• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
صفدری درآئین تجلیل از جهانبخش غفوری، هنرمند پیشکسوت سیاچمانه

موسیقی سیاچمانه ریشه در فرهنگ این   منطقه دارد

  • کد خبر : 25820
  • 05 خرداد 1401 - 16:03
موسیقی سیاچمانه ریشه در فرهنگ این   منطقه دارد

    به گزارش میلکان، مراسم تجلیل از هنرمند پیشکسوت جهانبخش غفوری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ،معاونت فرهنگی و سینمایی اداره کل، مسئولین ادارات و ارگان ها و با حضور هنرمندان پیشکسوت سیاچمانه، شعرا و هنرمندان واصحاب فرهنگ وهنر اورامانات در سالن کتابخانه محمدرسول الله (ص) شهر جوانرود برگزارشد. در ابتدای […]

   
به گزارش میلکان، مراسم تجلیل از هنرمند پیشکسوت جهانبخش غفوری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ،معاونت فرهنگی و سینمایی اداره کل، مسئولین ادارات و ارگان ها و با حضور هنرمندان پیشکسوت سیاچمانه، شعرا و هنرمندان واصحاب فرهنگ وهنر اورامانات در سالن کتابخانه محمدرسول الله (ص) شهر جوانرود برگزارشد.
در ابتدای این مراسم رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان جوانرود ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم و با اشاره به ضرورت تجلیل از پیشکسوتان گفت: هنر، زبان احساس و فهم مشترک میان انسان ها است بنا براین تجلیل از هنرمندان احترام به هویت و گذشته ی خویش است.
مسعود قادری با بیان اینکه جهانبخش غفوری حق بزرگی برگردن ما دارد افزود: این هنرمندپیشکسوت صاحب سبک، ۷۰ سال از عمر خویش را در خدمت هنر فاخر سیاچمانه گذرانده است.
وی اظهارداشت : این منطقه جایگاه بزرگان و شایستگان بسیاری در عرصه های مختلف دینی ،علمی ، فرهنگی ادبی بوده و هست، بزرگانی چون خانای قبادی ومولوی تایجوزی، ماموستا ملا مجید موحد و ماموستا ضیایی و محمد امین کلاشی و میرزا عبدالقادر پاوه ای و احمد داواشی که در بین مانیستند و هنرمندانی چون عثمان هورامی، محمد حسین کیمنه ای ، فتح اله امینی ، مجید صوفی و سید محمد باقر هاشمی و … همه این بزرگواران سرمایه های اجتماعی برای جامعه ما هستند که می طلبد تا در قید حیات هستند از آن ها تجلیل شود.
قادری به ثبت جهانی منطقه ی اورامانات وانتخاب شهرجوانرود به عنوان شهرخلاق فرهنگ و هنر در رشته هنر عکاسی اشاره و خاطرنشان کرد: این مهم یعنی منطقه پتانسیل های فراوانی در زمینه فرهنگ و هنردارد که باید مورد توجه قرارگیرد. وی با بیان اینکه اقدامات زیر بنایی بزرگی دراین زمینه پیگیری شده و در حال نتیجه دادن است  یادآورشد: کارسیمای شهرامسال به اتمام خواهد رسید، سالن آمفی تئاتر هم در حال احداث و ساختمانی جهت فضای نمایشگاهی و گالری در نظرگرفته شده است که همه این ها اول لطف خداوند دوما پیگیری این اداره واصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و حمایت های استانی و شهرستانی خصوصا یوسفی فرماندار وقت وشهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بوده که جا دارد صمیمانه از این بزرگواران تقدیر و تشکر نمایم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: شهرستان جوانرود جایگاه بزرگان علم، ادب فرهنگ و هنر است که هر کدام در جایگاه رفیع خود سرامد هستند.
علی صفدری به جایگاه و اهمیت هنرسیاچمانه اشاره کرد و افزود: این هنر (موسیقی ) برگرفته از قدرت نفس و حنجره و ریشه در فرهنگ، زندگی، سنت ها و برنامه های آیینی مردم منطقه دارد.
وی اظهارداشت: دراین برهه از زمان که شرایط و وضعیت اقتصادی مردم متلاطم است هنر موسیقی می تواند نشاط وشادابی را به جامعه برگرداند.
صفدری خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی و با توجه به اوضاع کنونی جهان باید در ساختار هنر و موسیقی تغییر و اصلاح ایجاد شود تا با به روز کردن آن برای حفظ جوانان از تهاجم فرهنگی و هنری دشمنان تأثیرگذار بوده و بهره کافی برده شود.
دراین مراسم چندین برنامه سرود و موسیقی، رقص کردی (هلپرکه)، سیاچمانه و هوره توسط هنرمندان پیشکسوت اجرا شد.
در پایان از جهانبخش غفوری پیشکسوت هنر سیاچمانه با لوح تقدیر و اهدای جوایز تجلیل به عمل آمد.
لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25820
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه
  • 106 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.