• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

شرکت‌شهرکهای استان کرمانشاه موفق به کسب رتبه اول جهش فناوري و تجاري سازي كشور شد

  • کد خبر : 34470
  • 04 فروردین 1402 - 2:25
شرکت‌شهرکهای استان کرمانشاه موفق به کسب رتبه اول جهش فناوري و تجاري سازي كشور شد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به ايجاد و راهبري فن بازار منطقه‌ای استان کرمانشاه در راستاي تسهيل تبادل فناوري اظهارداشت: استان کرمانشاه در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین موفق به کسب رتبه اول جهش فناوري و تجاري سازي كشور شد. مهندس بیژن کردستانی در گفت و گو با خبرنگار میلکان […]

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه با اشاره به ايجاد و راهبري فن بازار منطقه‌ای استان کرمانشاه در راستاي تسهيل تبادل فناوري اظهارداشت: استان کرمانشاه در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین موفق به کسب رتبه اول جهش فناوري و تجاري سازي كشور شد.
مهندس بیژن کردستانی در گفت و گو با خبرنگار میلکان گفت: خدمات حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در ۱۱ حوزه: عارضه يابي و خدمات كلينيكي مشاوره، آموزش شاغلين صنايع كوچك، توسعه خوشه ها و شبكه هاو كنسرسيوم ها، فن بازار و تسهيل تبادل فناوري، كمك به ايجاد پيوند صنايع كوچك با شركتهاي جامع مديريت EMC s صادرات، شناسايي و رفع نيازهاي فناورانه، تهيه مطالعه امكان سنجي طرح هاي داراي اولويت، كمك به صنايع كوچك در جهت اخذ استانداردها، ايجاد مراكز خدمات، فنآوري و کسب و کار و ارتقاء و آموزش مشاورين صنعتي، حمايت از حضور صنايع كوچك در نمايشگاه، برگزاري تورهاي صنعتي و اعزام هياتهاي تجاري، عارضه يابي و خدمات كلينيكي مشاوره انجام میپذیرد.
وی بیان داشت: در حوزه دوره هاي آموزشي كوتاه مدت براي شاغلين و مديران صتايع كوچك در زمينه هاي مختلف كارآفريني، كارشناسي، مديريتي، مهارتي و …با تمرکز بر نياز واحدهاي صنعتي ۱۶۵ دوره با حضور ۴ هزارو۲۹۵ نفر برگزار شده است.
کردستانی از برگزاری ۱۴ تور صنعتي و نمايشگاهي با هدف انتقال تجارب و افزايش تعامل با حضور ۳۰۲ نفر خبر داد و خاطرنشان ساخت: خدمات تخصصي مشاوره‌ای از طريق سامانه eservice.isipo.ir و همچنين از طريق كلينيك صنعت استان به صنايع كوچك استان در قالب ۹۲ قرارداد مشتمل بر عارضه يابي و اجراي پروژه هاي بهبود و شناسايي و رفع نياز فناورانه واحدهاي صنعتي كوچك استان ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۳ عنوان نیاز فناورانه شناسايي و مستند سازي شده است بیان داشت: دانش فني توليد انبارهاي سيار پلي اتيلني ضد ضربه و ضد خش و ضد حرارت، دانش فني ضلع چهارم ستون هاي فولادي به روش الكترواسلگ، دانش فني برش اتوماتيك وايندر، دانش فني مكانيك بسته بندي به روش ترموفورمينگ مخصوص بسته بندي نان هاي صنعتي، پخ كن اتوماتيك، فراسودمند سازي تخمه آفتاب گردان، دانش فني توليد ريز قطعات فلزي با استفاده از ليزر برش فايبر و فناوري هوشمند سازي مونتاژ شاسي هايسبك ۸ عنوان نیاز فناورانهای بود که برآورده شد.
کردستانی در بخش دیگری از این گفت و گو بیان داشت: از ابتدای امسال از ۹۲ واحد صنعتي كوچك داخل و خارج شهرك در جهت حمايت از توسعه بازار صنايع کوچک و پرداخت يارانه و اطلاع رساني براي حضور در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي صورت گرفته است.
