• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
درخواست استاندار کرمانشاه از ستاد ملی کرونا؛

تصمیمات به ستاد کرونای استان سپرده شود

  • کد خبر : 10780
  • 13 خرداد 1399 - 6:47
تصمیمات به ستاد کرونای استان سپرده شود

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بااشاره به ضرورت جداسازی مبتلایان به کرونا از جامعه گفت: از امکانات رفاهی و اقامتگاههای ادارات در استانها به عنوان نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا استفاده شود. دکتر قاسم جان بابایی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه اظهارداشت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با […]

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بااشاره به ضرورت جداسازی مبتلایان به کرونا از جامعه گفت: از امکانات رفاهی و اقامتگاههای ادارات در استانها به عنوان نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا استفاده شود.
دکتر قاسم جان بابایی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه اظهارداشت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا این آمادگی را داریم که در صورت نیاز هماهنگی لازم برای استفاده از امکانات رفاهی ادارات در استانها را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: اگر فرد مبتلا شرایط قرنطینه خانگی نداشته باشد باید به مرکز قرنطینه ای و نقاهتگاه ها منتقل و از انتقال بیشتر بیماری جلوگیری شود.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح بیماریابی فعال در سطح استان کرمانشاه گفت: بیماریابی فعال و شناسایی افراد مبتلا در صورتی ارزشمند است که بتوانیم آنان را از جامعه جدا و زنجیره انتقال را قطع کنیم.
دکتر جان بابایی با تاکید بر حفاظت از افراد سالمند یادآور شد: در سن بالای ۷۰ سال مرگومیر کمتری نسبت به دیگر نقاط جهان داریم که ناشی از فرهنگ نگهداری سالمندان در خانه است.
وی با بیان اینکه اکنون همه استان ها درگیر کرونا هستند، گفت: مدیران استان کرمانشاه به موقع برای مدیریت کرونا ورود پیدا کردند و این بیماری تاکنون به عنوان یک بحران وسیع در این استان دیده نشده است.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش دهیم، اظهارداشت: باید زندگی با کرونا را تا مدتی قبول کنیم از این رو از استانداران تقاضا داریم که در کارگاه های خانگی ماسک را با قیمت پایین تولید کنند.
دکتر جان بابایی با تشکر از استاندار کرمانشاه برای اعلام ممنوعیت ورود به اورامانات توضیح داد: در رابطه با تفرجگاه ها باید به فراخور شرایط استان به صورت محلی تصمیم‌گیریی شود.
وی بر ضرورت همکاری مردم برای مقابله با کرونا تاکید کرد و افزود: همانطور که بیماری کرونا در ابتدای شیوع در کرمانشاه به خوبی کنترل شد باید در این دوره نیز برای مقابله با آن دقت داشته باشیم
محدودیتهای اجتماعی جدید اعمال می شود
استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش شیوع بیماری در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه گفت: برنامه ریزی های لازم جهت اعمال محدودیت های اجتماعی صورت گرفته است، همچنین در خصوص بیمار یابی در استان اقدامات خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته که این موضوع اقدام مهمی در مدیریت این بیماری محسوب میشود.
هوشنگ بازوند از ستاد ملی کرونا خواست: اقدامات اجرایی هر استان را با توجه به شرایط آن استان و بر اساس مصوبات ستاد کرونا استان تعیین کنند.
وی گفت: این شرایط نشان میدهد که پروتکل های بهداشتی آنطور که باید در استان رعایت نشده است. در همین راستا محدودیت هایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم کنترل بهتری در بحث مدیریت این بیماری در استان داشته باشیم.
