• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه در بازدید از کشتارگاه دام زاگرس مطرح کرد؛

جدیت در رصد ضوابط دامپزشکی

  • کد خبر : 10162
  • 15 اردیبهشت 1399 - 7:21
جدیت در رصد ضوابط دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بازدید از فعالیت کشتارگاه دام ماهیدشت صورت گرفت و به طور مستمر مقررات و چهارچوب های دامپزشکی در واحدهای مربوطه را رصد می‌کنیم. دکتر امید حاج محمدی با بیان اینکه کشتارگاه ماهیدشت بیش از ۶ ماه است که فعالیت خود را از سر گرفته، ادامه داد: این کشتارگاه به صورت […]

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بازدید از فعالیت کشتارگاه دام ماهیدشت صورت گرفت و به طور مستمر مقررات و چهارچوب های دامپزشکی در واحدهای مربوطه را رصد می‌کنیم.
دکتر امید حاج محمدی با بیان اینکه کشتارگاه ماهیدشت بیش از ۶ ماه است که فعالیت خود را از سر گرفته، ادامه داد: این کشتارگاه به صورت صنعتی و با استفاده از تجهیزات مدرن مشغول به کار است.
وی از مدیران و مسؤولان ارشد استانی بابت پیگری و پشتیبانی های ایشان در راستای فعال شدن این واحد بعد از سالها رکود، قدردانی کرد.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش بر حفظ نکات بهداشتی و رعایت موازین و مقررات دامپزشکی در کشتارگاه ماهیدشت اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه متولیان و کارشناسان دامپزشکی در این مکان با تجهیزات و امکانات تخصصی در امر ذبح دام فعالیت می کنند به طوری که گوشت مصرفی مردم ضمن طیب و طاهر بودن از نظر بهداشتی نیز در شرایط استاندارد است
این مسؤول وجود کشتارگاه زاگرس را در منطقه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: رعایت موازین بهداشتی و احکام دین در کشتارگاه ها اهمیت این واحدها را نشان می‌دهد و امیدواریم سایر کشتارگاه های سنتی به کشتارگاه صنعتی تبدیل شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه یکی از اقدامات مهم و ضروری دامپزشکی را تامین گوشت سالم، بهداشتی و حلال برای مصرف مردم دانست و تاکید کرد: همه تلاش ما در حفظ سلامت و امنیت غذایی هموطنان با ارتقای کیفیت محصولات و تولیدات دامی است.
وی لزوم تجهیز کشتارگاه ها به سیستم های اتوماتیک و دستگاه های بسته بندی را لازم و در دستور کار آتی نهاد دامپزشکی استان کرمانشاه دانست و عنوان کرد: کشتارگاه های ما به سیستم اتاق پیش سرد مجهز هستند، اما نیاز به تامین بودجه و تجهیزات پیشرفته تر داریم.
حاج محمدی انجام بازدیدهای مستمر و برنامه ریزی شده و یا سرزده کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در مراکز و واحدهای مرتبط با دامپزشکی را مهم دانست و ادامه داد: در قالب طرح های نظارتی اقدام به حضور مستمر در کشتارگاه های استان می کنیم. حاج محمدی خاطر نشان کرد: در این کشتارگاه سه نفر دامپزشک حضور دارند که در ابتدا دامهای زنده را پیش از کشتار معاینه می کنند و در صورت تایید سلامت، اجازه کشتار را صادر می کنند. علاوه بر آن بر سایر فعالیت های کشتارگاه نیز نظارت دارند؛ که از جمله آنها معاینه گوشت و تایید سلامت آن است که بعد از این مرحله، گوشت مهر شده و لیبل گذاری می شود.
این مسؤول اجرای طرح پیش سرد گوشت در کشتارگاه های دام استان کرمانشاه را از ضروریات ساختاری کشتارگاه ها دانست و گفت: اجرای این طرح ها از بسیاری معضلات به ویژه انتقال برخی بیماری های مشترک بین انسان و دام را کاهش می‌دهد و کیفیت خدمات و سلامت بهداشت جامعه را سبب می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به اجرای گشت های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه ها و… در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و پل ارتباطی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.
گفتنی است، دکتر امید حاج محمدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین میرزائی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی، صفری مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی و احمد زاده مسؤول حراست دامپزشکی کرمانشاه در این بازدید حضور داشتند

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10162

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.