• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

ویروس کرونا به محض برخود با کلر از بین می‌رود

  • کد خبر : 10407
  • 27 اردیبهشت 1399 - 5:35
ویروس کرونا به محض برخود با کلر از بین می‌رود

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تاکنون در هیچ مطالعه علمی بحث انتقال ویروس کرونا از طریق آب تایید نشده است. به گزارش میلکان آنلاین ؛ امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوه‌های متعدد انتقال ویروس کرونا گفت : این ویروس از راه‌های مختلف تماس با مخاط […]

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تاکنون در هیچ مطالعه علمی بحث انتقال ویروس کرونا از طریق آب تایید نشده است.

به گزارش میلکان آنلاین ؛ امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوه‌های متعدد انتقال ویروس کرونا گفت : این ویروس از راه‌های مختلف تماس با مخاط فرد آلوده، تماس دست آلوده با چشم و دهان و بینی و… منتقل می‌شود، اما تاکنون در هیچ مطالعه علمی بحث انتقال ویروس کرونا از طریق آب تایید نشده است.

وی  با بیان اینکه تمامی منابع آب آشامیدنی کلرزنی می‌شود، گفت: این ویروس به محض برخود با کلر از بین می‌رود.و  در شهر مشکلی در بحث کلرزنی آب وجود ندارد و ۹۰ درصد روستا‌های استان هم به آب آشامیدنی کلرزنی شده دسترسی دارند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت  افزود: در ۱۰ درصد روستا‌های استان که روستا‌های با جمعیت پایین هستند دهیاران روستا یا بهورزان، کلر را بصورت دستی به منبع آب روستا اضافه می‌کنند و در برخی روستا‌ها نیز محلول آماده کلر درب خانه‌های روستاییان توزیع می‌شود و به برخی منازل در این روستا‌ها هم قرص کلر داده می‌شود تا به آب مصرفی اضافه کنند.

کرمی ادامه داد: تاکنون آزمایشی در خصوص وجود ویروس کرونا در آب کشور انجام نشده و شاید با فروکش کردن وضعیت بیماری بتوان این آزمایشات را انجام داد، اما نکته مهم این است که انتقال ویروس از طریق آب و فاضلاب در هیچ جای جهان به اثبات نرسیده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.