• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

کاهش بارترافیکی پرویزخان با بازگشایی مرز شوشمی و شیخ صله

  • کد خبر : 10097
  • 11 اردیبهشت 1399 - 6:26
کاهش بارترافیکی پرویزخان با بازگشایی مرز شوشمی و شیخ صله

استاندار کرمانشاه در بازدید از پایانه مرزی پرویز خان گفت: بر اساس پیگیری بعمل آمده روز شنبه مرزهای شوشمی و شیخ صله بازگشایی خواهند شد و از حجم ترافیکی و صف کامیون ها در مرز پرویزخان به مرور کاسته می شود. به گزارش میلکان آنلاین؛ هوشنگ بازوند از پایانه مرزی پرویز خان به عنوان بزرگترین […]

استاندار کرمانشاه در بازدید از پایانه مرزی پرویز خان گفت: بر اساس پیگیری بعمل آمده روز شنبه مرزهای شوشمی و شیخ صله بازگشایی خواهند شد و از حجم ترافیکی و صف کامیون ها در مرز پرویزخان به مرور کاسته می شود.

به گزارش میلکان آنلاین؛ هوشنگ بازوند از پایانه مرزی پرویز خان به عنوان بزرگترین شاهراه اقتصادی کشور با عراق نام برد و اظهار داشت: به دلیل بسته شدن مرزهای جنوبی شاهد تردد بیشتر برای صادرات هستیم و امروز با حضور مدیران ذی ربط تمهیدات لازم برای حل مشکلات رفاهی رانندگان اندیشیده شد.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا این مرز بسیار شلوغ شده و هم اکنون ۴۵۰۰ کامیون در صف هستند که به طور میانگین چهار شبانه روز توقف وجود دارد و‌ باید امکانات مناسب برای رانندگانی که در این ایام فعال و‌ پرتلاش هستند، مهیا شود و در روزهای آینده با فعالیت دیگر مرزها ۳۰ درصد ترافیک کاهش خواهد یافت.

بازوند با بیان اینکه این روزها با وجود شرایط متأثر از بیماری کرونا شاهد جهش صادرات و رونق مبادلات مرزی هستیم، گفت: با وجود محدودیت ها و مشکلات ایجاد شده، صادرات از مرز پرویز خان در فروردین ماه ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

این مقام ارشد استان تصریح کرد: برای توسعه صادرات و‌ تسهیل فرآیندهای تجاری امروز از دکتر شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه دعوت کردیم که در مرز پرویز خان مشکلات صادرات تره بار را بررسی و زمینه افزایش مبادلات تجاری را به عراق با تسهیل شرایط و رفع مشکلات فراهم نماید.

استاندار کرمانشاه در نشستی در مرز پرویز خان با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیرکل حوزه استاندار، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، مدیران کل گمرک و‌ راهداری، فرماندار قصرشیرین، مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری ها و جمعی از مسوولین و فرماندهان شهرستانی هماهنگی های لازم را جهت تسهیل فرآیندها و مبادلات تجاری در پایانه پرویز خان، رفع مشکلات رانندگان و‌ تسریع در ارسال اقلام صادراتی به عراق در محل پایانه مرزی پرویز خان پیگیری نمود.

بازوند در ادامه این بازدید از روند عملیات اجرایی طرح گمرک جامع پرویز خان بازدید و بر لزوم تسریع در انجام این طرح بر اساس برنامه زمانبندی تأکید کرد.

جمهوری اسلامی ایران اکنون ۳۲ مرز فعال شامل ۲۲ مرز زمینی و ۱۰ مرز آبی دارد که پرویزخان دومین مرز فعال کشور بعد از گمرک شهید رجایی در زمینه ورود کالاهای ترانزیتی است. هم اکنون ۵۴ درصد از کل صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به کشور همسایه از این مرز رسمی انجام می شود که شهرهای کلار، سلیمانیه و گرمیان در کردستان عراق نزدیکترین شهرها به پرویزخان هستند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ بخش مرکزی و سومار است که در امتداد این مرزها، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.