• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
استاندار کرمانشاه:

دانشگاهیان استان به اداره عالمانه کرمانشاه کمک کنند

  • کد خبر : 32800
  • 02 بهمن 1401 - 11:51
دانشگاهیان استان به اداره عالمانه کرمانشاه کمک کنند

استاندار کرمانشاه خواهان نقش آفرینی پررنگ دانشگاهیان در پیشرفت، تولید و اشتغال استان شد و گفت: دانشگاه های استان به مرکزی برای ارائه راهکارهای عالمانه، خلاقانه، نوآورانه و پیشران برای پيشرفت و تعالی کرمانشاه در حوزه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و تجاری تبدیل شوند. به گزارش میلکان؛ “دکتر محمدطیب صحرایی” در نشست هم اندیشی با […]

استاندار کرمانشاه خواهان نقش آفرینی پررنگ دانشگاهیان در پیشرفت، تولید و اشتغال استان شد و گفت: دانشگاه های استان به مرکزی برای ارائه راهکارهای عالمانه، خلاقانه، نوآورانه و پیشران برای پيشرفت و تعالی کرمانشاه در حوزه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و تجاری تبدیل شوند.

به گزارش میلکان؛ “دکتر محمدطیب صحرایی” در نشست هم اندیشی با روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان عنوان کرد: دانشگاه‌ها رسالت‌های مهمی مانند تولید علم، آموزش و تربیت صحیح دانشجو و مسئولیت پذیری در قبال جامعه را بر عهده دارند.

وی آگاهی نسبت به مسیر را مهم‌تر از شتاب در پیمودن مسیر دانست و گفت: اگر در هنگام عمل و اجرا، بصیرت لازم را نداشته باشیم هر چه بیشتر حرکت کنیم، به همان اندازه از مقصد دور می شویم.

دکتر صحرایی خطاب به اساتید دانشگاهی گفت: بیایید همه تلاش کنیم تا کرمانشاه عالمانه تر اداره شود.

وی خواهان نقش آفرینی پررنگ دانشگاه در پیشرفت، تولید و اشتغال استان شد و گفت: برای تشخیص بهتر میزان اثرگذاری مجموعه‌های دانشگاهی باید بررسی کنیم اگر هر کدام از این مجموعه‌ها به استان دیگری منتقل شوند چه تاثیری در پیشرفت و تعالی کرمانشاه دارد. آیا یک خلاء بزرگ علمی اتفاق می افتد یا یک افسوس گذرا خواهد بود؟

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر از این زاویه به موضوعات نگاه کنیم، به پاسخ هایی دست خواهیم یافت که برای ما پیشرفت آفرین خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی مسئولیت های اجتماعی خود را همیشه مدنظر قرار دهد گفت: دانشگاه نمی تواند نسبت به اتفاقات اجرایی که در استان رخ می دهد، منفعل و بدون نظر باشد و باید مسئولیت اجتماعی و هویت عالمانه اش را همیشه مدنظر داشته باشد.

دکتر صحرایی با تاکید براینکه دانش باید راهگشا باشد، افزود: اگر معتقدیم که علم برای ما برتری آفرین و پیشرفت آفرین است نباید منتظر دعوت باشیم و لازم است به سمت بازکردن عرصه و فضا در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی، بازرگانی و صنعتی با بهره‌گیری از علم و دانش حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: ارزش علم را با معیارهای کارایی، کارآمدی و راهگشایی آن برای جامعه می‌سنجد.

مقام عالی استان بر ضرورت کمک همه جانبه دانشگاه به پیشرفت و تعالی کرمانشاه تاکید کرد و گفت: مدیریت ارشد استان از نقش آفرینی اساتید دانشگاه و ارایه طرح‌ها و راهکارهای خلاقانه در تمامی حوزه‌ها استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد: برای حل مشکلات و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی در کرمانشاه باید به دنبال خلق بیشترین فرصت‌ها با کمترین امکانات باشیم و اساتید و دانشگاهیان توانمند و خلاق ما می توانند برای دستیابی به این مهم کمک کنند.

دکتر صحرایی عشق به علم آموزی را بهتر از آموزش علم دانست و گفت: دانشگاه‌ها با برگزاری مداوم اردوهای علمی و انگیزشی در فضاهای پژوهشی، صنعتی و تولیدی به دنبال تقویت خلاقیت، ایده آفرینی و نوآوری در میان دانشجویان باشند.

در این نشست دکتر خدایی مشاور استاندار در امور دانشگاه‌ها، دکتر احمدی رئیس دانشگاه رازی، دکتر دومان تیپی رئیس دانشگاه صنعتی، دکتر وزیری معاون دانشگاه علوم پزشکی، دکتر گل محمدی رئیس دانشگاه آزاد، دکتر رستمی سرپرست دانشگاه پیام نور، دکتر میرزایی رئیس دانشکده کشاورزی سنقر، دکتر مصطفایی معاون دانشگاه رازی، دکتر جوانرودی رئیس دانشکده پیام نور جوانرود، دکتر نوروزی شهردار کرمانشاه و عضو هیات علمی و همچنین تعدای دیگر از روسای دانشگاه ها و دانشکده های شهرستان های مختلف استان و اعضای هیات علمی به طرح شفاف دیدگاه ها، راهکارها و نقدهای خود در حوزه های مختلف دانشگاهی، مدیریتی و توسعه ای استان پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=32800

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.