• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
از حاج یحیی خسروی رئیس هیئت مدیره فرش زاگرس دردهه تولید وتجارت تجلیل شد

چهره ماندگار اصناف و واحد نمونه تولید

  • کد خبر : 28760
  • 12 مرداد 1401 - 20:25
چهره ماندگار اصناف و واحد نمونه تولید

دهه اول تیرماه به عنوان دهه تولید و تجارت نامگذاری شده است. روز ابتدایی این دهه روز ملی اصناف است و روز پایانی آن روزملی صنعت و معدن. حاج یحیی خسروی در روز اول این دهه در همایش بزرگ تجلیل از اصناف کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه، مسئولین نظامی، انتظامی، سپاه و جمعی از […]

دهه اول تیرماه به عنوان دهه تولید و تجارت نامگذاری شده است. روز ابتدایی این دهه روز ملی اصناف است و روز پایانی آن روزملی صنعت و معدن. حاج یحیی خسروی در روز اول این دهه در همایش بزرگ تجلیل از اصناف کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه، مسئولین نظامی، انتظامی، سپاه و جمعی از مدیران، اصناف و بازاریان برگزار شد به عنوان چهره ماندگار بازار مورد تجلیل قرار گرفت و در آیین تجلیل ازصنعتگران و معدنکاران نیز فرش زاگرس به عنوان واحد نمونه صنعتی استان معرفی و از حاج یحیی خسروی رئیس هیئت مدیره این شرکت تجلیل شد.
حاج یحیی خسروی با حدود ۴۰ سال سابقه فعالیت در بازار۳۰ سال آن را درصنعت فرش ماشینی فعالیت داشته است.
او یک دهه از عمر خود از سال ۸۳ تا ۹۳ را در شهرستان آران بیدگل کاشان گذراند و فعالیت صنعتی حوزه فرش را با راه‌اندازی کارخانه ای در این شهرستان آغاز کرد.
حاج یحیی خسروی از سال ۱۳۹۲ با احساس مسئولیت و عشقی که به کرمانشاه داشت به کرمانشاه برگشت تا دینش را به مردم خودش ادا کند. حضور او در کارهای خیر خواهانه ، پویش های مردمی و اعتباری که در بازار دارد علاوه بر اشتغال‌زایی نشانه هایی کوچک از حضور پر رنگ این چهره ماندگار أصناف در بازار و تولید کرمانشاه است.
او می‌گوید: به شهر و دیارم برگشتم تا هرچه در توان دارم در طبق اخلاص بگذارم. با وجود اینکه کاشان مرکز کارخانه‌های زیادی است و کار به ویژه در حوزه فرش درآن دیار از سهولت بیشتری برخوردار است ولی با این حال عزمم را جزم نموده وکارخانه را به کرمانشاه منتقل نمودم.
رئیس هیئت مدیره شرکت فرش زاگرس درهمان زمان مبادرت به خرید آخرین مدل روز دستگاه بافت فرش ماشینی ازکشور اروپایی بلژیک نمود و ۸ماه بعد از خرید زمین و آغاز کار مبادرت به ساخت وساز نمود.
او با وارد نمودن آخرین تکنولوژی بافت فرش ۱۰۰۰شانه، تراکم ۳۶۰۰ و۷۰۰شانه تراکم ۲۵۵۰ و عرضه مستقیم این محصولات در نمایشگاه دائم خیابان جوانشیر با استقبال گرم مردم خوب هم استانی روبرو شد.
خسروی تصریح کرد: استقبال مردم باعث رونق هرچه بهترکارخانه گردید ودر سال ۱۳۹۶ باایمان به طرح توسعه کارخانه مبادرت به خرید دستگاه به روز وبا فناوری پیشرفته ۱۵۰۰شانه تراکم ۴۵۰۰ تراکم کردیم که در مدت این ۸سال تولید کارخانه بخشی از آن به صورت صادرات و مابقی در استان کرمانشاه و دیگر نقاط کشور به فروش رسید.
