• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
تکرار تراژدی مرگ ماهی‌ها در قره‌سو ماهی در آب می‌میرند!

ماهی ها در آب هم می‌میرند!

  • کد خبر : 10665
  • 08 خرداد 1399 - 17:15
ماهی ها در آب هم می‌میرند!

اختصاصی میلکان – گروه توسعه پایدار. امروز صبح در حال گذر از روی پل قره‌سو (لب آب) بودم که متوجه مرگ ماهیان این رودخانه شدم. پس از عکاسی از این فاجعه زیست محیطی که دیگر برای قره‌سو یک حادثه نیست و به یک فرآیند تبدیل شده است، با معاون نظارت و پایش اداره کل محیط […]

اختصاصی میلکان – گروه توسعه پایدار.

امروز صبح در حال گذر از روی پل قره‌سو (لب آب) بودم که متوجه مرگ ماهیان این رودخانه شدم. پس از عکاسی از این فاجعه زیست محیطی که دیگر برای قره‌سو یک حادثه نیست و به یک فرآیند تبدیل شده است، با معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه تماس گرفت تا هم موضوع را با او در میان بگذارم و هم نظر کارشناسی او را بگیریم.

مهندس آذر ولی‌زاده بیان داشت: در ششم خردادماه در پی پایش های روتین از رودخانه‌ها ، متوجه تلف شدن تعدادی از ماهی در کنار رودخانه قره‌سو شدیم.

وی افزود: هر لحظه به تعداد تلفات اضافه می‌شد. بررسی ها انجام شد و با همکاران تا پاسی از شب رودخانه را پایش و از بخش‌های مختلف نمونه گیری انجام شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: تا بعد از بررسی ها بتوانیم علل دقیق این تلفات را بیان کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تلفات از ۱۰۰۰ متر پایین تر از پل امام حسین شروع شده بود و تا کمی بعد پل معروف به لب آب ادامه داشت.

ولی‌زاده یادآور شد: با توجه به اینکه حجم عظیم فاضلاب تصفیه نشده شهر کرمانشاه روی رودخانه می باشد و از طرفی از سمت چم بشیر هم مجددا فاضلاب وارد رودخانه می‌شود علل آلودگی کمی زمان بر است.

وی اظهارداشت: دوسال است به شکل های مختلف دنبال این هستیم تا قره سو و وضعیتش بهبود پیدا کند اما بخش اجرایی آن دست ما نیست. از طرفی نهادهای متولی این قضیه با بحران جدی اعتباری و مالی برای تکمیل تصفیه خانه رو به رو هستند.

معاون حافظت محیط زیست استان با بیان اینکه تلاش ها و پیگیری های استان برای بهبود وضعیت ادامه دارد گفت: امیدوارم بحران قره سو بزودی در هیات دولت مطرح شود.

سابقه خبر: سال گذشته نیز شاهد تلفات تعداد زیادی ماهی در رودخانه قره‌سو بودیم که نظر کارشناسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بر این بود که پس‌آب یکی از کارخانه های تولیدی استان باعث این مرگ و میر شد و پرونده به مراجع قضایی ارسال که هنوز از حکمی که دادگاه برای این فاجعه زیست محیطی صادر کرده است اطلاعی نداریم.

گزارش تصویری این حادثه زیست محیطی را در لینک زیر ببینید

تراژدی تکراری مرگ ماهیان در قره‌سو

#رسانه_پویا #مخاطب_آگاه #توسعه_پایدار

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10665

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.