• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه :

بزرگترین گلخانه کرمانشاه تا دوماه دیگر افتتاح میشود

  • کد خبر : 10240
  • 18 اردیبهشت 1399 - 6:01
بزرگترین گلخانه کرمانشاه تا دوماه دیگر افتتاح میشود

به گزارش میلکان آنلاین؛فرامرز رحمتی زاده مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه ؛ با اشاره به خرید هرساله گُل و گیاه جهت کاشت در بلوارها و فضاهای سبز شهری گفت: سالانه در فصول بهار و پاییز خرید نشاء و درختچه و انواع گل و گیاه جهت کاشت در فضاهای سبز شهری انجام […]

به گزارش میلکان آنلاین؛فرامرز رحمتی زاده مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه ؛ با اشاره به خرید هرساله گُل و گیاه جهت کاشت در بلوارها و فضاهای سبز شهری گفت: سالانه در فصول بهار و پاییز خرید نشاء و درختچه و انواع گل و گیاه جهت کاشت در فضاهای سبز شهری انجام می‌شود که هزینه های زیادی برای شهرداری کرمانشاه به همراه دارد؛ بطور میانگین در هر فصل حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان خرید گل و گیاه انجام می شود که در این شرایط و با اوضاع اقتصادی فعلی هزینه سنگینی برای شهرداری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا با پیگیری ها و حمایت های شهردار و نیز معاونت خدمات شهری تصمیم گرفتیم گلخانه پارک شرقی را دوباره احیا کنیم ، در این صورت حدود یک میلیارد کاهش هزینه براش شهرداری کرمانشاه دارد،حتی میتونیم گل وگیاه دیگر شهرستان ها نیز تامین کنیم تا برای شهرداری در آمد خواهد داشت .
وی افزود: اعتبار لازم برای راه اندازی دوباره این گلخانه را ۵۰۰ میلیون تومان است. و پیش بینی ما این است نهایتا این گلخانه ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

رحمتی زاد توضیح داد: چند سال اخیر ازفضای پنچ هزار متری گلخانه استفاده نشده، امسال با پیگیری شهردار و معاون خدمات شهری دوباره احیا میشود، همچنین تصمیم داریم برای کنار گلخانه نمایشگاه دائمی گل وگیاه فعال شود تا همشهری ها علاقمند به گل وگیاه از فضا استفاده کنند.

کرمانشاه در تولید گُل و گیاه شهری خودکفا می‌شود

رحمتی زاده در ادامه به دیگر اقدامات شهرداری جهت افزایش تولید گل و گیاه شهری اشاره کرد وافزود: تمام گلخانه های مناطق شهری فعال شده اند تا کرمانشاه ود تولید وگیاه خودکفا شود، همچنین سعی داریم کرمانشاه را به یک قطب تولید گل وگیاه در غرب کشور تبدیل کنیم

وی افزود:در کنار گلخانه پارک شرقی، پنج هزار متر مربع زمین قرار دارد که کار تسطیح و شخم زدن آن برای کاشت انواع نشاء و درختچه در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه افزود:توافق نامه های با دانشگاه بسته شده است که در راستا احیا گل وگیاه های این زیست بوم،فضای تحقیقاتی در اختیار دانشجویان قرار میدهیم و از پروژه های که در این حیطه هستند حمایت میکنیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10240

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.