استاندار کرمانشاه از ممنوعیت تشییع جنازه به عنوان یکی دیگر از محدودیت های در نظر گرفته شده برای کنترل کرونا در استان یاد کرد وافزود: حداکثر افرادی که باید در تشییع جنازه و قرائت نماز میت و تدفین حضور داشته باشند ۱۰ نفر است و حضور بیشتر از این تعداد ممنوع است.
وی افزود: اگر تشییع جنازه با بیش از این تعداد برگزار شود، فرمانداران و شهرداران باید پاسخگو باشند.
بازوند تصریح کرد: همچنین برگزاری مراسم ترحیم در مساجد نیز ممنوع است و اداره کل تبلیغات اسلامی باید در این زمینه نظارت دقیقی داشته باشد.
استاندار کرمانشاه بر لزوم تعطیلی آبدارخانه ادارت هم تاکید کرد وافزود: مراجعین ادارات نیز باید حتما ماسک داشته باشند.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر مردم همکاری نکنند و بیماری به نحو مطلوب کنترل نشود، مجبور به اعمال محدودیت های سخت گیرانهتری خواهیم شد.
داروی مورد نیاز ۱۰ هزار بیمار کرونایی را «دپو» کردهایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دپوی داروهای مورد نیاز برای ۱۰ هزار بیمار کرونایی در استان خبر داد و افزود: نگرانی بابت کمبود دارو نداریم.
دکتر محمودرضا مرادی نیز ستاد مدیریت و کنترل کرونای استان کرمانشاه که با حضور معاون درمان وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه از همان روزهای ابتدای شیوع کرونا در استان نقشه راه این بیماری تدوین و در جلسه ستاد کرونای استان مصوب شد، گفت: بر اساس این نقشه راه، استان خود را برای پذیرش بستری هزار بیمار آماده کرده است.
وی افزود: در حال حاضر بیمارستان های گلستان و فارابی به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده شده و در دیگر بیمارستانهای استان نیز ۱۰ درصد تختها برای بستری این بیماران در نظر گرفته شده است.
دکتر مرادی با اشاره به بهبود وضعیت استان در بحث تجهیزات محافظتی کرونا گفت: در روزهای اول بیماری حتی یک ماسک هم در استان تولید نمی شد، اما در حال حاضر به ظرفیت تولید روزانه ۷۰ هزار ماسک رسیده ایم که در روزهای اخیر این امر به دلیل کمبود پارچه استاندارد تولید ماسک با مشکل مواجه شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده هم وضعیت بسیار خوبی داریم و در تولید این محصولات به خودکفایی رسیده ایم.دکتر مرادی به تامین نیازهای دارویی استان در بحث کرونا هم اشاره کرد و افزود: بر اساس نقشه راه تدوین شده، داروهای مورد نیاز برای ۱۰ هزار بیمار کرونایی را دپو کرده ایم و کمبودی در این زمینه نداریم.
وی در ادامه با اشاره به شروع اخذ تست کرونا از بیماران سرپایی در استان از هشتم فروردین امسال گفت: تاکنون ۱۹ هزار تست کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۴۸۷۲ مورد مثبت شده است.
وی افزود: افزایش تعداد مبتلایان نشان دهنده عملکرد خوب ما در بحث غربالگری است، البته زمانی این غربالگری نتیجه بخش است که مردم همکاری کرده و مبتلایان شناسایی شده به بهترین نحو خود را قرنطینه کنند.رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان در دو هفته اخیر گفت: این شرایط ما را در وضعیت «هشدار» کرونا قرار داده و امیدواریم با همکاری هرچه بیشتر مردم بتوانیم کنترل مطلوبی در بحث این بیماری داشته باشیم.
بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستانها و مراکز کرونا در استان
دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در سفر به کرمانشاه با همراهی دکتر مرادی رییس دانشگاه ، معاونین درمان و توسعه و مسئولان بیمارستان «گلستان» وارد این بیمارستان شد و از امکانات ونحوه خدمت رسانی به مبتلایان به کووید ۱۹ در این مرکز به عنوان اولین مرکز اختصاصی کرونا در استان بازدید کرد. معاون درمان وزارت بهداشت همچنین از طرح های توسعه ای اورژانس، مرکز مدیریت حوادث عروقی و سکته حاد مغزی و مرکز جامع مدیریت سرطان که در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) در دست اجرا است نیز بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.