• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
 رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه:

همایش ملی معماری،شهرسازی و گردشگری برگزارمی شود

  • کد خبر : 32859
  • 03 بهمن 1401 - 16:28
همایش ملی معماری،شهرسازی و گردشگری برگزارمی شود

رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در نشست خبری امروز(سوم بهمن) خبراز برگزاری هفتمین همایش ملی “معماری، شهرسازی و گردشگری “درششم و هفتم اسفند ماه سال جاری داد و گفت:.حدود ۳۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور که رشته‌هایی مرتبط با سرفصل های همایش در سه حوزه معماری، شهرسازی و گردشگری دارند، […]

رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در نشست خبری امروز(سوم بهمن) خبراز برگزاری هفتمین همایش ملی “معماری، شهرسازی و گردشگری “درششم و هفتم اسفند ماه سال جاری داد و گفت:.حدود ۳۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور که رشته‌هایی مرتبط با سرفصل های همایش در سه حوزه معماری، شهرسازی و گردشگری دارند، در برگزاری هرچه بهتر این همایش با ما همکاری دارند.

به گزارش میلکان؛ دکترجلیل جلیلی افزود: با پیگریهای صورت گرفته از وزارت علوم و جهاد دانشگاهی ازسال گذشته، نهایتا اردیبهشت ماه مجوز نهایی برگزاری این همایش صادر و در اوایل تابستان فراخوان شرکت در این همایش داده شد

وی بیان داشت: رویکردی که در این دوره همایش در پیش گرفته شده و آن را از دوره های گذشته متمایز کرده، تاکید بر انجام پژوهش های کاربردی است تا بتوانیم نهایت استفاده را از برگزاری این همایش داشته باشیم.

وی معماری پایدار، فناوری‌های نوین، گردشگری و معماری، تاریخ معماری ایران، اقلیم در معماری، روانشناسی محیط، مدیریت بحران در معماری، معماری منظر، مطالعات میان رشته‌ای در معماری و فلسفه معماری را از جمله محورهای این همایش در بخش معماری ،شهر پایدار، شهر خلاق، شهر هوشمند، تاب آوری شهری، حکمروایی شهری، برنامه ریزی مسکن پایدار، بازآفرینی شهری، توسعه پایدار منطقه ای، شهرسازی مشارکتی و نظریه های شهرسازی را از جمله محور های همایش در بخش شهرسازی و گردشگری و میراث جهانی، ژئوتوریسم، گردشگری سلامت، اکوتوریسم، گردشگری خلاق، مدیریت بحران در گردشگری، برندسازی در گردشگری، گردشگری رویدادمحور، آموزش و گردشگری و گردشگری الکترونیک را نیزازجمله محورهای بخش گردشگری عنوان کرد.

دکترجلیلی با اشاره به ارسال بیش از ۱۵۷ مقاله قطعی به این همایش گفت: تا یک ماه آینده که فرصت برای ارسال مقالات وجود دارد، قطعا تعداد مقالات افزایش خواهد یافت.

جلیلی تصریح کرد: با پایان گرفتن ارسال مقالات در پایان بهمن ماه، کار داوری مقالات آغاز شد و ظرف سه روز تمام مقالات داوری می شود.

وی افزود: با داوری صورت گرفته در نهایت در هر بخش معماری، گردشگری و شهرسازی پنج مقاله و مجموعا ۱۵ مقاله به عنوان مقالات برتر همایش معرفی شده و در روزهای برگزاری همایش ارائه می‌شوند.

جلیلی گفت: همایش ملی معماری، شهرسازی و گردشگری روزهای ششم و هفتم اسفندماه امسال در محل موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امکان مشارکت حضوری و مجازی در این همایش فراهم شده گفت: افرادی که امکان مشارکت حضوری ندارند می توانند بصورت مجازی از طریق سایت www.jconf,ir این همایش شرکت کرده و حتی مقاله خود را در روز برگزاری همایش ارائه دهند.

جلیلی با بیان اینکه افراد پس از ارسال مقالات به دبیرخانه همایش و بارگذاری آن در سایت همایش گواهی پذیرش دریافت می کنند، گفت: سامانه اصالت سنجی هم برای گواهی های ارائه شده وجود دارد که افراد می توانند از این سامانه بهره مند شده و از مزایای ارائه مقاله خود بهره مند شوند.

رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه در تشریح فعالیت های صورت گرفته در این موسسه گفت: این موسسه از سال ۱۳۸۴ اقدام به پذیرش دانشجو کرده و هم اکنون دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۳۱ کُدرشته مشغول تحصیل هستند.

جلیلی گفت: علی رغم اینکه بسیاری دانشگاه ها و موسسات در سالهای اخیر با کاهش ورودی دانشجو مواجه بوده‌اند، ما در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی افزایش ۲۵ درصدی پذیرش را در مهرماه امسال داشتیم.

وی به استقبال خوب دانشجویان از رشته های کارشناسی ارشد این موسسه اشاره کرد و افزود: هم اکنون سه کُدرشته کارشناسی ارشد در رشته‌های گردشگری، مترجمی زبان و گیاهان دارویی داریم که در هیچ یک از دانشگاه های استان وجود ندارند و استقبال از آنها بسیار خوب بوده است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۰۷ نفر در رشته‌های کارشناسی ارشد موسسه پذیرش شدند که امسال این تعداد به ۱۲۱ نفر رسیده است.

رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه شعار موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی را “پیشرو در اشتغال و کارآفرینی” عنوان کرد و افزود: حقیقتا توانسته ایم این پیشرو بودن را در توانمندسازی فارغ التحصیلان موسسه اثبات کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تلاش دانشگاه ها برای رفع معضلات و مشکلات جامعه، گفت: در همین راستا در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم که اثر بخشی بسیاری در جامعه داشته و بتوانیم گامی در جهت رفع بخشی از مشکلات جامعه برداریم.

وی افزود: بر همین اساس متعهد شده‌ایم که اگر هر دانشجو، پژوهشگر و استاد دانشگاه که بتواند یک مسئله و مشکل کوچکی را در جامعه شناسایی و رفع کند، ۵۰ درصد اعتبارات مالی پروژه او را متقبل شویم. همچنین اگر دانشجویی پایان نامه خود را حول موضوعات جامعه قرار داده و برای رفع آنها راهکار پیدا کند، تا سقف سه میلیون تومان از پایان نامه او حمایت می کنیم.

وی افزود: علاوه بر این طرح‌های پژوهشی را با همکاری فرمانداری و شهرداری کرمانشاه در دست اجرا داریم و ۵۰ درصد اعتبارات این طرح ها را خودمان متقبل شده‌ایم.

وی افزود: در حوزه دانش بنیان ها نیز هم اکنون دو طرح دانش بنیان را در حوزه استفاده از انرژی خورشیدی و بادی ۱۰۰درصد تامین اعتبار کرده و نمونه اولیه آن را اجرایی کرده‌ایم.

جلیلی گفت: همچنین طرح دیگری که توسط موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی بطور کامل حمایت شده طرح حمایت از تولیدات کشاورزی سالم و ارگانیک است که دانش فنی آن نهایی شده و سبزی های کوچک و ارگانیک تولید شده و سال آینده در تلاش هستیم که آن را به تولید انبوه برسانیم.

رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه آموزش با کیفیت در تراز انقلاب اسلامی، پیگیری پژوهش‌های هدفمند و کاربردی، فعالیت فرهنگی اثربخش و توجه به کارآفرینی و اشتغالزایی را از جمله مهمترین رویکردهای موسسه عنوان کرد و افزود: در بحث کارآفرینی یکی از اقدامات موثر برگزاری دوره‌های مهارتی بوده است.

وی افزود: در این طرح با همکاری سازمان نظام مهندسی، اصناف و… آنچه که مورد نیاز دانشجویان برای ورود به بازار کار است را احصا کرده و در قالب برگزاری دوره های مهارتی به دانشجویان آموزش می دهیم. این دوره های مهارتی از ترم پنجم برای دانشجویان برگزار شده و آنها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزاری رویدادهای علمی را هم گام مهمی برای ارتقا علمی دانشجویان این موسسه عنوان کرد و افزود: تنها در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۲۲ رویداد علمی برگزار کرده‌ایم.

گفتنی است علاقمندان می توانند برای شرکت در این همایش مقالات خود را به آدرس www.jconf.ir ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=32859

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.