وی از برگزاري ۲۱ کلينيک سيار مشاوره صنعتي و حضور مشاورين در شهرک هاي صنعتي در شهرستانها خبر داد و تصریح کرد: مركز خدمات فناوري و كسب و كار در راستاي حمايت و استقرار۲۳ مشاوره و شركتهاي خدمات فني مهندسي در حوزه خدمات حمايتي و تخصصي صنايع كوچك همچنين آموزش و ارتقاء مشاورين ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳ استارت آپ و حمايت از۹ ايده نو و تجاري سازي۱۱ ايده در راستاي توسعه صنايع كوچك برگزار شده است عنوان کرد: از شكل گيري کنسرسیوم ها و شبكه هاي صادراتي صنايع كوچك با هدف توسعه صادرات حمایت کرده ایم و امكان سنجي ايجاد كنسرسيوم سنگ، بصيريت بازار كنسرسيوم فرش، بصيريت بازار كنسرسيوم پلي اتيلن صورت گرفته است.
همكاري با صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك با هدف تسهيل فرآيند توثيق تسهيلات صنايع كوچك، تهيه ۷مطالعه امكان سنجي طرح هاي داراي اولويت با هدف جذب سرمايه گذار و تامين مالي آنها و حمايت از ۴پايان نامه دانشجويي مرتبط با حوزه فعاليت صنايع كوچك از دیگر اقدامات شرکت شهرکهای صنعتی کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ بوده است.
وی نبود و يا کمبود سرمایه در گردش به دليل افزايش قابل توجه مواد اوليه (نیاز به تسهیلات سرمايه در گردش) ، فرسودگي ، نقص و بروز نبودن ماشين آلات و نياز به باز سازي و نوسازي ماشين آلات و تكميل خط توليد براي افزايش ظرفيت يا راه اندازي مجدد (نياز به تسهيلات سرمايه ثابت)، مشكل ارائه وثيقه متناسب با تسهيلات بانكي مورد نياز، مشكل بازار، مشكل تامين مواد اوليه (بويژه مشكل صنايع كوچك براي خريد از بورس با توجه به بالابودن ميزان حداقل عرضه در بورس) و بدهي معوق بانكي را عناوین مشکلات عمده و مشترک واحد های صنعتی غیر فعال دعوت شده به جلسات کارگروه برشمرد و اظهارداشت: امسال ۳۰ جلسه كارگروه راه اندازي و به ظرفيت رساني برای ۹۰واحد برگزار شده است.
کردستانی به اقدامات شركت شهركهاي صنعتي استان در جهت بازفعالسازي واحدهاي تعطيل و به ظرفيت رساني واحدهاي نيمه فعال اشاره کرد و گفت: بازديدهاي ادواري و رصد مستمر واحدها، شناسايي واحدهاي نيمه فعال كمتر از ۵۰ درصد، واحدهاي تعطيل با هماهنگي سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام پذیرفت که در همین راستا ۱۹جلسه كارگروه راه اندازي تشکیل و به بررسي وضعيت ۶۳واحد صنعتي در كارگروه هاي متشكله رسیدگی شد.
وی تلاش در جهت راه اندازي مجدد واحدهاي صنعتي تعطيل از طريق برگزاري جلسات كارگروه راه اندازي و ارائه خدمات مشاوره اي، حمايتي و تخصصي را از اولویتهای شرکت شهرکهای صنعتی برشمرد و گفت: امسال ۶۰واحد شامل: ۲۰ واحد راه اندازی مجدد و به ظرفيت رساني ۴۰ واحد نيمه فعال كمتر از ۵۰ درصد ظرفيت فعال شده اند.
مدیرعامل با اشاره به حمايت از طرح ها و واحدهاي صنعتي دانش بنيان و تسهيل فرآيند استقرار آنها در شهركها و نواحي صنعتي گفت: ۷شركت مستعد دانش بنيان شدن ۳ واحد مستقر در شهركها شامل باختران توسعه صنعت شريف، نيكو تراش و كاغذ معدني خسروي در سال۱۴۰۱ شناسایی شد.
حمايت تخصصي و مالي از ۱۰ واحد صنعتي كوچك در راستاي اخذ استانداردهاي داخلي و خارجي و تلاش در جهت برقراري ارتباط و بهره مندي صنايع كوچك از خدمات تخصصي و ظرفيتهاي شركتهاي جامع مديريت صادرات و حمايت از بيست ۲۰ واحد صنعتي كوچك براي خريد اعتباري مواد اوليه از سامانه هاي داخلي فروش، بخش دیگری از خدمات شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ بوده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=34470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.