد. از اموال باقی مانده تنها یک فرش نفیس گرانقیمت دارایی قابل توجه باقی مانده متهم پرونده است. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، شهرام کرمی در نشستی […]

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: برای پرداخت مطالبات ۵۰۰ مالباخته گلیم و گبه کرمانشاهان با طلب ۲۳ میلیارد تومان باید اموال باقی مانده متهم به فروش برسد. از اموال باقی مانده تنها یک فرش نفیس گرانقیمت دارایی قابل توجه باقی مانده متهم پرونده است.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، شهرام کرمی در نشستی خبری که یکم تیرماه به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادسرای کرمانشاه برگزارشد بیان داشت: مطالبات و رد مال ۱۱ هزار مالباخته پرونده گلیم و گبه انجام شده است . با مکاتباتی که با دادستان کل کشور داشته ایم تقاضای برگزاری مزایده این فرش باقی مانده ازاموال متهم را در تهران داشته ایم تا با فروش آن در یک نمایشگاه بخش قابل توجهی از مطالبات باقی مانده مالباختگان پرداخت شود.

وی پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان را یکی از جنجالی ترین پرونده های دستگاه قضا در سالهای اخیر برشمرد  و اظهارداشت:این پرونده وقت زیادی ازدستگاه قضایی استان گرفت. تلاش‌های زیادی را با همکاری دستگاه‌های اجرایی و استانداری انجام شد تا بخشی قابل توجهی از مطالبات مردم پرداخت شود.

بعد روانی و رسانه‌ای نزاع‌های خیابانی در  کرمانشاه فراتر از واقعیت است

دادستان کرمانشاه با اشاره به وجود و تکثر نزاع های خیابانی در کرمانشاه بیان داشت: وقوع نزاع های خیابانی در کرمانشاه معضلی است که باید از دو بعد به آن بپردازیم. ازیک بعد ما به عنوان دستگاه قضایی به عنوان یک پدیده ای که واقعیت دارد و اتفاق می‌افتد با تمام توان با آن برخورد قانونی، قاطع، جدی وبه موقع انجام می دهیم.اما اعتقاد داریم  ازبعد روانی  بزرگ نمایی و بازنشر اخبار و تصاویراین نزاع ها در سطح کشور جز تضعیف جایگاه فرهنگی و اجتماعی کرمانشاه فایده دیگری ندارد.

وی تاکید کرد: کرمانشاه از نظر جمعیتی نهمین شهر پر جمعیت کشور است اما از حیث وقوع جرم نسبت به جمعیت چند پله ای وضعیت بهتری داریم. شهرهایی هستند که جمعیتی به مراتب کمتر از ما دارند اما در آنها یک ونیم برابر ما نزاع خیابانی دارند اما چنین خبرهایی از  آنها منتشر نمی‌شود.

تخریب ساخت و سازها و چاه‌های غیر مجاز حوزه کشاورزی در دستور کار دادستانی

کرمی در ادامه به گزارش دو حوزه ساخت و سازها در اراضی کشاورزی و ملی و برداشتهای غیر مجاز از آبهای سطحی و چاه‌ها به عنوان حقوق عامه اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول امسال ۴۷۰ مورد از ساخت و سازهایی که توسط افراد سودجو برای تغییر کاربری این زمین‌های حاصلخیر به باغ ویلا، استخر و…شروع شده بود تخریب و آنها را به وضع سابق برگرداندیم

وی با تاکید بر اینکه یکی چالش‌های آینده کشور کمبود آب، خالی شدن سفره های آب  زیرزمینی و منابع آبی و مخاطرات زیست محیطی آن است بیان داشت: از ابتدای امسال تا به امروز دستور مسدود کردن ۶۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق غیرمجاز راصادر کرده‌ایم.

وی به ساماندهی حوزه اجرای احکام کیفری دادسرای استان هم اشاره کرد و گفت: تا چند ماه پیش فضایی بی نظم با تعداد نیروی انسانی پایینی در این بخش داشتیم و از آنجایی اجرای احکام کیفری بخش مهمی در دادسرا محسوب می‌شود، برای همین با کمک رئیس کل دادگستری تعداد قضات آن را افزایش  و یک نظم و سامانی را به این بخش دادیم که نتیجه این تغییرات را با بهبود عملکرد اجرای احکام کیفری می‌بینیم.

نسبت پرونده‌های ورودی به مختومه سه ماهه دادسرای کرمانشاه ۱۰۹ درصد شد

دادستان کرمانشاه به تشریح عملکرد سه ماهه اول امسال دادسرای عمومی و انقلاب استان پرداخت و بابیان اینکه در این مدت ۹۵۱۸ پرونده به دادسرای استان وارد شده، اظهار کرد: طی این مدت علیرغم وجود مشکلاتی همچون شیوع بیماری کووید ۱۹ با تلاش قضات دادسرا ۱۰ هزار و ۳۳۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد.

وی در ادامه به اعطای مرخصی به ۲۴۵۶ نفر از زندانیان استان در پی شیوع بیماری کرونا در چندماه اخیر هم اشاره ای داشت و گفت: باتوجه به اینکه در بحث کرونا هر جا که کلونی جمعیت باشد، شیوع این بیماری افزایش پیدا می‌کند، به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات در زندان‌های استان در کنار رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی، بنا به‌تشخیص رئیس قوه قضائیه و ستاد مقابله با کرونا نیمی از ظرفیت زندانهای استان را با اعطای مرخصی به ۲۴۵۶ زندانی خالی کردیم.

دادستان کرمانشاه افزود: اعطای این مرخصی تنها به زندانیانی تعلق گرفت که خطرناک نبودند و احساس کردیم که برای جامعه خطری ندارند.

وی بابیان اینکه به ۶۰۹ زندانی هم مرخصی پایان حبس اعطا شد، تصریح کرد: همچنین طبق عفو مقام معظم رهبری در عید نوروز و نیمه شعبان به تعدادی از زندانیان، ۳۳۲ زندانی کرمانشاهی هم مشمول این عفو شدند.

به گفته کرمی ۷۶ زندانی در زندان های کرمانشاه هم با شیوع بیماری کرونا بصورت مشروط آزاد شده اند که درصورت ارتکاب دوباره جرم، مجازات جرم قبلی و جدید هر دو برایشان اعمال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11247

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.