• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
استاندارکرمانشاه:

استفاده از ماسک در سیستم حمل ‌و نقل عمومی اجباری می شود

  • کد خبر : 10062
  • 08 اردیبهشت 1399 - 7:24
استفاده از ماسک در سیستم حمل ‌و نقل عمومی اجباری می شود

استاندار کرمانشاه گفت: بازگشایی صنوف و‌کسب و کارها دلیلی برای عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند و‌ پروتکل های بهداشتی نیست و‌ انجام اقدامات پیشگیرانه ضروری است. به گزارش میلکان آنلاین؛هوشنگ بازوند با اشاره به مصوبات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست دکتر روحانی و‌ به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استانداران سراسر […]

استاندار کرمانشاه گفت: بازگشایی صنوف و‌کسب و کارها دلیلی برای عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند و‌ پروتکل های بهداشتی نیست و‌ انجام اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

به گزارش میلکان آنلاین؛هوشنگ بازوند با اشاره به مصوبات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست دکتر روحانی و‌ به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست از هم افزایی صورت گرفته در نهادهای حمایتی، انقلابی و‌ مردمی بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در قالب پویش همدلی و کمک به نیازمندان تشکر و قدردانی شد.

وی افزود: در رزمایش گسترده همدلی و‌ مواسات برای تهیه بسته های معیشتی و غذای گرم برای نیازمندان و‌ اقشار آسیب دیده از کرونا اقدامات مناسبی در استان انجام شده و‌سفره افطار مردم با همدلی خیرین خالی نخواهد بود.

استاندار کرمانشاه محدودیت های اجتماعی در بازگشایی صنوف و کسب و کارها را یادآور شد و گفت: رعایت کردن فاصله گذاری هوشمند بسیار ضروری است، هرچند مردم کرمانشاه تا به امروز مشارکت مطلوبی داشته اند، اما اگر پروتکل ها رعایت نشود، این بیماری هزینه های بسیار زیادی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

بازوند با بیان اینکه این بیماری قابل درمان نیست و قابل مدیریت است، خاطرنشان ساخت: در تحلیل عملکرد استانها در مرحله دوم طرح غربالگری معاون وزیر بهداشت عملکرد و‌ تلاش کرمانشاه را بسیار مطلوب اعلام کرد و این مهم به این معنا است که در استان برای شناسایی بیماران از تمامی ظرفیت های موجود در مراکز ۱۶ ساعته نیز استفاده و بیماران رصد و قرنطینه فردی برای حفظ سلامت مردم اجرا می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: با هماهنگی شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در روزهای آینده زدن ماسک در سیستم حمل و‌نقل عمومی اجباری می شود و‌بر این اساس امکان قطع زنجیره انتقال باید فراهم شود و تأکید می شود در فضاهای عمومی تجمع های غیرضروری شکل نگیرد.

وی امکان بازگشایی مساجد در شهرهای سفید را مشروط بر رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبه ستاد ملی با نظر وزارت بهداشت و وزارت کشور ذکر کرد و بیان داشت: کشور بر مبنای میزان ابتلا و شیوع بیماری کرونا به سه منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم بندی می شود و در مناطق سفید این امکان فراهم می شود و‌ نمازهای جمعه و جماعت نیز برگزار خواهد شد.

بازوند در خاتمه مراقبت های فردی و رعایت نکات بهداشتی را برای کاهش زنجیره انتقال این بیماری بسیار موثر دانست و تصریح کرد: از مردم کرمانشاه تقاضا دارم در همه محیط های عمومی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.