• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

مجمع عمومی و انتخابات هیئت رییسه شورای ملی نخود در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد

  • کد خبر : 25107
  • 22 اردیبهشت 1401 - 12:49
مجمع عمومی و انتخابات هیئت رییسه شورای ملی نخود در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در این نشست با بیان اینکه شورای ملی نخود به عنوان یک شورای ملی ثبت شده است گفت: این شورا به عنوان تنها تشکل ملی استان کرمانشاه در اتاق ایران صاحب کرسی می باشد. به گزارش خبرنگار میلکان ، کیوان کاشفی بیان داشت: بعد از تشکیل شورا اقدامات خوبی […]

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در این نشست با بیان اینکه شورای ملی نخود به عنوان یک شورای ملی ثبت شده است گفت: این شورا به عنوان تنها تشکل ملی استان کرمانشاه در اتاق ایران صاحب کرسی می باشد.
به گزارش خبرنگار میلکان ، کیوان کاشفی بیان داشت: بعد از تشکیل شورا اقدامات خوبی شد و بر روی نخود به عنوان یک محصول استراتژیک، به لحاظ شناسایی فرآوری ،استفاده و ترویج ،پیشرفت های خوبی داشت.

وی خاطرنشان ساخت: هماهنگی و هارمونی خوبی بین دانشگاه و اساتید این حوزه و اعضای شورا به وجود آمده است.

ناصر مرادی رئیس شورای ملی نخود نیز در این نشست خاطرنشان ساخت: مشکلات و گرفتاری های بخش تولید و فناوری، اتاق بازرگانی استان کرمانشاه را بر آن داشت به عنوان استان تولید کننده و صادر کننده این محصول در سال ۹۱ اقدام به تاسیس و راه اندازی شورای ملی نخود کند.

وی بیان داشت: تلاشهای شورای ملی نخود منجر به این شد تا امروزه درحالی که شاهد ممنوعیت صادرات گروه‌های حبوبات هستیم؛ صادرات نخود به خوبی در حال انجام باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته در مقطعی دولت به واسطه خشکسالی و کمبود علوفه و نهادهای دامی قصد داشت که صادرات علوفه حبوبات را ممنوع کند که با ارائه مستندات و دلایل قانع کننده به وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس صادرات علوفه نخود را آزاد کردیم نگذاشتیم کاه نخود روی دست تولیدکنندگان بماند.

مرادی با بیان اینکه دولت در سنوات گذشته با دادن ارز ترجیحی به واردات نخود سیستم پرداخت یارانه به تولیدکنندگان خارجی را راه‌اندازی کرده بود گفت: با پیگیری‌های انجام شده ارز ترجیحی به این حوزه حذف و موجب شد که محصول داخلی نخود به قیمت واقعی برسد.

رئیس شورای ملی نخود ایران با تاکید بر اینکه از ابتدا شعار این تشکل حمایت از تولید بوده است تصریح کرد: در همین رابطه اساتید و هیئت علمی دانشگاه را به کمک آوردیم و اصلاحاتی در بذر و ترویج کشت های پاییزه صورت گرفت که موجب افزایش میزان تولید شد.

وی با اشاره به کم شدن سایه کرونا از سر جامعه و برگشت مردم به زندگی عادی گفت :سعی داریم این همایش بزرگ را به زودی داشته باشیم و در شهریورماه نیز نمایشگاهی در حوزه محصولات نخود داشته باشیم.

در این جلسه ناصر مرادی، سید اکبر میره‌بیگی،  برهان حیدری، بیژن شیرویی و یدالله باباخانی به عنوان اعضای اصلی و عادل رضایی و نادر نوری به عنوان اعضای علی‌البدل هیات رییسه شورای ملی نخود انتخاب شدند.

همچنین شهریار باوندپور به عنوان بازرس اصلی و عادل عزیزیان به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

گزارش تصویری انتخابات هیئت رییسه شورای ملی نخود را در لینک زیر ببینید

مجمع عمومی و انتخابات هیئت رئیسه شورای ملی نخود -کرمانشاه

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.