• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

سرمایه‌گذاری در کرمانشاه نیازمند آسیب شناسی

  • کد خبر : 31241
  • 02 آذر 1401 - 22:28
سرمایه‌گذاری در کرمانشاه نیازمند آسیب شناسی

یادداشت: عبداله مرادی – مدیرمسئول گروه رسانه ای میلکان جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری همواره یکی از چالش‌های پیش روی کرمانشاه به ویژه در دو دهه اخیر بوده است. استان کرمانشاه با تمام پتانسیل‌هایی که دارد نتوانسته جایگاهی درخور توجه را در حوزه‌های مختلف: صنعتی، کشاورزی، خدماتی و… داشته باشد. مرز به عنوان یکی از نقاط […]

یادداشت: عبداله مرادی – مدیرمسئول گروه رسانه ای میلکان

جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری همواره یکی از چالش‌های پیش روی کرمانشاه به ویژه در دو دهه اخیر بوده است.
استان کرمانشاه با تمام پتانسیل‌هایی که دارد نتوانسته جایگاهی درخور توجه را در حوزه‌های مختلف: صنعتی، کشاورزی، خدماتی و… داشته باشد.
مرز به عنوان یکی از نقاط استراتژیک در تجارت و اقتصاد، کمترین سود را برای کرمانشاهیان داشته است و پس از گذشت روزهای سخت مرزبانی بهره‌ای که کرمانشاهیان‌ توانسته‌اند‌ از وجود مرز رسمی و بازارچه‌ ببرند نهایتا کارگری‌ یدی و به صورت محدود پیله‌وری است.
درد عدم حضور و تمایل به سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه برای همگان آشکار است که ویزیت تکراری، برگزاری همایش و سمینار نتوانسته است مرهمی باشد بر این درد مزمن.
از همایش پرهزینه و پرزرق و برق هتل اسپینانس‌ گرفته تا همایش‌های جسته‌ گریخته‌ی برج میلاد و هتل‌ها و نمایشگاه‌های کرمانشاه طی دو دهه گذشته، یک سری پروژه با عناوین کلی هر بار تکرار می‌شود ولی هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی شود و کسی به چرایی این بی‌حاصلی فکر نمی‌کند.
سرمایه‌گذاری در کرمانشاه بیشتر از برگزاری همایش و سمینار نیازمند آسیب شناسی است.
سرمایه به عنوان یک سیال به سمتی می‌رود که شرایط برایش فراهم باشد.
شهربازی، قطار شهری، تله کابین، پالایشگاه، پتروشیمی، گلخانه، معادن و… را همواره تکرار می کنیم اما مشوق و نقشه راه مشخصی برای آنها در نظر نمی گیریم.
برخی کارشناسان و مدیران ادارات آنقدر سنگ پیش پای همین چند کار آفرین باقی مانده و پیشکسوت در استان می اندازند که همه آنها را به ستوه آورده اند! چه رسد به سرمایه‌گذار نازپرورده‌ای که از مرکز کشور یا یک کشور خارجی با یک روحیه حساس و فانتزی می خواهد بیاید و در کرمانشاه سرمایه‌گذاری کند.
اگر مزیت و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه را به عنوان یک محصول یا سهم آورده استان برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال جوانان در نظر بگیریم باید بتوانیم با یک بازاریابی درست آن را به‌فروش برسانیم.
بازاریابی، فروش و معرفی محصول یکی از بزرگترین مشکل ما کرمانشاهی‌ها است که نمونه بارز آن در جذب گردشگر و رکود و ورشکستگی‌ صنایع کرمانشاه نمود یافته است.
در معرفی فرصت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری هم ما ناتوان بوده‌ایم. عدم برندسازی درست از کرمانشاه، حتی آن را به خود کرمانشاهیان نیز معرفی نکرده است چه برسد به دیگر نقاط کشور و جهان.
تمام هنر استان برای معرفی فرصت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه صفحه‌ای است که متن وعکس‌ها به صورت فله‌ای در آن ریخته شده و در سمت راست پرتال استانداری در نظر گرفته شده است.
اصول، فنون و ابزار تبلیغات و بازاریابی به عنوان یکی از علوم روز دنیا به صورت لحظه‌ای در حال بروزرسانی و پیشرفت است اما ما هنوز در کهکشان اول ارتباطات سیر می‌کنیم.
پیشنهاد می شود با تشکیل یک‌تیم دلسوز و متخصص نه کاسب، فکری اساسی برای جذب سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های کرمانشاه و برندسازی‌ این سرزمین به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری انجام بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.