• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

حمایت مالی بیمه‌ها از ۶ هزار بیمار خاص کرمانشاهی

  • کد خبر : 32924
  • 05 بهمن 1401 - 10:57
حمایت مالی بیمه‌ها از ۶ هزار بیمار خاص کرمانشاهی

معاون بیمه و خدمات سلامت استان کرمانشاه، یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه درمان را زیرپوشش بیمه بردن ۶ هزار و ۸۶ بیمار خاص در استان دانست و گفت: در بیمه سلامت صندوقی جدید برای بیماران خاص و سخت درمان ایجاد شده که از ۱۰۷ نوع بیماری حمایت مالی می‌شود. به گزارش میلکان؛ […]

معاون بیمه و خدمات سلامت استان کرمانشاه، یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه درمان را زیرپوشش بیمه بردن ۶ هزار و ۸۶ بیمار خاص در استان دانست و گفت: در بیمه سلامت صندوقی جدید برای بیماران خاص و سخت درمان ایجاد شده که از ۱۰۷ نوع بیماری حمایت مالی می‌شود.

به گزارش میلکان؛ دکتر علیرضا حریقی در جمع متولیان سلامت استان کرمانشاه، افزود: برای این صندوق پنج هزار میلیارد تومان تصویب شده است که به هزینه های درمان این بیماران اختصاص می یابد.

وی گفت: بیماران خاص و سخت درمان از جمله، تالاسمی، هموفیلی و سایر بیماران متابولیک می‌توانند با ثبت نام در سامانه و نشان دار کردن بیماری از خدمات و تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان کرمانشاه در ادامه گفت: افراد دارای بیماری خاص اگر به مراکز دولتی مراجعه کنند خدمات به این افراد ۱۰۰ درصد رایگان می‌باشد و اگر به بیمارستان خصوصی مراجعه کنند تا ۸۰ درصد خدمات رایگان می‌باشد.

دکتر حریقی افزود: بهترین راه شناسایی و نشان دار شدن بیماران ( ۱۰۷ عنوان بیماری) از طریق درمانگاه ها و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و در هنگام مراجعه این بیماران به این مراکز می باشد.

براساس آمارهای رسمی تاکنون ۳۷ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

همکاری بین بخشی در بحث جوانی جمعیت بسیار ضروری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: همکاری بین بخشی در بحث جوانی جمعیت باید جدی گرفته شود و در این راستا همکاری و همراهی امامان جماعت، فرمانداران ضروری است و در این خصوص شورای اداری در شهرستان ها تشکیل شود تکالیف را مشخص کنید.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: مقام معظم رهبری به صورت مکرر در رابطه با جوانی جمعیت هشدار داده اند و تاکید کردند که ما باید برای نجات کشور اقدام کنیم و یادآور شدند اعتمادسازی و امیدآفرینی دو مقوله مهم است که برای رسیدن به آنها در جامعه برنامه ریزی صحیح باید داشته باشید.

وی اظهار داشت: فرزندآوری و جوانی جمعیت باید نگاه مردمی و خانوادگی شود به طوری که خانواده ها بدانند با حس فرزنددار شدن و با تعدد فرزندان زندگی شاداب تری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین گفت: نهادها و سازمان‌های متولی علاوه بر ارائه برنامه و راهکار در این مورد باید به فکر تسهیل و تشویق و آموزش زوج‌ها در خصوص فرزندآوری و فرهنگ‌سازی در مورد فواید فرزندآوری باشند.

دکتر شکیبا اظهار کرد: چند روستای سالم در شهرستان‌های دالاهو، گیلانغرب، پاوه، کنگاور تا پایان سال‌جاری افتتاح می شود که یک افتخار برای دانشگاه محسوب می شود و امیدوارم با افزایش و توسعه آن، یک فرهنگ ایجاد کنیم تا مهاجرت معکوس به سمت روستا داشته باشیم.

گفتنی است این نشست با حضور معاون بهداشت ، مدیران ارشد معاونت بهداشت و روسای شبکه های بهداشت شهرستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=32924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.