• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
نجف میرزاحسینی:

کشاورزان ، دامداران و روستائیان نقش قابل توجهی در پیشگیری از آتش سوزی دارند

  • کد خبر : 10292
  • 21 اردیبهشت 1399 - 11:13
کشاورزان ، دامداران و روستائیان نقش قابل توجهی در پیشگیری از آتش سوزی دارند

‍ به منظور پیشگیری از آتش سوزی اراضی ملی جلسه ای در محل فرمانداری شهرستان هرسین به ریاست  نجف میرزاحسینی معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری برگزار گردید. به گزارش میلکان آنلاین؛نجف میرزاحسینی در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت : با توجه به بارندگی های خوب سالجاری و سال گذشته در شهرستان […]

‍ به منظور پیشگیری از آتش سوزی اراضی ملی جلسه ای در محل فرمانداری شهرستان هرسین به ریاست  نجف میرزاحسینی معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش میلکان آنلاین؛نجف میرزاحسینی در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت : با توجه به بارندگی های خوب سالجاری و سال گذشته در شهرستان هرسین و رشد قابل توجه گیاهان امکان آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی دور از تصور نیست و در این راستا کشاورزان ، دامداران و روستائیان نقش قابل توجهی در پیشگیری از آتش سوزی دارند.

میرزاحسینی همچنین بر نقش مهم دهیاران در جهت حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و بیان داشت : از وظایف مهم دهیاران حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست می باشد و در این راستا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین میبایست ضمن توجیه کامل دهیاران و اعضای شوراهای روستایی هشدارها و راهنمایی های لازم را به آنان ارائه دهند و در صورت لزوم ضمن رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی با مردم نشست هایی برگزار نمایند و بیش از پیش همکاری تنگاتنگی با روستائیان به ‌منظور اطلاع رسانی به موقع آتش سوزی ها و حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان هرسین اظهار داشت : آتش سوزی هایی که در سنوات گذشته در مراتع و مزارع کشاورزی شهرستان رخ داده است اغلب در نتیجه آتش زدن پس‌چرها بوده است.

اطلاع رسانی هرچه بیشتر به کشاورزی به منظور جلوگیری از آتش زدن پس چرها در فصل جمع آوری‌ محصولات ، نصب بنر های هشدار دهنده در تفرجگاهها و اماکن تاریخی، هشدار به دامداران و اجرای قاطع قوانین با متخلفان و معرفی آنان به‌مراجع قضایی از دیگر‌ موضوعات مورد بحث و‌ مصوبات این جلسه بود.

در ادامه مهندس تیمور بلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین ضمن ارائه گزارشی از آتش سوزی های سال گذشته در مورد وظایف دستگاههای اجرایی ، نظامی و انتظامی درخصوص پیشگیری از حریق های صورت گرفته در اراضی ملی توضیحات مبسوطی ارائه دادند و از زحمات بخشداران مرکزی و بیستون که سالهای گذشته در حریق های صورت گرفته بصورت متمرکز همراه پرسنل این اداره حضور فعال داشته اند تقدیر نمودند.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10292

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.