فرش زاگرس به عنوان یکی از پیشگامان تولید فرش های ماشینی در استان کرمانشاه توانست موجب رونق این صنعت در استان شود و با تولید فرشهای با کیفیت و مرغوب هم فرش را با قیمت مناسب در اختیار همشهریان کرمانشاهی قرار دهد و هم نیم نگاهی به بازارهای صادراتی منطقه داشته باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت فرش زاگرس با بیان اینکه فرش زاگرس تولیدات خود را با بالاترین کیفیت و استاندارد در اختیار مشتریان قرار می دهد، گفت: این شرکت کرمانشاهی مفتخر است خود را به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید کننده فرش ماشینی درایران به ویژه درغرب کشور معرفی نماید. این شرکت از بدو تأسیس، امر صادرات را جزو اهداف مهم خود قرارداد در همین راستا قراردادهایی را با تجار و بازرگانان ایرانی و خارجی منعقد کرد که متاسفانه با توجه به مشکلاتی که تعهد ارزی برای صادرکنندگان به و جود آورد موقتا صادرات خود را به حداقل رسانده است.
وی با اشاره به اینکه فرش زاگرس از سال ۹۴ تا امسال هر ساله به عنوان واحد صنعتی نمونه انتخاب شده است، تصریح کرد: همانطور که فرش درجهان با نام ایران شناخته می شود، فرش زاگرس نیزدراین زمینه احساس مسئولیت کرده و تلاش می کند که درتولید فرش ماشینی به بالاترین کیفیت دست پیدا کرده و نام ایران و ایرانی را دردنیا سرافراز نگه دارد. درهمین راستا به کشورهای همسایه و همچنین به تازگی به کشورآلمان فرش صادر می نماید. این شرکت با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا شامل: دستگاه بافندگی ۱۵۰۰ شانه ۴۵۰۰ تراکم ریز بافت ۸ رنگ و ۱۲۰۰ شانه هشت رنگ با تراکم ۳۶۰۰ واقعی (فوق دستبافت گونه) و ۷۰۰شانه هشت رنگ تراکم ۲۵۵۰ مرغوب ترین نخ اکریلیک ۱۰۰ درصد هیت ست شده را بکار می‌گیرد.
شرکت تولیدی فرش زاگرس با بکارگیری کادر مجرب مهندسی، طراحی و پرسنل ماهر توانسته با حرکت به سمت استاندارد سازی هرچه بیشتر محصولات و هم چنین خطوط تولیدی فرش ماشینی نقش مهمی را دراین عرصه ایفاکند.درحال حاضر ۷۹ نفر بیمه شده کارخانه فرش زاگرس کرمانشاه هستند که به صورت قراردادی نیز بیش از ۲۰ نفر مشغول به کار هستند. با عنایت به نیاز عموم به استفاده از فرش ، کلیه ادارات و ارگان‌ها مانند: اداره کل استانداری، فرمانداری، سازمان جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره راه و ترابری، شرکت شهرک های صنعتی، کلیه شاغلین بیمارستان ها و مراکز درمانی، تعاونی ها و…می توانند از تولیدات این کارخانه خرید داشته باشند.
با توجه به افزایش نرخ دلار و نوسانات موجود، بالابودن نرخ سود وامها، نبودنقدینگی کافی جهت ادامه کاروافزایش نرخ مواد اولیه و عدم همخوانی با قیمت فرشهای تولیدی که مردم قادربه خرید باشند چالش هایی را پیش رودارد.
این گروه صنعتی موفق به اخذ استاندارد اجباری۱۳۶۰، استاندارد تشویقی ۱۰۷۵۳، iso9001،iso10002،iso14001 وiso18001 شده است. گروه صنعتی فرش زاگرس درانجمن نساجی ایران، انجمن کنترل و کیفیت ایران، اتحادیه صادرکنندگان نساجی ایران و نشان دوگانه کیفیت و استانداردسازی عضویت دارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.