• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0
تلاش برای بین المللی سازی منطقه قصرشیرین

اساسنامه منطقه آزاد قصرشیرین تایید شد

  • کد خبر : 32913
  • 04 بهمن 1401 - 11:29
اساسنامه منطقه آزاد قصرشیرین تایید شد

استاندار کرمانشاه از تصویب اساسنامه منطقه آزاد قصرشیرین در شورای نگهبان خبر داد و افزود: انجام این اقدام مهم پیش نیاز انجام کارهای اساسی دیگری از جمله تشکیل هیات مدیره، تدوین ساختار سازمانی، افتتاح حساب های بانکی و مجوز فعالیت های اقتصادی است که به سرعت در حال پیگیری است. به گزارش میلکان؛ محمد طیب […]

استاندار کرمانشاه از تصویب اساسنامه منطقه آزاد قصرشیرین در شورای نگهبان خبر داد و افزود: انجام این اقدام مهم پیش نیاز انجام کارهای اساسی دیگری از جمله تشکیل هیات مدیره، تدوین ساختار سازمانی، افتتاح حساب های بانکی و مجوز فعالیت های اقتصادی است که به سرعت در حال پیگیری است.

به گزارش میلکان؛ محمد طیب صحرایی در جمع خبرنگاران به انتخاب مشاور تدوین طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین بر اساس فرآیند مناقصه دولت اشاره و تاکید کرد: محدوده منطقه شامل هفت هزار و ۲۲۳ هکتار زمین به شرکت مشاور معرفی و کارمطالعاتی با قرارداد یکساله آغاز شده است.
به گفته وی، این اقدام نیز پیش نیاز اقدامات مهم دیگری از جمله واگذاری زمین به سرمایه گذاران، تعیین اولویت های سرمایه گذاری، زون بندی و پهنه بندی زمین هاست که در حال انجام و پیگیری است.
صحرایی اظهار کرد: با اجرایی شدن این موارد به تدریج منطقه آزاد قصرشیرین شکل خواهد گرفت و امر سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی آغاز خواهد شد.
استاندار کرمانشاه همچنین از تشکیل شورای راهبردی منطقه آزاد قصرشیرین خبر داد و گفت: مسائل منطقه در این شورا بررسی و حمایت های لازم برای ایجاد زیرساخت های آب، راه، مخابرات، برق، گاز و … به عمل می آید. البته این زیرساخت ها تا حدودی وجود دارد اما باید متناسب با منطقه تقویت شوند.
وی با اشاره به اینکه علاقه مندی جهت ایجاد منطقه آزاد مشترک ۲ جانبه و یا ۳ جانبه با اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق وجود دارد، گفت: این مسئله در حال پیگیری است و به بین المللی سازی منطقه آزاد و تجارت بین الملل ما کمک می کند.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه های طراحی شده در خصوص تامین نیازهای منطقه مانند ایجاد فرودگاه کوچک در قصرشیرین، تامین آب شرب و آب صنعتی مورد نیاز منطقه آزاد از سامانه گرمسیری و تامین بودجه برای تکمیل زیر ساخت های آن گفت: این موارد را پیگیری می کنیم و تلاش می کنیم که در سال آینده شاهد آغاز فعالیت های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد و در بلند مدت تبدیل این منطقه به یک سکوی بین المللی باشیم.
به گفته صحرایی، جلسات با سرمایه گذاران دارای اهلیت سرمایه گذاری در دستور کار است و سرمایه گذاران زیادی هم به حضور در منطقه آزاد قصرشیرین علاقه مندند که با بررسی دقیق زمینه حضور بهترین ها فراهم خواهد شد.
استاندار کرمانشاه ارزش فرصت های موجود در کشور عراق را همانند دریای خزر برای گیلان و مازندران دانست و عنوان کرد: اجرایی شدن منطقه آزاد قصرشیرین می تواند بهره مندی استان کرمانشاه و کشور از ظرفیت های عراق را مضاعف کند و مولد ثروت بزرگی در منطقه باشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=32913

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.